Novi Stratos ipak stiže u prodaju i ima 550 KS

0
8

Dok Fiat Chrysler Automobiles grupacija ulaže golem novac u oživljavanje Alfa Romea i Maseratija, Lancia je odavno prepuštena sama sebi pa je samo pitanje kad će otići u povijest.

Naime, Lancia trenutačno ima samo jedan model u ponudi. Radi se o zastarjelom predstavniku gradske klase, modelu Ypsilon koji je prodaje isključivo u Italiji. Ali i tamo gotovo da više nema kupaca.

Još 2010. godine fanovi su se nadali da se Lancia vraća na stare staze slave. Nova interpretacija Stratosa pokupila je simpatije struke i publike, ali nikad nije stigla dalje od koncepta. Nažalost, iz ove perspektive čini se kako im je to bio posljednji čavao u lijesu, jer kupce mogu vratiti jedino čistokrvnim sportskim modelima.

No, golemu nepravdu ipak će ispraviti partnerstvo tvrtke New Stratos Gbr i Manifattura Automobili Torino. Naime, oni će proizvesti strogo ograničenu ediciju od 25 primjeraka Stratosa, koje nikako ne treba zvati Lancijom. Ako je vjerovati najavama, motor bi trebao razvijati najmanje 550 KS, ali nikakvi ostali tehnički detalji nisu poznati.

Da se podsjetimo, konceptna Lancia Stratos iz 2010. godine bazirala se na platformi Ferrarija F430 Scuderia. Čak je i motor bio identičan kao u većem brati uz Maranella. Radi se o 4.3-litrenom atmosferskom V8 motoru sa 540 KS i 519 Nm, koji je zapravo raspolagao s 30 KS i 49 Nm viška u odnosu na Ferrari F430 Scuderia.

Upravo je to i bio glavni razlog odustajanja od projekta 2011. godine. Uprava Ferrarija smatrala je kako će im novi Lancia Stratos previše narušiti ugled ako će koristiti toliko komponenti kao i F430 Scuderia, a dizajnerska kuća Pininfarina nije htjela započeti s projektiranjem i proizvodnjom karoserijskih elemenata bez blagoslova Ferrarija. Malo po malo projekt je pao u zaborav.