Otkrivamo zašto su njemački automobili ograničeni na 250 km/h

0
9

Sigurno ste se često pitali iz kojeg su razloga čak i top modeli Audija, BMW-a i Mercedes-Benza ograničeni na 250 km/h, pogotovo uzimajući u obzir da je upravo njihova rodna Njemačka jedna od posljednjih legalnih oaza kad je jurnjava autocestom u pitanju.

Gentlemen agreement naziv je dogovora uprava tri vodeća njemačka proizvođača. Sredinom 80-shvatili su da ulažu velika financijska sredstva ne bi li svaki njihov model bio što snažniji i brži, a da se to pritom često radi nauštrb sigurnosti. Složili su se da njihovi automobili, s tadašnjom tehnologijom, ne mogu biti sigurni na brzinama od 300 km/h, a obzirom da vlada nije imala namjeru izglasati zakon o ograničenju brzine na Autobahnu, odlučili su sami postaviti granicu na 250 km/h. Taj iznos činio im se istodobno i dovoljno brzim i dovoljno sigurnim. Time su zapravo svojim kupcima rekli – Evo Vam automobil, evo Vam i Autobahn, jurite koliko želite, ali ne više od 250 km/h.

Dogovor o ograničenju na 250 km/h prvi je primijenio BMW kad je 1987. predstavio Seriju 7 E32 s motorom V12. Ubrzo su taj primjer slijedili Audi i Mercedes-Benz, za razliku od Porschea koji je u priopćenju javnosti objasnio kako oni proizvode sportske automobile, ulažu u što bolje performanse te zbog toga ne mogu i ne žele biti dio dogovora.

Posljednjih godina Gentlemen agreement pomalo dobiva labavije obrise. Audijeve izvedbe RS, BMW-i oznake M i modeli Mercedes-AMG-a kupcima se nude i u tzv. Performance paketima, koji ograničenje dižu na 280 ili 300 km/h. Sva tri proizvođača slažu se da je u posljednjih 30 godina aktivna i pasivna sigurnost automobila dovoljno napredovala da ograničenje brzine mogu povećati.