Pariz 2018.: BMW X5

0
17

Četvrta generacija popularnog Bavarskog SUV-a, predstavljena na salonu u Parizu, donosi atraktivniji izgled s naglašenijom sportskom notom, porast gabarita te je osjetno komforniji i opremljeniji pa direktima napada Mercedes-Benz GLE.

Da se podsjetimo… Prvi je na tržište stigao 1999. godine u doba, a bazirao se na temeljima Land Rovera pa je brojne mehaničke komponente dijelio s Range Roverom HSE, dok je elektronika uglavnom bila posuđena iz BMW-a Serije 5 E39. Druga generacija oznake E70 na tržište je stigla 2007., a dokaz velike popularnosti je podatak da je u slijedećim godinama bio treći najprodavaniji bavarski model, nakon Serije 3 i Serije 5. Treći oznake F15 predstavljen je u svibnju 2014. godine, a uspjeh je nastavio u velikom stilu pa je svake godine prodano više od 160.000 primjeraka.

Umjesto temeljitog redizajna Bavarci su, nakon niti pet tržišnih godina, odlučili predstaviti novu generaciju. Premda se službena premijera očekuje tek u listopadu na salonu automobila u Parizu, o novom modelu poznato je gotovo sve. Predstavljen je na internetu, što je danas sve češći slučaj.

Temelji se na platformi CLAR koju koristi i novi BMW Serije 7, a po uzoru na njega i novi BMW X5 privlači poglede novom prednjom maskom. Popularni bubrezi nisu nikad bili veći, a niti izgledali skuplje. Izdužena stražnja svjetla i naglašeniji blatobrani dodaju notu sporta.

Premda je veći i komforniji te donosi prtljažnik od 645 litara, koji se preklapanjem može povećati na čak 1860, novi BMW X5 istodobno donosi veliku uštedu na masi, što doprinosi performansama i smanjenju potrošnje goriva. Ovisno o izvedbi na vagu donosi između 150 i 200 kilograma manje pa će bazni model imati manje od dvije tone.

Bazni 3-litreni benzinac s 340 KS i 450 Nm omogućava ubrzanje za 5,5 s i najveću brzinu od 243 km/h, dok se iz oznake xDrive50i krije twin-turbo 4.4 V8 sa 462 KS i 650 Nm, koji nudi sprint do stotke za 4,7 s i najveću brzinu od 250 km/h.

Osnovni 3-litreni dizelaš razvija 265 KS i 620 Nm, a iza oznake M50d nalazi se isti motor koji je sa četiri turbopunjača napucan na okruglih 400 KS i 760 Nm pa ubrzava za 5,2 s i juri 250 km/h. Već krajem 2019. godine u prodaju će stići BMW X5 M s motorom iz modela M5 sa 600 KS.

Što se tiče unutrašnjosti ona je školski primjer svega onog što se naziva premiumom. Displej infotainment sustava ima dijagonalu od 12.3 inča, panoramski krov donosi 30 posto veću površinu, kupci mogu naručiti Bowers & Wilkins Diamond Surround audio sustav s 20 zvučnika, kao i dva 10,2-inčna ekrana s Blu-Ray čitačima ugrađene u naslone za glavu prednjih sjedala…

Početak prodaje najavljen je za studeni, a cijene zasad nisu poznate.