Potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 21 elektromotornog vlaka

0
314

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava. vrijedan nešto više od milijardu kuna, temeljem kojeg ?e se financirati nabava 21 elektromotornog vlaka za HŽ Putni?ki prijevoz iz EU Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.- 2020., potpisan je u ponedjeljak.

Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi?, predsjednik Uprave HŽ Putni?kog prijevoza Željko Uki? i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje Tomislav Petric. Prihvatljivi troškovi projekta iznose 1,03 milijarde kune, a pritom ?e se 85 posto ili 880 milijuna kuna financirati bespovratno iz kohezijskog fonda EU, a 15 posto iz državnog prora?una.

Ministar Butkovi? kazao je da se tim projektom nastavlja modernizacija voznog parka HŽ Putni?kog prijevoza (HŽPP) , ?ime ?e se osigurati u?inkovitiji i konkurentniji željezni?ki putni?ki prijevoz. HŽPP ?e vozni park modernizirati s 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova.

Novi vlakovi bit ?e niskopodne kompozicije, a postizat ?e brzinu od 160 kilometara na sat. Vlakovi ?e u regionalnom prijevozu imati kapacitet od 200 sjede?ih i 200 staja?ih mjesta, a u gradsko-prigradskom oko 130 sjede?ih i 380 staja?ih mjesta. Bit ?e opremljeni rampama za ulazak i izlaza osoba s invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putni?ki prostor bit ?e pod videonadzorom. Putnici ?e imati i besplatan pristup internetu.

“Ovo je nastavak kontinuiranog ulaganja u željezni?ku infrastrukturu i u prometnu infrastrukturu, ?iji je investicijski ciklus preko 20 milijardi kuna. Od velikih infrastrukturnih projekata tu je Pelješki most, veliki željezni?ki projekti, luke, nabavke novih vlakova i sl. U idu?ih desetak godina ?e se, kada je rije? o prometu, uglavnom ulagati u željeznicu. Danas su ta ulaganja negdje oko 1,5 milijardi eura, velikih projekata koje se grade i koji su u pripremi”, rekao je Butkovi?.

Vezano uz nabavu 21 elektromotornog vlaka, Butkovi? je istaknuo da je postupak javne nabave pri kraju te da došla jedna ponuda hrvatske tvrtke. Neslužbeno se doznaje da je rije? o TŽV Gredelju.

Ministar je naveo je i da je još lani pokrenut proces nabave novih vlakova te da ?e prvi do?i u srpnju 2021. godine. “Do kraja 2024. godine imati ?emo oko 60 posto obnovljenog voznog parka HŽPP”, kazao je Butkovi?. Istaknuo je da je smisao cijelog procesa da se vlakovi ubrzaju te da u idu?im godinama Hrvatska ima moderan željezni?ki sustav,je uz bok europskih zemalja.

Butkovi? tvrdi da HŽ Infrastruktura realizira velike projekte, no da ima i prostora za restrukturiranje, kao i u HŽ Putni?kom prijevozu. Po njegovim rije?ima, Cargo je u najtežoj situaciji, ali traže se rješenja da se stabilizira situacija i da se krene prema pronalasku strateškog partnera. Željeznica ?e, po njemu, imati zeleno svjetlo za privla?enje novca iz EU Fonda za oporavak.

Predsjednik Uprave HŽPP Uki? je kazao da bi vlakovi za koje se potpisuje ugovor mogli biti u prometu do 2023., napomenuvši da je trenutno prosje?na starost hrvatskih vlakova 40 godina. Naveo je i da ?e se navedenim projektom podi?i razina putni?kih usluga. “Bitno ?e se podi?i udobnost putovanja, svi ovi vlakovi su visoko komforni, klimatizirani i sl”, rekao je Uki?, dodavši i da ?e se pove?ati frekventnost vlakova.

Ina?e, prosje?na komercijalna brzina hrvatskih vlakova danas je 45 kilometara na sat, dok je u sli?nim europskim zemljama ta brzina od 68 do 70 kilometara na sat.

Ministrica regionalnoga razvoja i fondova EU Nataša Tramišak istaknula je da je u programskom razdoblju 2014. – 2020. godina iz Operativnog programa konkurentnosti i kohezija osigurano više od 10 milijardi kuna za promet, povezanost i mobilnost, te da je najve?i dio od toga otišao u infrastrukturu željeznice. U idu?em financijskom razdoblju o?ekuje minimalno istu svotu, ali i pove?anje iz plana za oporavak i otpornost.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com