Predstavljeni novi BMW M3 i BMW M4 s kontroverznim bubrezima

0
256

Premda smo se doslovno do zadnjeg trenutka nadali kako novi BMW M3 Serije G20 neće imati predimenzionirane bubrege, to se ipak dogodilo.

Još početkom srpnja na internetu su se pojavila nagađanja o tome kako bi novi BMW M3 i novi BMW M4 trebali izgledati. Fanovi su slike gledali u nevjerici, a na brojnim forumima povela se rasprava o dizajnu najnovije generacije jurišnika iz Bavarske.

Straga je sve za čistu peticu, ali glomazne rešetke, popularno zvani bubrezi sprijeda, nikako se na uklapaju u naglašenu sportsku agresivnost kakvu bi BMW M3 trebao predstavljati. Čak i u slučaju ultraluksuznih modela kao što su BMW Serije 7 i BMW X7, kojima rešetka hladnjaka naglašava status, takvi predimenzionirani bubrezi su pretjerani, dok su u slučaju BMW-a M3 po mnogima neprihvatljivi.

Dosadašnji model je razvijao 430 KS u baznoj izvedbi, a 450 KS u izvedbi Competition. Twin-turbo benzinac 3.0 sad je osjetno uvjerljiviji. Osnovni BMW M3 razvija 475 KS. Dakle, raspolagat će s identičnom specifikacijom motora koju već koriste modeli X3 M i X4 M, dok će BMW M3 Competition sve dići na osjetno višu razinu. Rasnih 510 konjskih snaga sasvim je dovoljno i za okršaj s osjetno ozbiljnijim supersportašima.

Povećanje snage nužan je odgovor na sve žešću konkurenciju. Naime, Mercedes-AMG C63 S i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ispaljuju više od 500 KS pa je trenutačna izvedba BMW-a M3 i M4 sa 431 KS u pomalo podređenom položaju.

Naravno, BMW M3 i M4 još uvijek postavljaju mjerila kad su u pitanju užitak u vožnji, stabilnost i komunikacija šasije s vozačem, ali suhoparne brojke i više su nego zanimljive kupcima takve klase sportaša pa je odluka uprave bavarskog proizvođača i više nego logična.

Premda su postojala i određene najave kako će BMW M3 i M4 postati hibridi, to se još uvijek neće dogoditi. Elektromotor će dobiti tek slijedeća generacija, zajedno sa 48-voltnom instalacijom.

Adaptivan ovjes bit će dio serijske opreme, kupci će moći birati naplatke u veličini od 18 do 20 cola, a izvedba Competition standardno će biti opremljena karbo-keramičkim diskovima. Zanimljivo, tehnologija ubrizgavanja vode, premijerno predstavljena u aktualnom modelu BMW M4 GTS, postala je standardom.

Pogon na sve kotače xDrive nudit će se kao dodatna opcija isključivo u kombinaciji s izvedbom Competition. Tako da mogu odahnuti svi oni koji su mislili da će pogon na sve kotače postati dio serijske opreme. Dakle, novi BMW M3 i BMW M4 i dalje ostaju savršeni strojevi za driftanje. Entuzijasti će biti i zadovoljni činjenicom da će se oba modela moći naručiti u kombinaciji s ručnim mjenjačem, dok je ostalim namijenjena 8-stupanjska automatika.

BMW M3 i BMW M4 do stotke sprintaju za 4,1 sekundu, a najveća brzina ograničena je na 250 km/h u standardnom paketu opreme, odnosno 290 km/h uz paket opreme M Driver’s Package. Izvedbe Competition do 100 km/h ubrzavaju za 3,8 sekundi.