Range Rover Evoque je uvjerljivo najdojmljiviji kompaktni premium SUV

0
1657

Nakon osam godina okrenuo je drugo poglavlje sjajne crossover/coupe priče te se Range Rover Evoque pretvorio u možda najljepšeg crossovera u povijesti.

Prethodnik je spasio Jaguar Land Rover, a Evoque druge generacije izaziva instant glavobolju za Audi Q5, BMW x3 i Mercedes-Benz GLC. Kompaktni povišeni monovolumen, izrazito ljupkih i nabildanih linija, s kupeovskim završetkom krova na prvu je loptu osvojio sve poklonike ovog razreda. A cijena mu je nije niska. Štoviše, ova engleska kompanija u vlasništvu Indijaca naprosto se nametnula kao jedan od boljih i uspješnijih proizvođača premium automobila.

Stoga za one koji naprosto “tako što moraju imati” ni početna cijena od 338.035 kuna za kompaktni SUV koji je dugačak jedna 4,63 cm nije nesavladiva prepreka. I to bez obzira na to što za taj novac možete dobiti tek dvolitreni turbodizelski agregat od 150 konja, ručni mjenjač i pogon samo na prednje kotače. No, koga briga kad je riječ o rasnom Range Roveru Evoque. Niti najjeftiniji benzinac s jednakih dvije litre, ali 200 konjskih snaga ne hvali se cijenom, već prestižom, statusom, ugledom, kvalitetom, izgledom. Čak 400.420 kuna startna je cijena za benzinca, a dakako da se ona penje s višim razinama opreme, moćnije motorizacije, automatskog mjenjača…

Jedino početni dizelaš dolazi s ručnim mjenjačem, a uz navedeni agregat na volju su i dizelaši od 180 i 240 konja te dodatni benzinci od 249, odnosno 300 konja. Nisu pretjerano ni čisti, jer WLTP mjerenja pokazuju im ispust emisije štetnih plinova CO2 od 165 grama pa sve do 223 grama po kilometru, ovisno o snazi motora. No, i u ovom slučaju malo koga briga za tako što, jer vrijedi ona stara – ima se i može se. Sustav Terrain Response 2 prvi je puta dostupan u serijskoj opremi, a vozaču na izbor nudi četiri različita načina vožnje: Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow i Mud & Ruts.

Premda sazdan na bitno krućoj karoseriji od prethodne njegove su dimenzije gotovo istovjetne. Dugačak je svega 4371 mm, ili jedva neprimjetan milimetar više nego što je to bio slučaj kod prve generacije koja je svjetlo dana ugledala 2008. godine i koja je iz ogromnih dubioza izvukla Jaguar Land Rover. Viši je za svega 14 mm, a međuosovinski razmak povećan je za 21 mm. Što zbog toga, što zbog nešto drukčijeg koncepta sad ima kudikamo više prostora na stražnjoj klupi, a i raskošniji je. Za 10 posto veći je i prtljažnik. S postavljenim stražnjim sjedištima nudi 591 litru, a kad se ona pomakne maksimalno naprijed povećava se na 800 litara.

Zanimljivo je kako je u 11 godina prodano gotovo 780.000 primjeraka Evoque, te kako su dobili, uglavnom za dizajn, točno 225 svjetskih priznanja. Upravo je Evoque zlatna koka Rovera, a to potvrđuje i njegovo okretanje globalnom svijetu. Izrađuje se, a i prodaje i u “egzotičnim” zemljama, poput Brazila, Indije i Kine. Naravno, radi se i u Engleskoj. Postavljen je na 21-colne kotače, što mu i ovako bucmastom, dodatno daje na uvjerljivosti. Futuristički izgled izdvaja ga od konkurencije i nadalje, a kupeovske linije straga koje poniru čine ga sportskim, više nego bilo koji drugi SUV na kugli zemaljskoj.

Posebno u Rang Roveru ističu i njegove terenske sposobnosti, jer novi model može i kroz vodu duboku od 60 cm, ili za 10 cm više od prethodnika, a i zbog relativno male dužine i kompaktnosti iznimno je okretan i upravljiv. S posebnim naglaskom Evoquevi konstruktori ističu središnji retrovizor koji daje i dvostruko veću sliku nego konvencionalni, zahvaljujući kameru smještenoj u anteni na središtu krova.

Prvi dojmovi su izvrsni pa vjerujemo kako je, poput prethodnika, predodređen za tržišni uspjeh, bez obzira na visoku početnu cijenu.