Sinteti?ka goriva zadominirati ?e u vremenu do prevlasti elektri?ne energije

0
374

Na redu je “pro?iš?avanje dizela i benzina”! To su obnovljiva goriva koja bi mogla pomo?i u suzbijanju klimatskih promjena u vrijeme kada elektri?na mobilnost tek treba u potpunosti zaživjeti.

Elektri?na mobilnost još je u povojima, a na cestama ?e i dalje biti zna?ajan broj vozila koja ?e ?ak i 2030. godine pokretati benzinski ili dizelski motori. Svoj udio u smanjenju emisije CO? morat ?e dati i starija vozila, a jedna od opcija su obnovljiva sinteti?ka goriva. Proizvodnja sinteti?kih goriva ve? je prerasla fazu temeljnih istraživanja i ve? ih je tehni?ki mogu?e proizvesti. Proizvodnja se odvija elektri?nom energijom iz obnovljivih izvora, za dobivanje vodika iz vode. Dodavanjem ugljika, CO? i H? se kombiniraju kako bi se proizveo sintetski benzin, dizelsko gorivo, plin ili kerozin.

Obnovljiva sinteti?ka goriva proizvode se isklju?ivo iz energije dobivene iz obnovljivih izvora poput sunca ili vjetra. U najboljem slu?aju, CO? potreban za proizvodnju goriva hvata se iz okolnog zraka, a stakleni?ki plin se pretvara u izvor za proizvodnju novih goriva. Stoga su vozila s pogonom na sinteti?ko gorivo u kona?nici neutralna ugljika. Proizvodni proces je stoga izvediv, ali postoji nedostatak kapaciteta koji bi se trebao brzo proširiti, tako?er uz poticaje iz kvota goriva i nadoknadu uštede CO? potrošnjom flote.

Tehnologija proizvodi obnovljiva sinteti?ka goriva koja se mogu odmah koristiti, jer se mogu koristiti bez prethodnih promjena infrastrukture za punjenje goriva i preinake vozila. Mogu?e im je dodati i konvencionalna goriva koja pomažu u smanjenju emisije CO? kod vozila koja su ve? danas na cestama, budu?i da kemijska struktura i osnovna svojstva benzina ostaju nepromijenjeni. ?ak iu budu?nosti, kada se svi automobili i kamioni budu napajali baterijama ili energijom gorivih ?elija, zrakoplovi, brodovi i neka teška vozila nastavit ?e koristiti konvencionalna goriva.

Stoga su motori s unutarnjim izgaranjem na sinteti?ka goriva klju?ni put za istraživanje, no troškovi proizvodnje sinteti?kih goriva još uvijek su vrlo visoki. Obnovljiva sinteti?ka goriva postat ?e mnogo pristupa?nija s pove?anjem proizvodnih kapaciteta i smanjenjem cijene elektri?ne energije iz obnovljivih izvora.

Aktualne studije pokazuju da je mogu?e posti?i neto cijenu goriva izme?u 1,20 i 1,40 eura po litri (bez trošarina) do 2030. godine i samo jedan euro do 2050. godine. Visoke cijene ovih goriva u usporedbi s fosilnim gorivima mogle bi se zna?ajno smanjiti ako bi se vrednovale ekološke prednosti obnovljivih izvora energije. Koriste?i obnovljivu energiju, sinteti?ka goriva mogu se proizvoditi u neograni?enim koli?inama. U cijelom svijetu može se proizvesti dovoljno obnovljive energije za proizvodnju goriva koje se zatim može relativno lako skladištiti i transportirati. Obnovljiva sinteti?ka goriva tako?er su dobar medij za skladištenje velikih koli?ina obnovljive energije, pa ?ak i za u?inkovit transport na velike udaljenosti.

Tekst: Matjaž Gregori?

Izvor: Startnews.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com