Smart, struja i 7 m

0
173

Proizvodnja mikroautomobila razvila se posebno u periodu nakon Drugog svjetskog rata, koristeći minimalističku konstrukciju i pristupačnu cijenu  s ciljem motoriziranja populacije nakon ratnih razaranja. U Japanu i danas postoji kei klasa automobila za koje vrijede posebne, povoljnije cijene registracije i korištenja. No, nakon duljeg razvoja, 1998. na tržište dolazi automobil mikro dimenzija, ali konstrukcije i cijene na razini većih automobile. Radi se o Smartu (stilizirano kao smart), a testirali smo električnu verziju modela Fortwo (za dvoje, dva sjedala) aktualne, treće generacije.

Ovaj smart Electric Prime iz 2017.  koristi sinkroni motor od 60 kW (82 KS) i 160 Nm. Baterija (litij-ionska, proizvođač Deutsche ACCUMOTIVE) od 17.6 kWh ugrađena je u pod, a po NEDC standardu nudi do 160 km autonomije. Uz brzo punjenje, puni se 0-80% za manje od 45 min, ovisno o električnoj mreži.

Visoki paket opreme Prime znači i par zanimljivih funkcionalnosti. ECO mod pomaže s regulacijom potrošnje struje, a regenerativno kočenje kontrolirano je radarom pa automobil ubrzava i usporava sam i adaptira se prometnoj situaciji. Uz to, klima ili punjenje može se kontrolirati preko mobilne aplikacije i dok vozač nije u automobilu.

Smart inače, bez obzira na pogon, nudi iznimnu agilnost pa krug okretanja stane unutar dvije prometne trake (oko 7 m radijusa, naprema prosjeku od 10-11 m za automobile). Ta agilnost, mogućnost brzog punjenja i punjenja na kućnoj utičnici, adaptivno regenerativno kočenje i kontrola nekih funkcija preko aplikacije znače da je ovaj smart dobar izbor za gradsku vožnju, a ako se upravo za to koristi, niti domet od 160 km ne bi trebao biti problem.

Ovaj je smart trenutno na prodaju pri Boom cars: web, facebook, njuškalo