Stiže 408! Je li vam ljepši posve novi ili 25 godina stari 406 Coupe kojeg je potpisao legendarni Pininfarina

0
244
- Advertisement -

Peugeot se vraća kupeima, tamo gdje su bili najbolji. I to na svoj način. Najnoviji Peugeot mješavina je kupea s četvero vrata i crossovera koji cilja na sam vrh C-segmenta.

Peugeot je u svojoj povijesti predstavio nekoliko sjajnih automobila s dizajnom coupea, a 406 Coupe je vjerojatno najupečatljiviji. To je posljednji automobil koji je Peugeot napravio u suradnji sa studijom Pininfarina i ove godine slavi 25. rođendan. Uslijedio je 407 Coupe, a onda je period takvih automobila naglo završio dolaskom 508.

- Advertisement -

To znači da je novi Peugeot 408 zamišljen kao coupe crossover, koji umjesto dvoja ima pet vrata. Pomalo u stilu Citroënova C5 X ili C4 Aircross.

408, u duljinu mjeri 4,69 metara (međuosovinski razmak je 2,79 metara), što znači da je puno veći od 308 i samo šest centimetara kraći od 508. Ipak, Peugeot svrstava ga u C segment, ali u sam vrh. Kao rezultat toga, automobil će također nuditi puno prostora za putnike u oba tipa. U potonjem će biti, recimo, 188 milimetara prostora za koljena.

Prtljažnik nudit do 536 litara prostora. No, to je volumen koji će nuditi samo osnovna verzija, budući da će primjerice Focal audio sustav ‘uzeti’ 28 litara, a još 50 litara će zauzeti baterija, ako je automobil opremljen utikačem- kod hibridnog pogona. Pogonski agregati 408 ne donose nikakve novine. Asortiman pogonskih agregata bit će već poznat iz ostalih Peugeotovih proizvoda. Dapače, ponuda će biti relativno smanjena, jer će uključivati samo 1,2-litreni benzinac sa 130 ‘konja’ ili 96 kilovata te dva plug-in hibrida sa 180 i 225 ‘konja’ ili 132 i 165 kilovata snage sustava . Kasnije će biti dostupna i električna verzija.

Pogonski agregati uglavnom će biti opremljeni automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, koji će omogućiti nekoliko načina rada: električni, Eco, Hybrid, Normal i Sport.

Izvedba samo na benzin omogućit će i ručno prebacivanje između stupnjeva prijenosa, a oba hibrida bit će opremljena funkcijom rekuperacije energije kočnica.mogućnost prikaza raznih funkcija) i velikim, 10-inčnim zaslonom infotainmenta ugrađenim ispod utora za ventilaciju kabine. Postojat će prečaci samo za uzorak, a putnici će sigurno cijeniti veliku količinu prostora za pohranu.

Na 408, Peugeotovi inženjeri nisu uštedjeli na sustavima pomoći. Primjerice, pri brzinama većim od 65 kilometara na sat, automobil će provjeravati vozačevu pažnju detektirajući mikropokrete upravljača, nuditi širi raspon prometnih znakova koje može prepoznati, koristiti noćni vid za prepoznavanje objekata između 200 i 250 moglo bi se nabrojati više metara. Peugeot će početkom sljedeće godine kupcima početi isporučivati najnovije pojačanje u svojoj ponudi modela. Još nije poznato kada će električna verzija biti dostupna, ali se očekuje početkom 2024. godine.

- Advertisement -