Tehni?ki pregled: naj?eš?i potrebni servisi, 1. dio

0
796

Pri kupnji rabljenog automobila neki od bitnih kriterija su starost i kilometraža, a tu se otvara novi izbor: kupiti manji i tehni?ki jednostavniji automobil s manje elemenata koji se mogu pokvariti i s jeftinijim zamjenskim dijelovima, ili kupiti automobil više klase za desetinu izvorne cijene koji je izra?en po višim standardima, ali je potencijalno skuplji za održavanje? Prosje?na starost osobnog automobila u Hrvatskoj je 12 -13 godina. Danas je na našem tržištu najdulje jamstvo za novi osobni automobil 7 godina (Kia i dalje nudi jamstvo od 7 godina ili 150.000 km), a i standardi kvalitete izrade automobila trebali bi biti viši, makar ?e to tek vrijeme i kilometri pokazati. No, bez obzira na starost i kilometre, potrebno je kontrolirati kriti?ne to?ke automobila. Osim ozbiljnijih mehani?kih ili strukturnih/limarskih problema (hr?a) za koje šansa raste s godinama, kilometrima i na?inom uporabe, isti?emo nekoliko relativno brzih servisa koje je preporu?eno obaviti redovno, a pogotovo prije tehni?kog pregleda: i zbog sigurnosti vozila u prometu i zbog toga što su to to?ke zbog kojih se na tehni?kom pregledu naj?eš?e ne prolazi.

Gume
Gume ili pneumatici ne smiju biti napuhani na neodgovaraju?u vrijednost (preniski, ali ni previsoki tlak – tlak se mijenja ovisno o temperaturi gume/plina u gumi), ne smiju biti izlizanog gaznog sloja i ruba, niti imati kvrge ili ošte?enja poput zarezanih ili otkinutih komada. To pove?ava rizik od pucanja ili ispuhivanja, pove?ava stres gume koji raste s brzinom vrtnje ili optere?enja gume, a time trpi ovjes i/ili upravlja?ki mehanizam zbog disbalansa (osjetimo da guma trese). Op?enito, s vremenom i normalnim habanjem posebnog gaznog sloja s ripnama, guma gubi svoja svojstva, uklju?uju?i sposobnost istiskivanja vode i prianjanja na mokroj podlozi. Pri odabiru nove gume (pratite vjerodostojne testove guma) dobro je obratiti pozornost na deklarirana svojstva, namjenu (npr. ljeto ili zima) i provjeriti ima li guma odgovaraju?e certifikate. Gume su pri procesu proizvodnje premazane raznim kemikalijama (npr. lubrikantima radi odvajanja nove gume od proizvodnog kalupa) koje negativno utje?u na svojstva gume pa treba pripaziti nakon montaže novih guma; prvih nekoliko kilometara (pa i stotinu, ovisno o na?inu vožnje) nove su gume skliske pa drže lošije od o?ekivanog – to se primjeti ve? i u sporim raskrižjima i duljem zaustavnom putu uz aktiviranje ABSa.

Svjetla
Osim intenziteta i usmjerenja snopa, automobili su osjetljivi i na propadanje plasti?nog vanjskog ku?išta farova, pogotovo modeli s kraja 1990-ih i po?etka 2000-ih kada je dosta proizvo?a?a prelazilo sa staklenih na plasti?ne farove. Mikropukotine, toplinsko stezanje i širenje, sudari s kukcima, prašinom i kamen?i?ima, a i sun?evo UV zra?enje požute, zamagle i matiraju plastiku farova (staklo je teže, ali otpornije pa na starijim automobilima je to rje?i problem). Ako ošte?enja nisu dubinska, plastika se može polirati. Obi?no se koriste abrazivne paste i paste za poliranje, sporohodne polirke i zaštitni premaz nakon poliranja, koje traje manje od jednog sata uklju?uju?i pripremu. Tako se skine ošte?eni sloj plastike i vra?a prozirnost ku?išta. U susjednim državama poput Njema?ke se strože gleda na automobile u prometu s matiranim – neispravnim farovima.

Ulje za ko?nice
Osim o?ite ispravnosti ko?nog sustava (sila ko?enja i podjednaka ko?na sila na lijevoj i desnoj strani automobila), kontrolira se i ulje za ko?nice. U sustavu normalno kondenzira vlaga pa se ulje s vremenom miješa s vodom, a time gubi svoja svojstva: primjesa vode ulju snizuje vrelište, a može omogu?iti i koroziju elemenata sustava. Rad ko?nica pretvara kineti?ku energiju u trenje, tj. toplinu, a sustav se grije i hidrauli?kim radom. Potrebno je visoko vrelište za sigurno funkcioniranje sustava, bez opasnosti da se stvori mjehur od isparene teku?ine koji bi uzrokovao prekid rada sustava, tj. otkazivanje ko?nica. Vrelište novog ulja ovisi o kemijskom sastavu i na?inu skladištenja te iznosi oko 230°C. Preporu?a se godišnja kontrola, a izmjena svake dvije godine – ovisno o prije?enoj kilometraži. Na tehni?kom pregledu se kontrolira upravo tako da se zagrije do vrenja: ako je vrelište ispod 155°C (a to je ve? pri udjelu vode od 3-4 %), automobil je tehni?ki neispravan. Izmjenu treba znati obaviti tako da u sustavu ne ostane zraka.

U idu?em dijelu teme možete pro?itati o zahtjevnijim servisima koje se ne smije zanemariti. I ti se servisi ti?u dijelova zbog kojih se ?esto pada na tehni?kom pregledu, ako su neispravni.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com