Tehni?ki pregled: naj?eš?i potrebni servisi, 2. dio

0
805

U prvom dijelu teme o naj?eš?im potrebnim servisima prije tehni?kog pregleda spomenuli smo razloge i važnost kontrole guma, svjetala i ulja za ko?nice, što su relativno kratkotrajni postupci i kratkotrajni servisi. U ovom ?emo zaklju?nom, drugom dijelu teme, spomenuti servise koji mogu biti skuplji i trajati više od nekoliko sati pa ih je dobro na vrijeme planirati.

Seleni
Propadanje selena ili prigušnih blokova nema za posljedicu samo pad udobnosti, nego i narušena te nepredvidiva dinami?ka svojstva automobila: ovjes i upravljanje dobiju lufta, zazori izme?u spojeva s karoserijom i kota?ima nastaju ili se pove?avaju. Cijena servisa ovisi o složenosti ovjesa, broju selena, prostornog pristupa selenu (tj. koliko se komponenti mora rastaviti da se do?e do selena), i mogu?nosti izmjene. Nekada se seleni mogu izvaditi i u okvir uprešati novi, ali nekad je to neisplativo (radni sati, posebno oru?e, istrošenost komponente). Vlasnici modela automobila osjetljivih na propadanje selena mogu razmisliti i o trajnijim, ali tvr?im i skupljim zamjenskim selenima poput sportskih poliuretanskih.

Ispušne emisije
Sastav i koli?ina ispušnih emisija zbog kojih automobil može pasti tehni?ki pregled mogu biti rezultat neispravnog katalizatora ili lambda sonde. Lambda sonda mjeri koli?inu kisika u ispuhu (promjenama u naponu na sondi) i sukladno tome ra?unalna jedinica motora prilago?ava udio goriva za smjesu. Neispravna lambda sonda tako može prouzro?iti neispravni radi ili pak izgaranje katalizatora zbog previsoke temperature ili udjela goriva. Katalizator se može uništiti i vožnjom, npr. visokim okretajima i optere?enjima dok je motor još hladan (što nije dobro ni za koji dio automobila), ili pak prelaganom vožnjom (npr. samo kratke relacije i nisko optere?enje i okretaji), kojom se ne postiže temperatura u katalizatoru potrebna za njegovo funkcioniranje, a osjetljiv je i na stvari poput sastava goriva i mehani?ku štetu. Katalizator na prosje?nom (benzinskom, ako ne dizelskom) automobilu na našim cestama obi?no je trostrukog djelovanja (3-Wege ili 3-way, doslovno troputni, trostazni, ali to je fraza koja se ne prevodi doslovno): ugljikov monoksid i ugljikovodike oksidira u ugljikov dioksid i vodenu paru, a dušikov oksid reducira u dušik. Korištenjem kerami?ke matrice i metala poput platine katalizira navedene kemijske reakcije. Upravo zbog osjetljivosti na parametre rada motora, temperaturu, gorivo i udarce može otkazati: raspasti se, zaštopati se, rastaliti se. S ispravnim katalizatorom ispušne ?e emisije biti unutar dozvoljenih granica, a automobil ?e gubiti manje snage i trošiti manje goriva. Na starijim automobilima ni sami katalizator (zamjenski) ni zahvat zamjene nisu preskupi. Takvi servisu nisu ni komplicirani, osim ako ne treba mijenjati i prihvate zbog npr. zape?enih i korodiranih vijaka. 

Elektroni?ki zabilježene greške
Greške koje se prikazuju lampicama na instrumentnoj plo?i moraju se ispitati i radi samog automobila i radi prolaska tehni?kog pregleda. Uzroci variraju od manjih autoelektri?arskih greški do neispravnosti motora. Za starije automobile ponekad treba oti?i u specijalizirane servise ako automobil nema standardizirani priklju?ak za dijagnostiku i softver. Za primjer, EOBD standard (europski standard za OBD-II, on-board diagnostics) vrijedi tek od po?etka 2000-ih. Brojni proizvo?a?i su prije OBD standarda koristili Bosch ili Siemens ra?unalne jedinice, ali neki su koristili interno razvijene i ?ipove i programe.

I druge stvari utje?u na tehni?ku ispravnost vozila i na prolazak tehni?kog pregleda, od loših metlica brisa?a do kapanja ulja. Problem su i nehomologirane prerade, no to je ve? druga tema.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com