Test: Honda Civic 1.0T VTEC 129 Comfort

0
2602

Honda Civic – vrhunski japanski kompakt nikad nije bio bolji, deseta generacija je spremna za vrh, a još da je u ponudi i dizelaš…

Jedan od najdugovije?nijih modela u kompaktnoj klasi uz naravno Volkswagenovog Golfa po kojem se popularno ova klasa naziva još i „Golf klasa“ zasigurno je i model iz zamlje izlaze?eg sunca – Hondin Civic. Davne 1972. godine tržištu je predstavljena prva generacija ovog popularnog modela. Izgledom u to vrijeme nije odskakao od konkurencije. ?etvrtastog oblika, kompaktnih dimenzija bio je poželjan za sve one koji su tražili okretan i pouzdan gradski automobil. U sljede?e dvije generacije situacija se nije mijenjala.

Tre?a, odnosno ?etvrta generacija Civica i kod nas je još uvijek popularna pogotovo kod mla?ih uzrasta kao i peta odnosno šesta generacija koje su me?u najpopularnijim su modelima u ovom dijelu Europe što zbog svoje pouzdanosti što zbog jednostavnog održavanja i povoljne cijene na tržištu. U prilog idu i benzinski motori manjeg obujma koji su živahni i rado se vrte u visoke okretaje.

Sedmom generacijom doga?a se potpuni obrat u dizajnu ovog popularnog modela, te dolazi do podijeljenih mišljenja o dizajnu kako eksterijera tako i interijera. Situacija se nije mijenjala niti u sljede?e dvije generacije, pa tako sve krasi epitet futuristi?kog gotovo „svemirskog“ izgleda koji ili voliš ili mrziš.

Deseta generacija koja se našla i kod nas na testu donosi blagi obrat pa je tako još uvijek ekstravagantnog dizajna no uz ve?u dozu agresivnosti i interijera prilago?enog europskim kupcima. Na tržištu je dostupna u dvije karoserijske izvedbe – kompakt s 5 vrata i limuzina sa 4 vrata. Uz to vrijedi spomenuti i ponudu motora gdje dominiraju benzinski motori po?evši od jedno litrenog trocilindraša snage 129 KS do jedno i pol litrenog ?etverocilindraša snage 182 KS. Poga?ate, oba agregata upotpunjena su turbo punja?em. Dakle, u potpunosti novi dizajn, novi motori i trenutno bez dizelskih izvedbi Civic nastoji prikupiti simpatije i nove kupce. Krajem ove godine u ponudi bi se trebao na?i i poznati 1.6 litreni motor snage 120 KS.

Kod nas na testu našla se slabija izvedba sa 1.0 agregatom koji iz jedne litre obujma potpomognut turbinom izvla?i 129 KS. Motor je izrazito elasti?an, vrti se dosta visoko (preko 6000 okretaja) te osim zvuka karakteristi?nog za trocilindraša u ni jednom trenutku tijekom sedmodnevnog testiranja nije pokazivao nedostatak snage što na otvorenoj cesti odnosno autocesti ili vožnju kroz grad. Kao i svaka Honda, ovaj motor traži i voli visoke okretaje što rezultira i prosje?nom potrošnjom u kombiniranom režimu od 8 litara, a ako spomenemo relativno mali volumen rezervoara doseg od 500-njak kilometara nije za svaku pohvalu. Izolacija buke motora u vozilu je solidna, te nema neugodnih vibracija prilikom stajanja na semaforu odnosno kretanju, dok s druge strane buka vjetra pri ve?im brzinama svedena je na minimum ?ime se ne mogu pohvaliti svi konkurenti u klasi.

Agregat je povezan s ru?nim mjenja?em sa šest stupnjeva prijenosa, te uz prva dva izrazito kratka stupnja prijenosa nema zamjerki s obzirom da su hodovi ru?ice mjenja?a vrlo precizni i ugodni što vožnju ?ini zabavnom. Uz motor i mjenja? vrijedi pohvaliti i upravlja? koji odli?no prati sve voza?eve zahtjeve te u svim situacijama ostavlja odli?an dojam sigurnosti, pa se ?esto možete prilikom vožnje osje?ati kao da ste se netom našli na stazi spremni testirati maksimalne mogu?nosti svog novog Civica.

Ovjes spremno prati sve naredbe voza?a, ne ostavlja mjesta pogreškama te i prilikom temperamentnije vožnje omogu?ava vožnju kao po tra?nicama. Udoban, a ?vrst automobil kako na lošijim cestama tako i u zavojima odnosno na autocesti spreman je voziti i sam. Pitate se kako!? Sva sila tehnologije nudi se u novom Civicu pa je tako testni primjerak opremljen paketom opreme Comfort ponudio više od 50 razli?itih stavki. Pomo?u kamere i radara koji prate bijele linije na prometnici te vozila ispred van na kolu upravlja?a aktiviraju se sustavi i ve? pri brzini vožnje iznad 70 km/h Civic sam upravlja u vožnji (preporuka je svakako držati ruke na ili blizu upravlja?a), a ukoliko na adaptivnom tempomatu podesite odre?enu brzinu kretanja Civic ?e sam ko?iti pri nailasku na sporije vozilo ispred sebe.

Svejedno, sustav nije namijenjen samostalnom upravljanju automobilom od to?ke A do to?ke B, ve? služi kao pomo? u vožnji i to iz razloga što pri nailasku na zavoj kamera nema mogu?nost snimanja bijele linije ispred sebe ?ime isklju?uje sustav, i automatski ponovno uklju?uje prilikom dolaska na ravni dio prometnice, no s druge strane korisna stvar prilikom dužih putovanja autocestom i to do 130km/h iznad ?ega sustav prilikom „hvatanja“ linija s obje strane vozila zna napraviti poprili?no nagli manevar ravnanja. Sustav istovremeno ima mogu?nost prepoznavanja prometnih znakova, a tu je i tradicionalno odli?an sustav automatskog paljenja dugih svjetala koji je me?u najboljim sustavima op?enito u usporedbi sa ostalim proizvo?a?ima koji nude istu opciju. Pohvala ide i tempomatu koji se ne isklju?uje prilikom promjene stupnjeva prijenosa što ostali proizvo?a?i ne nude.

U interijeru ve? pri prvom sjedanju za upravlja? voza? jednostavno nalazi svoju poziciju, sve je intuitivno posloženo, a sjedi se dosta nisko – onako sportski pa pri pogledu iza upravlja?a nailazimo na digitalne instrumente i kroz vjetrobran gledamo blage prevjese na poklopcu motora kao na nekom roadsteru.

U novom Civicu analogni instrumenti ne postoje, pa tako ve? spomenuti digitalni instrumenti prikazuju digitalni okretomjere unutar kojeg se nalazi digitalni prikaz brzine vozila, a lijevo i desno LED crtice s prikazom razine goriva i temperature vode. Tu su i poznate linije indikatora na?ina vožnje koje su vi?ene i na prethodnoj generaciji. Izdašna ponuda prostora za pet putnika vrijedna je pohvale, sjedala su udobna te ne umaraju kako voza?a tako i putnike ni prilikom dužih putovanja. Prtljažnik obujma 478 litara sa dodatnim prostorom u podnici zadovoljiti ?e potrebe ?etvero?lane obitelji.

Zamjerka ide multimedijskom sustavu koji je male dijagonale – 5“ i nije osjetljiv na dodir što je ve? postao standard i u gradskoj klasi automobila. Kvaliteta audio sustava tako?er mogla bi s obzirom na odli?nu izolaciju buke u vozilu biti i razinu bolja. S druge strane, odli?na povezanost s pametnim ure?ajima, USB i AUX utor, hrpa pretinaca, odli?an položaj sjedenja u udobnim sjedalima uz obilje prostora kao i kvalitetni materijali sa vrlo dobrom završnom obradom natjerati ?e vas da ve? prilikom prvih kilometara u novom Civicu navedene nedostatke stavite u drugi plan.

Za sam kraj ostavili smo dizajn, pa tako deseta generacija Civica iz mase automobila iska?e svojim vizualnim identitetom. Neobi?an ali agresivan prednji kraj na prvi pogled neupu?enim prolaznicima ili voza?ima daje slutiti kako se ispred njih nalazi mo?na neman s R oznakom, straga pak pomalo bezidejan izgled upotpunjen difuzorom i dva spojlera nastoji pratiti ostatak linija. S boka gledano automobil izgleda izrazito velik, pogotovo testni model koji je došao na 16“ alu naplatcima.

Bez obzira na obujmom slabašan motor, steroidi u obliku turbo punja?a, precizan mjenja? i upravlja? novi Civic svrstavaju u sam vrh kompaktnih automobila po pitanju voznih osobina. Obilje prostora, osebujan dizajn i bogata oprema ve? kod po?etnog paketa tako?er su odli?ni aduti prilikom odluke o kupnji Civica. Po?etna cijena za Hondu Civic 1.0T VTEC 129 Comfort je 144.890 kuna do registracije (cijena testnog modela), CVT izvedba košta 184.890 kuna, a tražite li snažniju izvedbu 1.5T Sport cijena se penje na 185.950 kuna ?ime ovaj kompaktni japanac definitivno vrijedi uzeti u obzir prilikom odabira novog vozila.

TEHNI?KI PODACI – Honda Civic 1.0T VTEC 129 Comfort
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 988 ccm
Provrt i hod: 73 x x 78,7 mm
Snaga: 95 kW/129 KS pri 5500/min
Moment: 200 Nm pri 2250/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4518 x 1799 x 1434 mm
Me?uosovinski razmak: 2697 mm
Masa: 1154 kg
Prtljažnik: 420/1209 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 215/55 R16
Ubrzanje: 10,4 s
Najve?a brzina: 203 km/h
Potrošnja: 6,1/4,1/4,8 l
Potrošnja na testu: 8 l
Cijena testiranog modela: 144.890 kn (19.140 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com