TEST: Kia Sportage 1.6 T-GDi LX Fresh M/T 2WD

0
1384
- Advertisement -

Novi Kia Sportage odnosno model pete generacije živi je primjer kako se tržište ubrzano mijenja i prilagođava kupcima.

Svi oni koji su u potrazi za novim obiteljskim SUV-om mogli bi pomalo ostati zbunjeni. Izbor je veći pa čak i od šarenih garderoba trendesterica, a kvaliteta se iz godine u godinu kontinuirano poboljšava.

- Advertisement -

Upravo takav slučaj je i kod Novog Sportagea… obiteljskog SUV-a sa 5 sjedala koji je u petoj generaciji na tržištu doživio potpunu preobrazbu, a sve s ciljem što konkurentnijeg nadmetanja sa ostalima u klasi, prije svega mislimo na Hyundai Tucson, Škodu Kodiaq, Ford Kugu, Toyotu RAV4 i Peugeot 3008.

Nakon klasičnih „kockastih“ linija u prvim generacijama, nešto oštrijim sportskim u trećoj ili fluidnijoj u četvrtoj generaciji, peta je u potpunosti futuristička i na prvi pogled zahtijeva vremena za prilagodbu.

Široka isturena rešetka hladnjaka proteže se kroz cijeli prednji kraj i dominira prednjim dijelom vozla, a okružena je LED diodama u obliku bumeranga. Oštre linije i kromirane lajsne niz bokove, te stražnji poklopac prtljažnika koji je nalik pačjem repu sa krovnim spojlerom uz upečatljiva LED stražnja svjetla ovaj automobil ističu u mnoštvu.

Dakle, uz subjektivan vizualni dojam eksterijera Novi Sportage u interijeru apsolutno je neprepoznatljiv u odnosu na prethodnu generaciju. Na prvi pogled ima sličnosti sa broj većim Sorentom ili „strujićem“ EV6.


Interijerom dominira veliki 12,3“ infotainment sustav na 2 zaslona. Lijevi je odličnog kontrasta te prepun informacija o vozilu za vozača, ujedno simulira standardne informacije kao kod analognih mjerača sa nizom vizualnih opcija, dok onaj središnji desni osjetljiv je na dodir te pruža sve čari Kijinog multimedijalnog sadržaja. Izbornik je pregledan i brz, također lako je čitljiv i izrazito responzibilan na dodir, a tu je i Apple CarPlay/Android Auto za bezbrižno povezivanje vašeg mobilnog uređaja sa automobilom. U podnožju ispod centralnog zaslona nalazi se jedan uski izduženi zaslon s grafičkim dodirnim poljima te dva potenciometra koji kontroliraju klimu i infotainment, ovisno o načinu rada. Najveći nedostatak upravo je spomenuti manji zaslon koji je poprilično nezgodan za korištenje te zahtijeva pažnju kako vozača tako i putnika. Uvijek je potrebno provjeriti koji način rada je aktivan (klimatizacija ili infotainment), a na dodirnoj površini se vrši promjena bez povratne informacije, te upravo taj nedostatak barem neke vibracije pod prstom može stvarati konstantni problem s korištenjem i odvraćanjem pažnje s ceste. Kao jednostavno i pozitivno rješenje spominjemo tipku „zvjezdice“ na kolu upravljača koja aktivira glavni izbornik logično dizajniranog infotainmetna, a tu su i glasovne naredbe koje poprilično točno navode kretanje izbornikom.

Kia je ovdje rame uz rame sa modelima iz VW Grupe, a dobrom ukupnom dojmu pridonose i veće površine kvalitetne piano black plastike te kromirane obloge. Završna obrada je odlična, te nema neugodnih zvukova. Čak je i poklopac pretinca za rukavice odlične plastike i finog zvuka zatvaranja.

Sjedala u testnom primjerku jednostavne su izvedbe, no udobna i čvrstog bočnog oslonca. Prostora za putnike sprijeda neće faliti, a koljena neće udarati u rub konzole. Kod duljih putovanja nema naznaka umora, a vozačka pozicija kvalitetno je postavljena i odmjerena uz poprilično dobru preglednost bez obzira na nešto deblji A nosač. Osim toga, nasloni za ruke, koji su podešeni na pravu visinu, znatno povećavaju udobnost sjedenja.


Straga pak mjesta ima dovoljno za tri putnika, te i oni viši od 180cm neće glavom udarati o rub stropa. Stražnja vrata otvaraju se izuzetno široko te je npr.postavljanje dječje sjedalice izrazito olakšano. U prilog prostranosti ide i prtljažnik od 591 litru  što je u samom vrhu klase (PHEV modeli dolaze s nešto manjim prostrom u prtljažniku), stražnja klupa djeljiva je u umjeru 40:20:40, a moguće je i u potpunosti preklopiti je.

Nema manjka izbora u pogledu motora, kako benzinskih, tako i dizelskih odnosno hibridnih. Testni primjerak pokretan je baznim 1.6 litrenim turbo benzincem snage 150 KS koji je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem preciznog hoda i pogonom na prednje kotače.

Najveći okretni moment od 250Nm, maksimalna brzina od 189 km/h i ubrzanje s mjesta do „stotke“ za 9,9 sekundi sport ostavljaju samo u nazivu SPORTagea, no i takav je za prosječnog vozača više nego dostatan. Kod žustrije vožnje potrebno je češće potezati za ručicom mjenjača, no s druge strane ovaj 1,5t težak automobil odlično se nosi i prilikom pretjerivanja iako se na prvu čini mlakim, ne baš posebno okretnim. Prianjanja na podlogu ima dovoljno, naginjanje je svedeno u minimum, ali jednako tako i sama zabava vožnje.

Poanta je da postoje zabavniji obiteljski SUV-ovi, ali koliko je to važno u stvarnosti? Ne baš. Veći problem je udobnost – a kod prodaje su definitivno u prednosti udobniji obiteljski SUV-ovi.

Moramo pohvaliti izrazito dobru izolaciju buke unutar vozila, gdje je ponajprije jedva primjetan zvuk rada motora, dok se standardno pri vožnji autocestom na većim brzinama može osjetiti nešto više buke.

Mnogo prostora, dobra udobnost u vožnji te elegantna unutrašnjost Kiju čine impresivnom već na prvoj vožnji. Atraktivan ali neobičan i svjež dizajn uz visokokvalitetnu multimediju s velikim zaslonom daju joj moderan štih. Šteta što Sportage prati trend smanjenja broja tipki.

Zahvala HERBST d.o.o. za ustupanje vozila na test

TEHNIČKI PODACI – Kia Sportage 1.6 T-GDi LX Fresh M/T 2WD

Motor: benzinski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5500/min
Moment: 250 Nm pri 1500-4500/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4515 x 1865 x 1650 mm
Međuosovinski razmak: 2680 mm
Prtljažnik: 591 l
Ubrzanje: 9,9 s
Najveća brzina: 188 km/h
Cijena testiranog modela: 220.999 kn (doplata za boju): 4700 kn

- Advertisement -