Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna

0
715

Bogato opremljen, mo?an, vrlo prostran, a jednostavan, takav je Nissan X-Trail, koji ?e Vas s lako?om odvesti i izvan asfaltiranih puteva. Po?etak novog milenija bio je prekretnica za Nissan kada su 2001. godine na tržište lansirali prvi primjerak X-Traila. Zapažen uspjeh sa više od 1,7 milijuna prodanih primjeraka hvale je vrijedan rezultat ako pogledamo SUV segment.

Punih šest godina kasnije na tržište dolazi osvježena izvedba Nissana X-Trail, ali i fatalni Qashqai iz vlastitih redova koji preuzima tržišni uspjeh, jer prije svega mla?i brat djeluje znatno privla?nije i kompaktnije, a nepune dvije godine kasnije na tržištu se pojavljuje i „produžena“ verzija Qashqai +2, koja je ponudila dodatna dva sjedala za putnike straga i Nissan X-Trail bacila u potpuni zaborav.

Nova generacija X-traila morala se prilagoditi zahtjevima tržišta, gdje umjesto ozbiljnih 4×4 strojeva vladaju popularni crossoveri, vrlo ?esto samo sa pogonom na prednjoj osovini. Kako Nissan X-Trail u potpunosti ne bi nestao vode?i ljudi u Nissanu odlu?ili su Qashqai druge generacije ponuditi u izvedbi sa samo pet sjedala, dok je novi X-Trail naslijedio vizualni identitet mla?eg brata po?evši od eksterijera pa sve do prijenosa i pojedinih agregata.

Ve? na prvi pogled sprijeda ?ak i kada je Qashqai pored X-Traila teško je razlikovati modele, pa se sve svodi na gabarite gdje je X-Trail daleko izdašniji (viši punih 11 cm i duži za 27 cm). Dakle, novi X-Trail sada je dopadljivog izgleda iako nije originalan, no jednostavan je i nenametljiv te djeluje skupo kada ga vidite na cesti. Stražnja svjetla visoko su podignuta, kroz cijeli stražnji dio vozila dominiraju velika vrata prtljažnika, dok sprijeda, pak, osim tog ‘deja vu’ izgleda Qashqaija novi Nissan X-Trail krasi pove?a rešetka hladnjaka i blago nakošeni farovi upotpunjeni LED svjetlima koja prate trend ostalih ku?nih modela.

Iako je prva generacija X-Traila naginjala rasnom terenskom vozilu, novi X-Trail djeluje pitomije, te nudi mogu?nost izbora integralnog pogona, odnosno samo prednjeg pogona. Razlog tome je taj što je Nissan predvidio kako ?e dvije tre?ine prodanih vozila biti upravo modeli pogonjeni prednjim pogonom. Izme?u ostalog u ovom modelu modularnost je inspirirana monovolumenima, pa ukoliko trebate ve?i prostor unutar interijera dovoljno je smjestiti se na stražnju klupu koja nudi podesivi naslon u ?ak osam pozicija. Postavljena je na kliza?ima (podijeljena u omjeru 40/20/40) sa hodom od 26 cm što objašnjava razlog tolike prostranosti. Pored toga, pove?an je i me?uosovinski razmak na 2706 mm što je punih 60 mm više od Qashqaija.

Eh, da.. prisjetimo se i toga kako X-Trail ovaj puta nudi dodatna dva sjedala straga (testni model nije bio opremljen istima), no pristup njima je logi?no dosta kompliciran usprkos širokom otvaranju vrata. Razlog tome je namjena istih, a predvi?ena su djeci prilikom ?ega u prtljažnom prostoru ostaje prostora za par torbi (135 litara). Nasuprot tome, kod X-Traila s pet sjedala obujam prtljažnika varira izme?u 550 i 600 litara, pa sve do dva m3 kada se obore sjedala.

Prilikom sjedanja za upravlja? lako se nalazi idealna voza?ka pozicija, a testni primjerak bio je opremljen elektronski pokretanim sjedalima sa grijanjem istih. Velika i udobna sjedala sa dobrim bo?nim osloncem spremna su bez problema prihvatiti i one višeg rasta, dok raspored instrumenata kao i sam dizajn središnje konzole podsje?a, poga?ate.. na mla?eg brata. Osim na oko, kvaliteta materijala odli?na je i na dodir, a u prilog tome ide i sama završna obrada pa su tako tvrde plasti?ne površine svedene na minimum. Sve unutar interijera djeluje bogatije i kvalitetnije u odnosu na prethodnika ?ime Nissan X-Trail ispunjava o?ekivanja voza?a i putnika.

Ergonomija je na razini klase, možda najve?a zamjerka ide „debelim“ A stupovima koji u kombinaciji sa velikim retrovizorima mogu lako „sakriti“ pješaka na prijelazu. Kao i kod Qashqaija, veliki 7-in?ni multimedijalni display smješten je pri vrhu centralne konzole i radi bez ijedne greške. Tako?er, jedan manji display nalazi se izme?u instrumenata te nudi prikaz brojnih funkcija za pomo? u vožnji, a isti se nalazi i na ostalim ku?nim modelima ovog proizvo?a?a.

Bogata oprema, pored ve? spomenutih grijanih i elektri?no pokretanih sjedala nudi veliki panoramski krov s mogu?noš?u otvaranja, navigaciju, razne gadgete za sigurnost u prometu te popularni 360?view (pti?ja perspektiva) uz ?iju pomo? uvelike je olakšano parkiranje ovog velikog „terenca“. Novi X-Trail sposoban je i samostalno parkirati, prepoznati prometne znakove ali i voza?a upozoriti na prijelaz preko pune linije, držati razmak ispred vozila te upozoriti voza?a na mrtvi kut. Pohvala ide upravo i na zadnji spomenuti gadget raspoznavanja vozila u mrtvom kutu ?ija signalna lampica upozorenja nalazi se unutar vozila (na plasti?nom poklopcu s unutarnje strane retrovizora) te ne svijetli napadno, a lakše je uo?ljiva nego npr. da se nalazi na rubu stakla samog retrovizora.

Testni primjerak pokretan je dvolitrenim turbo dizelskim agregatom snage 177 KS i 380 Nm, a isti možemo prona?i i kod Renaultovog Koleosa. Vrijedi spomenuti kako na hrvatskom tržištu X-Trail je mogu?e kupiti isklju?ivo sa dizelskim agregatom, te uz testirani mogu?e je birati slabiji 1.6-litreni turbo dizelski agregat snage 130 KS.

Više od 1600 kg težak X-Trail u kombinaciji sa automatskim mjenja?em sa 7 stupnjeva prijenosa iz mjesta do 100 km/h „ispucava“ se za nešto više od 9,5 sekundi što je s obzirom na samu namjenu i gabarite ovog modela odli?an rezultat. Potrošnja za vrijeme sedmodnevnog testiranja kretala se od 8 do 11 litara euro dizela te nudila prosje?nu autonomiju vožnje sa punim spremnikom do 800 km bez zaustavljanja.

Pri samom kretanju i manjim brzinama, novi X-Trail ostavlja dojam kao da je pogonjen strujom jer izrazito tiho i linearno kre?e i ubrzava kolnikom. Pri ve?im usponima, odli?an automatski mjenja? beztrzajno mijenja stupnjeve prijenosa te omogu?uje svladavanje zadanih zadataka bez buke i naglih trzaja ?ime se ne remeti užitak udobne vožnje.
Maksimalna brzina od 200 km/h lako se dostiže, ali osjetan je šum vjetra iznad 150 km/h i to ponajviše radi velikih staklenih površina. Pohvala ide i odli?noj zaštiti od ulaska vjetra u kabinu prilikom otvorenog krovnog prozora, pa je tako mogu?e nesmetano voditi razgovor sa putnicima i prilikom putovanja autocestom, a uz blagi povjetarac i ulazak svježeg zraka u kabinu.

Ve? spomenuti automatski mjenja? svoj posao odra?uje više nego solidno, a ru?na opcija mijenjanja pokazala se jednako dobrom, no jako rijetko smo je i koristili s obzirom da sam na?in vožnje ovog automobila jednostavno je takav da vas razmazi, a vi se prepustite svim njegovim tehnološkim rješenjima i bezbrižno upravljate do željenog cilja.

Prilikom silaska sa kolnika na šumske puteve i sa uklju?enim pogonom na sve kota?e, novi Nissan X-Trail sa lako?om svladava i blaže terenske zadatke, no vrijedi ostaviti na umu kako sjedimo u luksuzno opremljenom SUV-u kojem je namjena pokazati svoju mo? penjanjem na gradske plo?nike ili vikend odlazak u prirodu, a nikako ekstremnim terenskim zadacima. Pri gubitku kontakta prednjih kota?a sa podlogom Active Trace Control automatski preuzima svoju ulogu nezavisnim ko?enjem svakog kota?a pojedina?no, a ukoliko je uklju?en „Auto“ mod prijenos snage prilikom proklizavanja prednjih kota?a automatski se prebacuje na stražnje kota?e što dolazi do izražaja na klizavom asfaltu ili blatnjavom poljskom putu. Sukladno tome, novi X-Trail pri vožnji gradskim prometnicama pokazuje svoju nadmo?, a na autocesti ili otvorenim zavojitim cestama drži se kao vlak tra?nica ?emu u prilog idu i veliki 19“ alu naplatci postavljeni na 225/55 R19 kota?e dok upravo navedeni kota?i sprije?ili su nas u pokušaju ozbiljnije avanture kroz šumu, te smo se morali zadovoljiti lokalnim poljskim putevima.

Testirani model Nissanovog X-Traila cijenom se postavio korektno, te iznosi 358.021 kn, a uklju?uje i najskuplji paket opreme – Tekna. Kako god, za mnoge hrvatske kupce navedena cijena izrazito je visoka, no sa druge strane za navedeni iznos dobivate mo?an SUV kojim bez problema možete skrenuti sa asfalta, koji ?e suvereno grabiti autocestom, a pri tome bez ikakvog problema ugostiti 5 odraslih putnika i razmaziti ih svojim udobnim sjedalima i gadgetima. Uza sve to, novi Nissan X-Trail parira bok uz bok premium modelima u klasi.

TEHNI?KI PODACI – Nissan X-Trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1995 ccm
Provrt i hod: 84,0 x 90,0 mm
Snaga: 130 kW/177 KS pri 3750/min
Moment: 380 Nm pri 2000/min
Mjenja?: 7-stupanjski automatski
Pogon: na sve kota?e
Dimenzije: 4640 x 1820 x 1715 mm
Me?uosovinski razmak: 2705 mm
Masa: 1620 kg
Prtljažnik: 550/1982 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 215/55 R16
Ubrzanje: 10,4 s
Najve?a brzina: 203 km/h
Potrošnja: 6,7/5,8/6,1 l
Potrošnja na testu: 9,2 l
Cijena testiranog modela: 358.021 kn (47.750 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com