TEST: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

0
1586

U slu?aju da zadnjih desetak godina niste pratili trendove, SUV automobili su pri samom vrhu potražnje. Prate?i trendove, Peugeot se u igru uklju?io sa modelom 3008 i 5008, a još davne 2009.godine kada se na tržištu pojavio prvi model 3008-ice francuzi su jasno dali do znanja kako su spremni preuzeti svoj dio „kola?a“ ponudivši pritom kvalitetan i prostran automobil, podignut od tla sa obilježjima crossovera.

Kako je vizualna forma prvog modela 3008 više  sli?ila MPV-u nego SUV-u, francuski dizajneri morali su radikalno promijeniti smjer svoje vizije SUV vozila.  Rezultat toga je zaista moderan, atraktivan i funkcionalan automobil koji se na?elno na tržištu ponudio u dvije izvedbe – 3008 i 5008 kao model sa tre?im redom sjedala i nešto ve?im gabaritima od manjeg brata.

Zadržavši sve kvalitete prethodne generacije 3008, pored komfora i prakti?nosti, novoj generaciji dodan je i-cockpit te podnica podignuta ?ak 22 centimetra od tla. U kombinaciji sa futuristi?kim dizajnerskim rješenjima stvoren je oku ugodan i zanimljiv automobil koji se u velikoj ponudi ostalih proizvo?a?a crossovera isti?e ve? na prvi pogled.

3008 se svojim gabaritima ugurao u samu sredinu SUV segmenta, pa je tako ?ak 8 centimetara duži od prve generacije, a primjerice od Kie Sportage zaostaje tek koji centimetar. Po pitanju me?uosovinskog razmaka 3008 pravi je rekoreder te nudi velikih 267,5 cm što je više nego dovoljno za prostranu unutrašnjost i zavidnu razinu komfora straga.

Zaštitni simbol, propeti lavi? postavljen je visoko na masivnoj rešetki hladnjaka konkavnog oblika gdje se na rubovima nalaze upe?atljivi farovi sa LED dnevnim svjetlima. Visoka bo?na linija te poklopac motora uz naglašene blatobrane i stražnja ramena vizualno ?ine miši?av automobil, dok pak kratka naglo podrezana stražnjica s nakošenim krovom i malim staklom poja?ava dojam muskulature. Tu su i moderna LED stražnja svjetla koja tako?er prate vizualna dizajnerska rješenja ostalih modela ovog francuskog proizvo?a?a.

Ve? kod prvog otvaranja vrata futuristi?ki stil modernog interijera osvaja na prvu. Poznati i-cockpit smješten je i u ovom modelu, pa tako niz high-tech sustava po?evši od zaslona visoke rezolucije iza upravlja?a s brojnim mogu?nostima prikaza do središnje postavljenog multimedijalnog zaslona osjetljivog na dodir, a povezanog sa „klavirskom“ tipkovnicom pri dnu ostavljaju dojam pravog premium automobila. Forma prednje armature posebna je pri?a te svojim linijama odska?e od vi?enih rješenja i-cockpita u npr. 208 ili 308 modelima, odnosno  djeluje masivno i skupo, a zahvaljuju?i materijalima koji su korišteni kod izrade pokazuje i zavidnu razinu završne obrade. Jedina zamjerka su moderno postavljeni tekstilni elementi na samoj armaturi, a koji se slažu s materijalom presvlaka na sjedalima  i obloga na vratima. Naime, postavlja se pitanje izdržljivosti tekstila nakon nekoliko godina, kao i održavanje istog. Svakako vrijedi pohvaliti prakti?nost, odnosno niz pretinaca koji su pored svega osvijetljeni kao i utori na vratima.

Sjedala su tako?er vizualno jako atraktivna, a visina voza?evog sjedala u odnosu na podnicu ve?a je od udaljenosti podnice od tla pa tako u najnižoj poziciji sjedi se pola metra od ceste. Pri dužim putovanjima ne ostavljaju znakove umora na tijelu voza?a i putnika, a straga ima dovoljno mjesta za tri odrasla putnika. Tu je i prtljažnik obujma 520 litara ?ime ?e zadovoljiti sve potrebe prosje?ne hrvatske obitelji.

  Sada ve? tradicionalno malen upravlja?, gotovo trka?ih dimenzija ravno je podrezan u gornjem i donjem dijelu radi lakšeg pogleda na instrument plo?u odnosno upadanja me?u koljena voza?u. Nova generacija i-cockpita riješila je probleme koje su imali voza?i višeg rasta. Svakako vrijedi spomenuti i odli?nu kameru koja pokriva kut od 180 stupnjeva odnosno omogu?uje milimetarski precizno parkiranje. Uz senzore za parkiranje sprijeda i straga svaki ulazak/izlazak s parkinga osloba?a stresa one manje iskusne voza?e. Unato? gabaritima, novi 3008 kre?e se izrazitom lako?om ?ak i uskim gradskim ulicama.

Testni primjerak pokretan je benzinskim motorom, i to je upravo ono što ga ?ini posebnim. Sada, name?e se pitanje zašto bi bio poseban croosover pokretan benzinskim motorom!?

Ako upotrijebimo rije? downsizing koji je sve popularniji radi strogih normi o ispušnim plinovima i smanjenja potrošnje goriva stvari postaju jasnije, a ako tome spomenemo da je testni primjerak pokretan trocilindarskim agregatom od 1.2 litre obujma…

Posljedica toga sigurno je rasprava o trajnosti i kvaliteti takvog agregata, no ?injenica je kako do sada još nema zabilježenih situacija „raspadanja“ niti nakon 100.000 prije?enih kilometara. Istina, postoje oni bolji i lošiji trocilindraši, a kako se stari znanac snašao pod poklopcem osvježenog 3008 saznajte u sljede?im redovima.

Dobro nam poznati 1.2 – litreni 3-cilindarski turbo motor u PSA grupaciji je aktualan gotovo 8 godina, a u ovom slu?aju raspolaže sa 130 KS te je uparen sa 8-stupanjskom automatikom. Ve? nakon prvih kilometara jasno je kako nema vidljivog nedostatka snage, a pripisujemo tome i ?injenicu kako je 3008 postavljen na modernoj EMP2 platformi ?ime na vagu donosi nešto ispod 1400 kilograma.

Profinjen rad, osjetan potisak u le?a prilikom ubrzanja bez turbo rupe te odli?na izolacija kako buke motora tako i vjetra ostavljaju dojam snažnijih modela, a 3008 sa ovim „malenim“ agregatom stotku hvata ispod 10 sekundi (9,7) gdje sve pohvale treba usmjeriti i ka odli?no prora?unatom automatskom mjenja?u. Upravo spomenuta automatika do izražaja dolazi na autocesti ili kod ve?ih optere?enja gdje pametno traži pravi stupanj kako bi performanse i potrošnja bili maksimalno optimizirani.

3008 nije automobil sportskih ambicija, no prolasci kroz zavoje su sigurni zahvaljuju?i odli?nim amortizerima sa dugim hodom gdje kota? ostaje oslonjen na podlogu. Automobil brzo pronalazi pravi oslonac i nema neugodnog naginjanja, iako ako se krene s pretjerivanjem  uo?ljivo je proširivanje putanje, odnosno blaga sporost upravlja?a pri povratku kota?a u ravninu. Sam ovjes pruža zavidnu razinu udobnosti te sve neravnine upija s lako?om.

Kroz sedmodnevno testiranje automobil nas je oduševio ve? spomenutom udobnoš?u i komforom, ugla?enim motorom solidnih performansi te više nego razumnom potrošnjom od prosje?nih 7,5 litara eurosupera.

Osvježeni Peugeot 3008 prava je mjera za sve urbano nastrojene mlade obitelji koje traže funkcionalan i atraktivan automobil, a zahvaljuju?i zaista živahnom „mališanu“ pod poklopcem motora navedenim epitetima dodali bi svakako i zabavan automobil prihvatljive potrošnje.

TEHNI?KI PODACI: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 96 kW/130 KS na 5500/min

Moment: 230 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenja?: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 4450 x 1840 x 1620 mm

Prtljažnik: 520 litara

Gume: 225/55 R 18

Masa: 1395 kg

Najeve?a brzina: 197 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 sekundi

Potrošnja: 7,5 l/100 km

Cijena: 218.355 kuna (29.114 €)

S doplatama:  244.605 kuna (32.614 €)

OPREMA ALLURE: 18-colni alu naplaci Detroit • dodatno zatamnjena stražnja stakla • diodna dnevna svjetla i žmigavci • kromirani i metalni ukrasi • parkirni senzori sprijeda i straga • senzor kiše i svjetla • kožni volan • sjedala umjetna koža/tkanina • automatska dvozonska klima • preklopivo i po visini podesivo suvoza?ko sjedalo • multimedija • wifi • ?itanje znakova…

DOPLATE: metalik boja • krovni nosa?i • parkirna kamera • 3D navigacija • beži?no punjenje mobitela • keyless • rezervni kota?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com