Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT

0
663

Možda i nije najbolji, ali je sasvim sigurno najmo?niji i daleko najljepši. Poseban je, sjajne unutrašnjosti, uvjerljiv, upravljiv, udoban, troši poput dizelaša, a ubrzava kao sportiva…

Da, 3008 ima i pogon na ?etiri kota?a – samo u jednoj verziji i to onoj plug-in hibrid! S baterijom od 13,2 kWh i vrlo ograni?enom elektri?nom autonomijom od 40 km uz lagani pritisak na “gas”! Ovo je ujedno i najsnažnija verzija (300 KS) ovog ljepuškastog kompaktnog SUV-a.

Sjajna je to “naprava” s najve?om brzinom od 240 km/h, a tek me?uubrzanje? Još fascinantnije, od 80 do 120 km/h treba mu samo ?etiri sekunde.

Kad je 3008 ponovno ro?en kao potpuni SUV, Peugeot je u?inio sve kako bi njegov monovolumen postao jedan od najboljih automobila u vrlo konkurentnoj klasi. Njegov dizajn, kvaliteta izrade i prakti?an interijer poboljšani su u svakom pogledu. Izgled, a i mo? najve?i su mu aduti. Sve to ima i nudi plug in izvedenica.

Bez poticaja od 40.000 kuna testirana GT izvedba stoji 407.900,00 kuna!

Novi izgled prednjeg dijela automobila samo je jedan od klju?nih elemenata koji su mu pribavili epitet “mistera”. Osim brojnih noviteta u unutrašnjosti, ovaj plug in hibrid je dobio i bateriju ve?e mo?i. Raspolaže s onom od 13,2 kilovat sata, ili tri više od prethodnika. Uz benzinski agregat od 200 konja tu su i dva e-motora od dva elektromotora od po 110 KS. Sveukupna sistemska snaga iznosi fascinantnih 300 konja, uz fenomenalni okretni moment (520 Nm na 3000/min), što ga ?ini ubojitijim i od naju?inkovitijih dizelaša. Znanih po elasti?nosti, ubrzanjima, ekonomi?nosti i krajnjim brzinama. Zbog nešto kapacitetnije baterije ve?i je i domet ove verzije 3008, a i vožnja u hibridnom modu je efikasnija.

300 ‘konja’, pogon na sva ?etiri kota?a (jasno, sa samostalnom i elektri?no pokretanom stražnjom osovinom) i zavodljivih 5,9 sekundi ubrzanja do stotke ?ine ga iznimno mo?nim. Jedino e-range nije toliko fascinantan. Naime, ovaj plug in hibrid na najbolji mogu?i na?in pokazuje koliko je koegzistencija oba pogona u?inkovita za zabavu, za osje?aj sportskog duha i ekološku upristojenost. S istim pogonskim sklopom raspolaže i Opel Grandland, bratski model iz korporacije Stellantis.

U redu, priznajem – i prakti?an je, barem dok vam je pri ruci ku?na elektri?na uti?nica ili ku?ni punja?. Obe?anih 59 kilometara autonomije isklju?ivo na struju gotovo je nemogu?e posti?i. Tako što vrijedi samo na papiru, ali u istom dahu moram otvoreno dodati da sam bez ve?ih problema u gradu i okolici odradio 45 km. I za tako što je valjalo biti oprezan na “gasu”.

Iako je bilo za o?ekivati kako ?e se pri odabiru sportskog stila vožnje i nakon nekoliko ozbiljnih ubrzanja domet bitno smanjiti to se nije dogodilo. Na nekim drugim sli?nim plug in automobilima, poput Mitsubishi Outlanderu PHEV, visoke brzine rapidnije “jedu” elektri?nu energiju. Autocesta? Da, na struju ide i do 135 kilometara na sat, ali pri umjerenih 125 domet bi ipak trebao biti ve?i od 30 kilometara. Sve dok ima dovoljno energije u bateriji, e-drive ima apsolutnu prednost, ?ak i u hibridnom na?inu vožnje (uglavnom je dovoljan samo stražnji e-motor). Ubrzanja su fascinantna. Kre?e u hipu i uz zna?ajno ubrzanje i to isklju?ivo uz rad e-motora, a povremeno pali i benzinski ?etverocilindraš (147 kilovata / 200 ‘konja’). U gradu je to u redu, ali u korist manje ukupne potrošnje na dužim relacijama. Bilo bi dobro kad bi se oba pogonska sustava ?eš?e nadopunjavala.

Samo pritiskom na Sport program dostupna je zajedni?ka snaga benzinskog i elektro motora. ?etverocilindraš je dovoljno energi?an. Prenosi snagu na prednji par putem u?inkovitog automatskog mjenja?a s osam stupnjeva prijenosa, a sve dok sam ubrzavao i punio sustav odlu?no, suživot triju “motora” bio je prili?no impresivan. Prvo što vam uvijek padne na pamet je zapanjuju?i e-okretni moment koji 1,6-litreni ?etverocilindraš postupno preuzima i omogu?ava zavidne brzine.

?etverocilindraš ubrzava sjano, no automatika ne dozvoljava baš ono što bi vi možda željeli. Reagira baš onako kako ona nalaže. Okretni moment e-pogona… Dobro, koliko sam ja shvatio, to još uvijek nije auto za ljubitelje dinami?ne vožnje i sportskih senzacija (pa, to je izazov za SUV vozilo), jer za tako nešto bismo se morali petljati po šasija malo.

Ipak, znatno je rasniji SUV od sve svoje bra?e, jer voza? s pogonom na ?etiri kota?a kona?no može iskoristiti onih (skoro) 22 in?a od tla i sve ostale atribute off-road vožnje. Naravno, uz razumljivu rezervu, koju predstavlja koncept i opskrba energijom za pogon stražnjeg para kota?a.

Ugodan je i nadasve bezbrižan, bez stresa se vozi i ekonomi?no. Kad nisam bio blizu stanice za punjenje, samo sam vozio s ICE motorom i e-motorima (naravno, može raditi kao serijski ili paralelni hibrid u nekim na?inima vožnje, jer struja može pokretati kota?e, a motor puni baterija) – i tada potrošnja ne premašuje sedam litara. Budu?i da nisam me?u vlasnicima ku?nih konektora, punio sam bateriju na javnim punionicama. E-reach smanjuje prosje?nu potrošnju. 43 litre spremnika za benzin i nije puno, no ako pravilno koristite hibridni mod i ne smeta previše…

Uz sav taj raspoloživi intenzitet snage i energije, morao sam biti na oprezu i ne tretirati ga kao sportaša. Iako on to može, no tada kažnjava bitno višom potrošnjom, nerijetko i iznad 10 litara na stotinu prevaljenih kilometara. Težina od gotovo dvije tone osje?a se na prednjoj osovini, ?ak i naginjanjem karoserije. Ina?e stvarno ?vrst ovjes gubi borbu sa svom tom težinom kad se pretjera. Posebice ako je auto optere?en s ?etrili ili pet putnika, prtljagom… Ne govori to ništa spektakularno i ne brinite. Rijetke su prigode kad je potreba za korištenjem maksimalne snaga. Ipak SUV-ovi, a posebice oni plug-in nisu namijenjeni za jurnjavu, ve? prije svega za ugodu. U velikoj ve?ini slu?ajeva ne?ete ni do?i do ove to?ke, ali ako to u?inite, automobil ?e vam “sugerirati” dovoljno jasno i promišljeno da sve ima svoje granice. Spustite se u takvim slu?ajevima jednu stepenicu niže i svijet ?e sigurno biti ljepši!

Ovo je iznimno udoban, vozan, komforan, lijep plug in. Možda ipak previsoke cijene, ali uz subvenciju od 40.000 kuna možda i uhvatljiv svima onima koji se još uvijek ne žele odre?i benzina, a pri tome ipak vole sloviti kao oni koji vode brigu o okolišu. Plug in izvedbe upravo su to, svojevrsni kompromis i svojevrsna prelazna stepenica prema automobilima koje ?e pokretati isklju?ivo energija iz obnoljivih izvora. OK, za zamjeriti je i na malom prtljažniku od 395 litara. Originalna konvencionalna izvedba ima bitno ve?i prtljažnik od 520 litara. Danak je to smještaju baterija koje ga smanjuju. Nitko tako nije savršen, pa ni ovaj sjajan plug in.

PLUS
izgled, mo?, zapanjuju?i e-okretni moment , snaga, unutrašnjost, kvaliteta izrade, posebnost, ekstravagancija, ekonomi?nost uz “opreznu” vožnju

MINUS
nešto tvr?a sjedala, sitne komande, skuplja dodatna oprema, ograni?ena elektri?na autonomija, cijena, težina od dvije tone, benzinski spremnik, volumen prtljažnika

TEHNI?KI PODACI
Motor 1598 ccm, turbobenzinski 200 KS i dva elektromotora po 110 KS
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Sistemska snaga 221 kw ili 300 KS pri 6000/min
Sistemski moment 520 Nm na 3000/min
Baterija 13,2 kWh
Pogon 4×4
Mjenja? automatski 8 brzina
Dimenzije 445 x 184 x 162 cm
Osovinski razmak 268 cm
Gume 205/55 R 19, Michelin Primacy
Masa 1915 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km

MJERENJA
Brzina 234 km/h
0-100 km/h 6,1 sekunde
Potrošnja 5,9 l/100 km
Autonomija na struju 40 km

Slike: Uroš Modic

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com