Test: Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6 Allure

0
956

Peugeot 308 model je koji odgovara gotovo svim ukusima. Ovaj automobil u svom osvježenom izdanju jednostavno morate zavoljeti. Peterovratni hatchback ovog francuskog proizvo?a?a još uvijek isti?e se iz mase obi?nih, dosadnih njema?kih konkurentskih modela, a dokaz tome upravo je svjež, atraktivan i dinami?an dizajn ali i pogledi prolaznika na cesti iako je rije? o modelu koji je kroz svoj životni vijek doživio nekoliko zatezanja bora. Zaklju?ak je kako i francuzi znaju napraviti zanimljiv automobil sposoban nositi se rame uz rame sa konkurencijom uz minimalne korekcije.

Kod nas na testu našao se poprili?no zanimljiv primjerak sa dizelskim agregatom i automatskim mijenja?em, što u ovoj klasi i nije ?est odabir kupaca, pogotovo kada su u pitanju francuski kompaktni modeli. Može li 308-ica promijeniti navike kupaca i izazvati dodatni interes, a pri tome ozbiljno zaprijetiti njema?koj konkurenciji!? Odgovor je zaista jednostavan: Može i ho?e!

Elegantan dizajn, upotpunjen kromiranim detaljima, moderna led dnevna svjetla u kombinaciji sa bi-xenon prednjim farovima i stražnji „Peugeotovskim kandžama“ personalizirani farovi ne prolaze nezamije?eno. Kada bi ovaj model postavili uz GT ili GTi izvedbu sa sigurnoš?u možemo re?i kako bi se zaista zamislili kojeg odabrati, s obzirom na to da je svaka izvedba posebna na svoj na?in, no sa zajedni?kom to?kom elegantnog, a opet sportskog i atraktivnog dizajna.

Ispod „kože“ ovog modela skriva se dobro poznata PSA platforma na kojoj je postavljen i Citroenov C4 Picasso. Osvježena 308-ica na vagi pokazuje i do 140kg manje u odnosu na prethodnu generaciju što osim ?vrste izvedbe sugerira i na uštedu goriva kod ve? naprednih PureTech benzinskih odnosno BlueHDi dizelskih agregata.

Atraktivan vanjski dizajn nastavlja se i u interijeru koji je lišen viška prekida?a u korist multifunkcionalnog zaslona osjetljivog na dodir koji se nalazi na centralnoj konzoli, te se di?i novom Peugeot filozofijom „i-cockpita“ ?istih i preglednih linija uz maksimalnu usmjerenost prema voza?u.Visoka kvaliteta i odli?na završna obrada dokaz su koliko je pažnje Peugeot posvetio ovom modelu kod izrade, dok zaista ugodan boravak unutar vozila poziv su na duga putovanja.

Maleni upravlja? osim što je u odnosu na „ostale“ modele u klasi druga?iji zapravo je pun pogodak i ne sje?amo se kada smo u nekom serijskom automobilu, a kamo li u kompaktnoj klasi imali u rukama serijski upravlja? boljih dimenzija. Na središnjoj konzoli nalazi se ve? spomenut informacijsko-multimedijski sustav koji na velikom ekranu osjetljivom na dodir pruža mogu?nost kontrole klimatizacije, audio sistema, navigacije, putnog ra?unala i raznih parametara vozila do pristupa telefonskom imeniku vašeg mobilnog ure?aja povezanog bluetoothom.

Zaslon je ?itljiv i pregledan ?ak i prilikom jakog sunca što je pohvalno, a kao zamjerku navodimo potrebno privikavanje na njegovo korištenje odnosno sam povratni info kod pritiska na pojedinu funkciju jer zahtijeva skretanje voza?evog pogleda sa ceste na nj. Hi-tech osje?aj prisutan je ve? pri prvom sjedanju za upravlja? upravo zbog „minimalisti?kog“ interijera (i-cockpit), velikog zaslona, malenog upravlja?a te poviše smještenog i odli?no preglednog pokaziva?a brzine i broja?a okretaja koji radi u obrnutom smjeru što tako?er zahtijeva privikavanje, no svakako je zanimljiv i prije svega poseban detalj.

Sjedala su udobna, kvalitetno izvedena sa ?vrstim bo?nim osloncima te ne umaraju voza?a, ali ni putnike kako sprijeda tako i straga prilikom dužih putovanja dok sa prostorom za ?etiri odrasle osobe i prtljažnikom od 470 litara odnosno 1.185 litara sa preklopljenim sjedalima ?ime se osvježena 308-ica name?e kao idealan izbor za obiteljski automobil.

Sa osvježenom 308-icom Peugeot je suvereno pokazao moderan i elegantan dizajn interijera u kompaktnom segmentu ?ime je odsko?io od pomalo dosadne i tradicionalne njema?ke konkurencije ili pak zaigranih isto?nja?kih aduta.

Novi Peugeot 308 svakako je prakti?niji od svojih prethodnika, a nova platforma daje bolji položaj u vožnji i ve?u fleksibilnost. 308-ica kao da je stvorena za voza?ke užitke, te ve? i testni model svojim ponašanjem u zavojima koketira sa snažnijim GT odnosno GTi modelom.Niska razina buke, jako dobra stabilnost u svim režimima vožnje uz nešto malo umjerenije povratne informacije na upravlja?u zadovoljiti ?e i zahtjevnije voza?e. Ovjes je nešto tvr?i nego što smo to navikli kod francuskih modela, no upravo on jam?i prethodno spomenutu stabilnost.

Testni model pogonjen je 1.6 litrenim dizelskim BlueHDi agregatom snage 120 KS i šesterostupanjskim automatskim mjenja?em EAT6. Brojke na papiru ne izgledaju loše i pokazuju maksimalnih 120 KS pri 3500 okretaja u minuti uz okruglih 300 Nm momenta dostupnog od niskih 1750 okretaja. Sve to dostatno je za ubrzanje s mjesta do 100 km/h ispod 10 sekundi (9,5) i maksimalnih 196 km/h. Kako je rije? o malom obujmu motora, a relativno velikom automobilu u prilog performansama ide mala masa (1200 kg) i naravno niska potrošnja goriva koja se na testu u kombiniranom režimu vožnje bez ikakvih „šparanja“ kretala u prosjeku od 5.5 litara na 100 km (proizvo?a? navodi 3.5).

Automatski mjenja? zapravo je ono što nas je najviše oduševilo jer promjene stupnjeva prijenosa su trenutne i bez trzaja, dok pri „kick-downu“ mehanizam reagira spremno u svakoj situaciji pa je ovime Peugeot uz VAG modele jedan od rijetkih u kompaktnoj klasi koji se može pohvaliti toliko preciznom i poslušnom automatikom.

Automobil pogonjen ovim agregatom sposoban je održavati visoke brzinske prosjeke uz prihvatljivu potrošnju, snage ima dovoljno kako na autocesti tako i na otvorenim dionicama pri dinami?nijem tempu odnosno zahtijevnim me?uubrzanjima kod pretjecanja. S druge strane prilikom probijanja kroz gradske gužve o bezbrižnoj vožnji i promjeni stupnjeva prijenosa brine ve? spomenuti automatski mjenja? koji je u tren oka spreman iz “klasi?no šparnog” na?ina rada jednim pritiskom na tipku “S” postati “nemaran” i dopuštati visoke okretaje s ciljem razvla?enja brzine i samim time dinami?nije vožnje.

Peugeot 308 natje?e se u najtežoj klasi gdje caruje Golf, a kako je kompaktna klasa izrazito zanimljiva i hrvatskim kupcima pomno smo prilikom testa pratili sve detalje. 2014.godina bila je dobra za 308-icu kada se okitila naslovom Europskog autmobila godine, a smatramo kako ?e jednako dobra biti i 2016/17. kada je spremna pomrsiti planove konkurenciji jer VW Golf VII, Seat Leon, Renault Megane, Ford Focus, Mazda 3 i Kia Ceed imaju za vratom opasnog igra?a koji se u ovom slu?aju zadovoljava isklju?ivo vrhom.

Uz svjež i još uvijek atraktivan dizajn, kvalitetan interijer, bogatu ponudu prtljažnog prostora (nešto ve?a nego kod konkurencije), bogatu opremu, visoko ocijenjenu pasivnu i aktivnu sigurnost,  kvalitetne i pouzdane motore niske potrošnje, te u kona?nici dobru cijenu, novi Peugeot 308 svakako treba uzeti u obzir kod kupnje kompaktnog automobila.

TEHNI?KI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1560 ccm

Snaga: 88kw/120KS @ 3500 RPM

Moment: 300 Nm @ 1750 RPM

Pogon na prednje kota?e (FWD)

Mjenja? automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 4250 x 1805 x 1455 mm

Prtljažnik 470/1185 litara

Gume 225/45 R17

Masa 1200 kg

Max. brzina: 196 km/h

0 – 100 km/h:  9,5 sekundi

Potrošnja: 5,5 l/100km

Cijena: 177.183,00 HRK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com