TEST RABLJENOG: Peugeot 308 2.0 BlueHDi GT-Line

0
5055

Još od predstavljanja aktualnog modela, sad već daleke 2013. godine, Peugeot 308 nametnuo se kupcima kao izvrstan izbor u C-segmentu.

Svi koji su tada koristili izlizanu frazu u najavljivali napad na Volkswagen Golf donekle su bili u pravu, jer se Peugeot 308 od prvog dana nametnuo stilom, kvalitetom izrade i funkcionalnošću. Da je i nakon punih sedam godina atraktivan uvjerili smo se testirajući primjerak iz 2017. godine, pokretan 2-litrenim dizelašem sa 150 KS i napucan bogatim paketom opreme GT-Line.

Automobil, koji nam je na test ustupio BoomCars, niti u jednom detalju ne otkriva toliki staž na tržištu. Zahvaljujući bogatoj opremi, privlačnoj boji, 17-colnim naplacima i kromiranim završetcima ispušnih cijevi, mamio je poglede prolaznika. Već letimičan pogled otkriva da je riječ o automobilu kojem je važno biti viđen, a uz sve spomenute elemente to mu itekako uspijeva.

No, izgled nije bez pokrića. Uz dizelski motor 2.0 HDi sa 150 KS i 370 Nm nudi performanse na granici sportskih. Uz ubrzanje do stotke za 8,9 sekundi i najveću brzinu od 213 km/h rijetko će tko poželjeti više. Pritom je i prilično štedljiv. Naravno, tvornički podatak o prosjeku od 3,9 litara je smiješan, ali lijepo i razmjerno dinamično ga se može voziti s manje od šest litara. Štedljivosti doprinosi velik okretni moment od 370 Nm, raspoloživ pri 2000/min, te dobro proračunat 6-stupanjski mjenjač. Premda nudi solidnu dozu snage, motor nije pretjerano mehanički i toplinski opterećen. Dobro je da ima obujam od dvije litre, a da rezerve ima sasvim dovoljno dokazuje izvedba sa 180 KS.

Za razliku od brojnih drugih modela koji stižu iz Francuske, ovim mjenjačem je užitak rukovati. Precizan je, ručica dobro leži u ruci, da je malo kraćeg hoda bio bi za 5! Već nakon nekoliko kilometara testni Peugeot 308 2.0 BlueHDi GT-Line jasno je demonstrirao da mu tri godine eksploatacije i 105.000 prijeđenih kilometara uopće nije ostavilo traga. Čak štoviše, vozi se kao da se tek dobro razradio. U unutrašnjost ne dopire nikakav zvuk osim šuma kotrljanja guma, svi spojevi i elementi interijera su kao u novom vozilu, volan je precizan, ovjes dobro upija neravnine…

Malen volan i visoko podignuti instrumenti traže kratak period privikavanja, ali sve ubrzo sjeda na svoje mjesto, pogotovo kad se sjedi u duboko profiliranim sjedalima, izvedenim u kombinaciji kože i Alcantare, koja pružaju iznenađujuće dobar bočni oslonac. Iznenađujuće precizan volan, koji zbog malog promjera i mesnatog obruča jako lijepo leži u ruci, pruža dovoljno povratnih informacija. Premda je ovjes podešen mekše od očekivanja, doza naginjanja kroz zavoje nije prevelika, a 308 ostaje stabilan i predvidiv. Tek prilikom pretjerivanja dolazi do blagog proširivanja putanje, ali ga se malom korekcijom volana brzo vraća na zamišljenu liniju.

Dojam je odličan sve dokle god se ne pogleda prostranost stražnje klupe, koja ponudom komfora zaostaje za svim konkurentima u klasi. Središnja konzola očišćena od suvišnih prekidača izgleda vizualno lijepo, ali sa stajališta ergonomije, a posebno sigurnosti, nije najspretnije izvedeno kompletno prebacivanje funkcija na infotainment sustav. Najočitiji primjer je upravljanje ventilacijom i klimatizacijskim uređajem.

Što se tiče specifičnih kvarova, svi koji su se pojavili riješeni su tvorničkim nadogradnjama softvera. Kupnja rabljenog primjerka proizvedenog četiri godine nakon uvođenja modela svakako je dobra preporuka, jer su sve početne ‘dječje bolesti’ odavno riješene. No, vlasnici dizelaša svakako bi trebali posebnu pažnju posvetiti DPF filtru. Česte kratke gradske relacije mogu uzrokovati probleme, pa ga je potrebno svakih nekoliko stotina kilometara dobro ispuhati po autocesti. Ukoliko elektronika registrira da je prijeđen određen stupanj začepljenosti, motor neće biti moguće pokrenuti. Problemi s elektronikom uglavnom se svode na oksidiranje spojeva pa trošak sanacije nije velik. Buka iz stražnjeg ovjesa često je uzrokovana lošim vijcima, a pojedine serije imaju i probleme s curenjem iz hladnjaka klimatizacijskog uređaja.

No, kad se podvuče crta, rijetko koji predstavnik C-segmenta nudi toliko dozu privlačnosti i hi-tech opreme za uložen novac. Bogata oprema GT-Line testirani primjerak u svakom pogledu izdvaja iz mase. A da izgled nije bez pokrića zadužen je snažan dizelaš. Sve u svemu ovakav 308 je i više nego poželjan rabljeni, pogotovo ako je u prvoklasnoj kondiciji kao primjerak kojeg nam je ustupio BoomCars.