TEST: Renault Clio TCe 100 vs. TCe 130 EDC

0
1661

Odmah pri samom po?etku usporedbe vrijedi spomenuti kako Renaultov Clio u pravilu nema lošu ponudu motora i opreme te je zaista nemogu?e pogriješiti, no koji je bolji pitanje je sad!? Na test smo dobili “frktavog” jednolitrenog trocilindraša sa pet-stupanjskim mjenja?em te 1,3 litreni “ugla?eniji” ?etverocilindraš sa sedam-stupanjskom automatikom. Osim razlike u motoru i prijenosu razlika je naravno bila i u boji te opremi. Može li trenutni “vrh” ponude Novog Clia opravdati razliku od gotovo 22.000 kuna saznajte u nastavku ovog testa…

Da je dizelašima odzvonilo jasno je odavno, a je li opravdana ?injenica da u gradskoj klasi sve ve?a ponuda benzinskih i eventualno elektri?nih automobila s pravom dobiva na prednosti prilikom kupovine pri?ekati ?emo do nekog usporednog testa. Ovaj puta imali smo priliku usporediti dva benzinca iz Renaultovih redova i to u indenti?nim automobilima, no naravno sa razli?itim paketima opreme i dvije izvedbe motora i prijenosa.

Prošlost nas vra?a na po?etak 1990-te kada je svjetlo dana ugledala prva serija ovog popularnog gradskog mališana. Kroz svoj životni vijek, Clio je uživao veliko povjerenje na tržištu, realno, malo je onih koji nisu posjedovali barem jednu seriju ovog simpati?nog francuza. Prodan je u više od 15 milijuna primjeraka ?ime je Clio postao jedan od najprodavanijih automobila Grupe Renault širom svijeta i jedan od najuspješnijih automobila u svom segmentu op?enito. Vjerujem kako dovoljno govori i podatak da se ?etvrta generacija, iako blizu povla?enja iz proizvodnje, i dalje se nalazi u vrhu prodaje B segmenta u Europi, a izrazito je tražen i kao rabljeni u Hrvatskoj. Sve ono što je Golf u kompaktnoj klasi, možemo tvrditi kako je Clio u klasi gradskih automobila.

Evolucija i revolucija u istoj re?enici tvore realnu ?injenicu koliko je Clio u svojoj petoj generaciji ozbiljan na tržištu. Sprijeda novi Clio podsje?a na “broj ve?i” Megane, no opet ima svoju osobnost i jasno daje do znanja kako je rije? o manjem modelu. Prepoznatljiva linija prednjih svjetala proteže se od ruba karoserije do u branik, a obrubljena su LED dnevnim svjetlima u obliku slova “C” odakle se pak kromirana linija proteže duž “rešetku hladnjaka” ka velikom Renault amblemu. Sam branik svojim oštrim, a opet fluidnim linijama daje sportsku notu te u cjelini novi Clio izgleda svježe, oku ugodno i ozbiljno, a opet orijentiran ka mla?ahnoj populaciji kupaca.

S boka, ovaj model najviše podsje?a na prethodnu generaciju, ponajprije zbog ve? vi?enih dizajnerskih rješenja pri dnu vrata, sakrivene kvake u okviru vrata na stražnjem dijelu i op?enito kompletne siluete koja je dodatno prilago?ena novom svježijem i atraktivnijem dizajnu. Tu su još i atraktivni 17? aluminijski naplatci koji stavljaju to?ku na “i”. Vrijedi spomenuti kako je novi Clio dostupan u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, naran?asti i crni).

Od spomenutih jedanaest boja u ponudi je nekoliko novih, poput Valencia naran?aste, Vison sme?e i Celadon plave, od ?ega su se Valencia naran?asta i Celadon plava našle i na ovom usporednom testu. U Renaultu navode kako razina posve?ene pozornosti raznim detaljima, ukrasne i prakti?ne namjene poboljšava dojam kvalitete karoserije, a mi se još uvijek ne možemo odlu?iti koja boja nam je bolja.

Stražnji dio zapravo je prava “poslastica” te cijelom automobilu daje odli?an dojam. Visoko podignuti, ali istaknuti bokovi popunjeni su modernim LED svjetlima (tako?er u obliku slova “C”) koja “ulaze” linijom u prtljažnik, a koji se pak proteže duž cijeli stražnji dio doslovno do branika. Veliki amblem unutar kojeg se nalazi kamera za vožnju unazad te ispod jasno istaknut naziv modela (CLIO) jasno i onima koji ne prate automobilsku branšu daju do znanja o kojem modelu je rije?. Prtljažnik se otvara pomalo nespretno dok se ne naviknete (taster je iznad registarske plo?ice izme?u osvjetljenja) i zahtijeva blago saginjanje te je to moglo biti možda i spretnije riješeno. Pri dnu branika nalazi se prava (kromirana) ispušna cijev te “mali difuzor”.

Tamo gdje je ?etvrta generacija zapo?ela pri?u, peta ozbiljno nastavlja. Interijer novog Clia sve je, samo ne uobi?ajen u gradskoj klasi automobila. Korišteni materijali i završna obrada zahtijevaju poseban ?lanak, stoga vam je jasno koliko je sve poboljšano. Ve? na prvi pogled prije svega futuristi?ki no kvalitetno i intuitivno posložen interijer mami vas da sjednete za upravlja?. O ukusima se naravno ne raspravlja, no naprosto smo dojma kako je sve bolje riješeno nego u Meganeu.

Op?enito, novi Clio nudi nešto više prostora u svojoj unutrašnjosti od prethodnika. Od pojedinih elemenata interijera posebno vrijedi istaknuti ?injenicu da je s novim Cliom dostupna digitalna instrumentna plo?a veli?ine od 7? i 10? te središnji zaslon infotainmenta veli?ine 7? i 9,3?. Tako?er, tu je i novi te intuitivniji sustav Easy Link (kompatibilan sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay) koji je osjetno pojednostavio upravljanje raznim on-board sustavima. Novost ?ine i novi prekida?i klima ure?aja, novi kompaktniji upravlja?, kra?a ru?ica mjenja?a, nova ergonomi?nija sjedala, nova ambijentalna rasvjeta (8 boja), novi pretinci i mjesta za ostavu i sl.

Testni primjerci opremljeni su i sa poprili?no dužim popisom dodatne opreme pa tako nude; automatski klima ure?aj, automatsko ko?enje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, senzor za kišu i automatsko uklju?ivanje svjetala, središnju konzolu s naslonom za ruke (koja bi mogla biti mrvicu šira i duža), regulator i ograni?iva? brzine, sustav za održavanje vozila u voznom traku – LKA, mogu?nost povezivanja putem 4G mreže, multimedijski sustav EASY LINK s 9,3? dodirnim zaslonom i navigacijom dodatno upotpunjen odli?nim BOSE ozvu?enjem sa 9 zvu?nika, 7-stupanjski sutomatski mjenja? s dvostrukom spojkom i polugicama za promjenu stupnjeva na upravlja?u (Edition One), ambijentalno osvijetljenje (R.S. Line), full LED osvjetljenje interijera, grijani upravlja? i prednja sjedala itd. Realno, sve ono što je neko? bilo rezervirano za visoku klasu automobila sada je dostupno ni manje ni više nego u gradskoj klasi.

S obzirom da se testni primjerci razlikuju u razinama opreme (R.S. Line – naran?asti, te Edition One – plavi) osim vizualnih razlika na eksterijeru razlika je i u interijeru. R.S. Line tako nudi dodatno naglašene “sportske” detalje poput crvenog šava na pojasevima i rubu sjedala koja pružaju i nešto bolji bo?ni oslonac zahvaljuju?i naglašenom profilu, R.S. amblema na upravlja?u, dodatnu opciju Multisense koja frktavog trocilndraša zvu?nom kulisom pretvara u malenog reskog sportaša te crvenoj crti pri vrhu ventilacije duž cijeli kokpit.

Da odijelo ne ?ini ?ovjeka uvjerili smo se ve? mnogo puta, pa je tako i ovdje gdje vizualna razlika bilo rije? o sportski orijentiranom ili pak moderno ugla?enom Cliu ne ?ini cijeli automobil. Pod poklopcem motora prava je razlika i postavlja se pitanje može li R.S. Line bez obzira na svoju sportski orijentiranu stranu sa 30 KS manje ispod poklopca ispratiti sve zadatke poput ugla?enijeg Edition One-a.

Da bi otkrili najve?u razliku test treba zapo?eti na najslabijem modelu, me?utim kako je R.S. Line vizualno izrazito privla?an, a nije toliko “siromašniji” opremom nego što je to Edition One orijentirali smo se definitivno prema onome što je pod poklopcem motora. Tu je dakle prvi prednost imao ipak R.S. Line jer nudi punih 30KS slabiji agregat.

Dakle, testni primjerak pokre?e jednolitreni agregat sa 3 cilindra koji potpomognut turbom nudi okruglih 100 KS pri visokih 5000 okretaja, a uparen je sa peterostupanjskim ru?nim mjenja?em. 160Nm okretnog momenta ne zvu?i mnogo, no u praksi je zapravo osjetan potisak o ledja vec iznad 2500 okretaja. Malen i živahan.. najbolji je to opis ovog trocilindraša koji voli visoke okretaje kada ve? mijenja i svoju zvu?nu kulisu. Bez velikih napora može održavati i ve?e putne brzine, s mjesta do “stotke” treba 11,5 sekundi, dok kazaljku zaustavlja na 187 km/h.
S druge strane Editon One je “profinjeni šminker” koji iz 1,3 litre obujma potpomognut turbom isporu?uje 131 KS tako?er pri 5000 okretaja, ali i raspolaže sa 240 Nm okretnog momenta koji je ponajviše vidljiv na uzbrdicama. Tu je i maksimalna brzina od 200 km/h, a s mjesta do 100 km/h ubrzava za 9,1 sekundu troše?i punu litru više EuroSupera na 100km nego slabiji brat. Razlika u masi vozila je nezamjetna (76kg), veli?ina kota?a i naplataka je indenti?na kao i vanjski gabariti stoga na papiru Edition One zvu?i daleko uvjerljivije.

Ve? nakon prvih kilometara Edition One razmazio nas je svojim suverenim nastupom. Živahan i stabilan sa odli?no prora?unatim sedam stupanjskim automatskim mjenja?em nudi zavidnu razinu komfora, odli?nu zvu?nu izolaciju kako buke motora tako i vjetra. R.S. Line s druge strane je zbog spomenute manje razlike u masi nešto lakši “u nosu” te je mrvicu ve?i gušt voziti ga zavojima, u prilog tome ide i ru?ni mjenja?, no s druge strane upravo tom mjenja?u nedostaje šesti stupanj prijenosa i to ponajviše pri ve?im brzinama na autocesti.
Prava je šteta da Edition One nema dopla?enu opciju Multisense jer bi mu odli?no došla mogu?nost profiliranja mjenja?a, upravlja?a i odziva na gas kao što je to slu?aj kod R.S. Linea. U kona?nici, koji je bolji, naran?asti ili plavi, R.S. Line ili Edition One..

Naran?asti, odnosno R.S. Line izvedba svakako nam je vizualno više prirasla srcu, od vanjskog agresivnijeg izgleda do odli?nih sjedala s ?vrstim bo?nim osloncem i sitnih “sportskih” detalja uz toliko spomenutu Multisense opciju. Plavi, nebesko plavi Edition One oduševio nas je svojom ugla?enoš?u, odli?nim automatskim mjenja?em s beztrzajnim promjenama stupnjeva prijenosa i nešto snažnijim agregatom koji svoje ?ari pokazuje na zahtijevnijim duljim putovanjima.

Bolji nam je dakle ja?i i skuplji benzinac, ali kada na njega dodamo stavke sa dodatne opreme poput 9,3-in?nog ekrana cijena raste nebu pod oblake. Istina, ve?im je dijelom opravdava i automatski EDC-mjenja?, no cjenovni razred od 160 tisu?a kuna za gradsku klasu name?e stroge kriterije. Što je najbolje, ni naran?asti bogato opremljeni po?etni model R.S. Line nije jeftin. Pitanje je na kraju želite li štedjeti na snazi ili opremi, odnosno što vam je više potrebno.

Smatramo kako ve? R.S. Line oprema pa i maleni trocilindraš više nego zadovoljavaju potrebe prosje?nog hrvatskog kupca ?ime bez obzira na neke druge prednosti Edition Onea naš pobjednik ovog testa je naran?asti Clio u R.S. Line paketu.

TEHNI?KI PODACI I CIJENA:

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com