Turbobenzinci nisu manje trajni od atmosferskih

0
42

Tvrdnja iz naslova stoji uz preduvjet da se poštuje servisni interval, koriste samo originalni dijelovi te kvalitetno ulje i gorivo. Naravno, odnos vlasnika još je važniji. Turbobenzinci su osjetljiviji na oštru vožnju dok su hladni i nije ih preporučljivo naglo gasiti nakon dužeg perioda vožnje na visokim brzinama vrtnje.

Mnogi zaziru od kupovine 3-cilindraša obujma 0.9 ili jedne litre. Na papiru sve zvuči super. Idu bolje, elastičniji su i troše osjetno manje od usporedivih atmosferskih motora, ali mnogi su se opekli. Obzirom da procesi izgaranja nastaju pri višim temperaturama i uz veće tlakove, više su mehanički i toplinski opterećeni. Manje kliznih ploha s trenjem i veća učinkovitost direktnog ubrizgavanja povoljno djeluje na potrošnju goriva, a većoj opterećenosti prilagođeni su dijelovi. Izrađeni su od visokokvalitetnih materijala pa bi trajnost, u teoriji trebala biti jednaka.

Svi novi motori, neovisno radi li se o suvremenim turbobenzincima ili klasičnim atmosferskim benzincima u tvornici su projektirani na vijek trajanja od najmanje 250.000 km do prvog otvaranja. Dakle, ako se vlasni ispravno odnosi prema turbobenzincu, pravilno ga održava i toči gorivo na visokofrekventnim pumpama, problema ne bi trebalo biti.

Koliko je razvoj 3-cilindraša daleko otišao najbolje pokazuje Ford. Njihov 1.0 EcoBoost. Višestruko je nagrađivan motor, tlocrtno je manji od lista papira formata A4, a na testiranjima već s lakoćom postiže 200 KS te će se vjerojatno ugrađivati u novu Fiestu ST.