VOZILI SMO: Citroën C4

0
5224

Francuski adut C-segmenta donosi nenadmašan koktel atraktivnosti, udobnosti i prostranosti te pregršt aduta koji jamče tržišni uspjeh.

Još od 2004. godine kad je prvi C4 stigao na tržište jasno je bilo da Francuzi nude najviše stila i originalnosti u klasi. Druga generacija iz 2010. bila je ponešto smirenijeg dizajna, ali je donijela golem iskorak u kvaliteti izvedbe. Treća koja je upravo stigla u prodaju u Hrvatskoj uspjela je jednim potezom nadmašiti sve prethodnike, ali i sve konkurente C-segmenta. Niti jedan drugi proizvođač nije uspio spojiti toliko različitih stilova u jedan.

Sprijeda djeluje kao SUV, bočno kao hatchback, straga kao coupe. Hi-Tech crossover u punom smislu te riječi. Toliko originalosti, toliko detalja, toliko raznih dizajnerskih linija… Ističe se u gomili i višestruko skupljih automobila, privlači poglede na svakom uglu, a bez obzira na svu silu atraktivnosti koju nudi, funkcionalnost nije pala u drugi plan. Čak štoviše! Premda je međuosovinskim razmakom od 267 centimetara u prosjeku klase, francuski inženjeri uspjeli su kabinu učiniti toliko prostranom da se u unutrašnjosti stječe dojam vožnje u barem za pola klase većem automobilu. Putnici straga niti u jednom modelu C-segmenta neće sjediti komfornije, a sprijeda će se s lakoćom smjestiti i dvometraši. Bez obzira na coupeovsku liniju krova, zahvaljujući pametnoj konstrukciji i dobrom smještaju stražnje klupe, putnicima straga neće manjkati mjesta za glavu. A uz sve već navedeno novi Citroën C4 nudi i obujam prtljažnika od 380 litara.

Bazira se na PSA EMP1 platformi, koju koriste Peugeot 2008 i DS3 Crossback. Slavna udobnost po kojoj su Francuzi nadaleko poznati dodatno je naglašena u novom C4. No, za razliku od prethodnika koji su znali zbog udobnosti žrtvovati stabilnost, kod ovog modela to nije slučaj. Iznenađujuće precizan volan te uzorno podešen ovjes zaslužni su za izvrsnu stabilnost, a mesnate gume 195/60 na 18-colnim naplacima s lakoćom gaze sve neravnine na cesti. Čak ni kratke poprečne, koje su inače najveći izazov, ne narušavaju udobnost.

Unutrašnjost je spoj minimalizma, visoke tehnologije i šik dizajna. Već se na prvi pogled vidi osjetan napredak u kvaliteti materijala i završne obrade, a ljubitelji hi-tech gadgeta bit će oduševljeni virtualnim kokpitom, 10-inčnim ekranom infotainment sustava i head-up displejom. Nosač za tablet smješten ispred suvozača dodatak je koji ga ističe u odnosu na konkurente.

Tijekom probne vožnje isprobali smo izvedbu PureTech 130 Shine u izvrsnoj nijansi smeđe boje, s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem. Tijekom vožnje po okolici Zagreba prosječna potrošnja iznosila je 7,1 litru. Motor spremno reagira na gas, a mjenjač izmjene stupnjeva prijenosa obavlja brzo i glatko.

Posebnu pažnju zasigurno će privući i potpuno električna izvedba s elektromotorom snage 100 kW (136 KS) i baterijskim paketom kapaciteta 50 kWh, koji jamči autonomiju od 350 kilometara. Početna benzinska izvedba starta s cijenom od 134.900 kuna, dizelska izvedba starta s cijenom od 150.500 kuna, a električna je dostupna od 279.900 kuna.

I na kraju, ono što svakako valja istaknuti… Novi Citroën C4 u ponudi je na hrvatskom tržištu s četiri razine opremljenosti (Live, Feel, Feel Pack i Shine), tri benzinska motora (PureTech 100 S&S BVM6, 130 S&S BVM6 i EAT8 te 155 S&S EAT8) te 2 dizelska motora (BlueHDi 110 BVM6 i BlueHDi 130 EAT8). Novi ë-C4, 100 % električni u ponudi je s tri razine oprljenosti (Feel, Feel Pack i Shine) sa 100 % električnim motorom. U ponudi je s 5 godina jamstva, a posebna ponuda prilikom lansiranja je 5 godina servisiranja i besplatna registracija. Prilikom kupnje uz Citroën Financiranje, novi Citroën C4 & ë-C4 u ponudi su s 0 % kamata uz financijski leasing, te s 3 % fiksne kamate uz kredit.