Vozili smo: Jaguar XE

0
934

U svojoj stoljetnoj povijesti, Jaguar nije ?esto razvijao potpuno nove motore za svoje modele, ali svaki novi je bio po ne?em zanimljiv i usavršavan desetlje?ima. Od 2015. Jaguar Land Rover u svojim modelima nudi nekoliko motora, a veliki udio tog izbora ?ini nova, interno razvijena serija motora zvana Ingenium. Salon Auto Benussi nam je za ovaj test ustupio novu varijantu takvog motora, i to zapakiranog pod haubu udobne i agilne limuzine XE. Pogledajmo zašto je i XE (model 2022.) s 2.0 Ingenium turbodizelom zanimljivi Jaguar.

XE se lako i na prvi pogled prepoznaje kao Jaguar; dizajn je vodio Ian Callum te su zadržane proporcije, linije i stilizirani elementi kakve Jaguar oblikuje u zadnje vrijeme. Tu su prepoznatljiva maska i znak, tanka i široka stražnja svjetla, duga hauba naglašena centralnim povišenjem, i relativno niska silueta koja ipak otkriva da i putnici na stražnjim sjedalima imaju mjesta. 

Naš testni XE dolazi s R-Dynamic paketom koji osim sportskih detalja na karoseriji donosi i funkcionalnu opremu poput oštrijeg na?ina rada motora i mjenja?a.

Spomenuti 2.0 Ingenium turbodizel u ovom modelu daje do 204 KS (150 kW), ali i 430 Nm kroz ve?inu raspona okretaja, uz niske razine emisije CO2, što smanjuje porezna optere?enja. Taj redni ?etverocilindarski dizelaš koristi twin scroll turbo, balansne osovine, akusti?nu izolaciju i sli?ne mehanizme kako bi isporu?io visoke performanse, ali nisku potrošnju i prije svega, visoku razinu udobnosti u smislu malo buke i malo vibracija.

Ingenium serija motora je modularna, a okvirno se temelji na cilindru kapaciteta 500 cm3, iz ?ega se izvode trocilindarski, ?etverocilindarski i šestocilindarski benzinci, dizelaši i mild hibridi. Ovaj 2.0 nalazi se i u nekim Range Rover modelima, a svakako je dovoljan i za XE, pogotovo jer ostvaruje nisku potrošnju usporedivu i s nekim 100 KS slabijim dizelima manje zapremine i nižeg okretnog momenta. Tome svakako doprinosi i mild hibrid tehnologija koju skoro pa o?ekujemo u novim automobilima, pogotovo u sprezi s efikasnim povezivanjem elektropokreta?a i alternatora u jednu jedinicu i 48 V struju.

Pozitivni dojmovi se nastavljaju i ulaskom u kabinu, a posebno sjedanjem za volan. Osim o?ekivane visoke razine opreme, o?ekivanja opravdava i kvaliteta te opreme. Posebno treba naglasiti pod prstima ugodne aluminijske poluge mjenja?a, ali i odli?an ekran infotainment sustav, koji svoj posao obavlja dobro i u svjetlom i u tamnom na?inu rada, odnosno, ne?e smetati po no?i, a dobro je ?itljiv danju.

Trend koji je postavio jedan japanski proizvo?a?, prisutan je i u kabini XE: kako bi neke funkcije mogli koristiti bez uporabe ekrana osjetljivog na dodir, zbog kojeg voza? mora odvratiti pogled s ceste, prisutni su fizi?ki gumbi. Radi se o okruglim multifunkcijskim “ringovima” kojima se lako i brzo može upravljati postavkama klime, ventilacije ili grijanja sjedala. Odli?an ekran u sredini gumba nenametljivo i jasno pokazuje trenutne vrijednosti.

Motor je tih, po potrebi zareži, a XE se udobno snalazi i u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti. Elektri?ni servo ne traži previše voza?eve energije, ali je istovremeno precizan i izbalansiran pa se XE lako vozi i pri sporim parking manevrima i na zavojitim cestama. Op?enito, sli?nu ergonomiju volana (i pedala) može se prona?i i u drugim modelima Jaguara i Range Rovera, pogotovo onih koji koriste istu zajedni?ku platformu.

U vožnji XE ostavlja dojam staloženog i stabilnog automobila. Staloženosti doprinosi 8-brzinski ZF-ov automatski prijenos s pretvara?em momenta; klasi?ni automatik malo priguši osjet stražnjeg pogona, ali zaživi u dynamic postavkama vožnje. Tu je i posebna pomo? za polazak s mjesta u skliskim uvjetima, pa ni snijegom pokriveni parking ne predstavlja problem za elegantni start.

Stabilnosti pak doprinosi i sama arhitektura ovjesa. Prednji ovjes ?ine dvostruka popre?na ramena (duple vilice), koristi i aluminijske elemente, a izveden je iz ovjesa F-Typea. I stražnji ovjes koristi lagane materijale poput ljevanih šupljih elemenata od aluminija, a radi se o Jaguarovoj varijanti multilinka (integral link) i ona je bitni ?imbenik u stabilnosti, ali i udobnosti vožnje. K tome, XE koristi adaptivne amortizere, a i sama šasija je lagana i ?vrsta zbog korištenja tehnike lijepljenja i zakivanja, što se ina?e koristi u automobilima viših klasa ili relativno malog broja primjeraka.

Zaklju?no, XE je model višeg D-segmenta kojega se može opisati kao nešto mirnijeg od Alfe Giulije te malo prostranijeg od BMW Serije 3. Tako je XE profiliran spojem uporabljivosti i opremljenosti koji ga ?ini konkurentnim u ovoj klasi i pomalo karakterno bližim Daimleru (marki koja je u vlasništvu Jaguar Land Rover PLC), ali balans udobnosti i sportskog karaktera ?ini ga upravo Jaguarom.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com