Vozili smo: Mazda CX-5

0
793

Kompaktni hi-tech koktel crossovera i SUV-a na tržištu je još od 2012. pa je bilo i vrijeme da Mazda CX-5 dobije dozu botoksa. Prva generacija zapam?ena je kao prvi model Mazde uop?e koji je implementirao uspješnu dizajnersku filozofiju KODO prikazanu na konceptu Shinari 2011., pa je time vizualna atraktivnost bila zajam?ena.

Postavljen je na istu platformu koju koriste Mazda 3 i 6, a suvremenom downsizing tehnologijom SkyActiv zasluženo je dobio hvalospjeve u svim relevantnim testiranjima. Dolaskom na tržište Mazda CX-5 zamjenila je modele Tribute i CX-7, obzirom da se veli?inom smjestila izme?u njih. Japanski automobil 2012. godine u osnovnim je izvedbama dolazio s prednji, a u snažnijim i bogatije opremljenim nudio se i uz pogon na sve kota?e.

Nakon punih pet tržišnih godina u Barceloni je održana premijera druge generacije, dok je na svjetskoj razini svjetla pozornice ugledao u studenom na salonu automobila u Los Angelesu. Agresivniji dizajn odmah privla?i pažnju, a iza još atraktivnijeg nastupa krije se više od 700 dizajnerskih i tehni?kih dorada. Mora se priznati kako uživo izgleda još barem 20 posto bolje nego na fotografijama pa uzbu?enje raste ve? prvim dodirom kvake.

Unutrašnjost je napredovala za oktavu, jer osim ve?eg komfora donosi osjetno bogatiju opremu, a kvalitetom materijala i završne obrade svakako je samo korak do premiuma. Bolja ergonomija zasluga je niže i položenije armature te ru?ice mjenja?a koja je viša za ?etiri centimetra u slu?aju ru?nog mjenja?a, odnosno šest kod automatskog. Izvrstan dojam zaokružuju udobnija sjedala, koja, nažalost, još uvijek imaju pomalo prekratku sjede?u površinu.


Dužinom od 455 cm, širinom od 184 i visinom od 168 cm, u usporedbi s prethodnikom, nova Mazda CX-5 duža je za 10 i niža za 3,5 cm. Me?uosovinski razmak ostao je 270 cm, ali naprednijom koncepcijom nudi za pola klase bolju prostranost

Bolja zvu?na izolacija zaslužna je za smanjenu buku u unutrašnjosti, a fiksni multimedijski ekran više nije bio armature nego je izdvojen na vrhu, kao i na ostalim modelima Mazde. Dobar potez su i nove obloge vrata, koje doprinose osje?aju skupo?e.

Po pitanu ponude motora dominiraju benzinci, klasi?ni atmosferski, koji Atkinsonovim ciklusom s kompresijskim omjerom od 14:1 dobro prkose navali turbobenzinaca. Osnovni je 2-litreni sa 160 KS, dok je zahtjevnijim kupcima namijenjen 2.5-litreni sa 192 KS. Dizelaše predstavlja 2.2-litreni 4-cilindraš u izvedbama sa 150 i 175 KS. Obzirom da su sve izvedbe dostupne s doplatnim pogonom 4×4 i automatskim mjenja?em za kra?u vožnju odabrali smo tako opremljenog dizelaša sa 175 KS.

Ve? nakon nekoliko kilometara primjetno je poboljšanje rada 6-stupanjskog automatskog mjenja?a, koji s novim softverom prijenose mijenja brže i ugla?enije. Volan je ponešto precizniji, ali i dalje ne nudi dovoljno informacija, dok je najugodnije iznena?enje ovjes. Novi amortizeri i opruge anulirali su neugodno upijanje kratkih i popre?nih neravnina pa je vožnja sad barem 20 posto komfornija. Dizelaš ne puca od snage, ali nudi sasvim solidne performanse za tu klasu vozila (9,4 s, 204 km/h), a pritom realno troši oko sedam litara.
TEHNI?KI PODACI – Mazda CX-5 CD175 AT AWD Revolution

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 2191 ccm
Provrt i hod: 86,0 x 94,3 mm
Snaga: 129 kW/175 KS pri 4500/min
Moment: 420 Nm pri 2000/min
Mjenja?: 6-stupanjski automatski
Pogon: na sve kota?e
Dimenzije: 4550 x 1840 x 1675 mm
Me?uosovinski razmak: 2700 mm
Masa: 1610 kg
Prtljažnik: 477/1620 l
Ko?nice: samoventilirani diskovi, sprijeda 297 mm, straga 303 mm
Gume: 225/55 R19
Ubrzanje: 9,4 s
Najve?a brzina: 204 km/h
Potrošnja: 6,4/4,9/5,5 l
Potrošnja na testu: 7,1 l
Cijena testiranog modela: oko 355.000 kn (oko 47.650 eura)