VOZILI SMO: Mercedes-Benz A45 AMG Edition 1

0
5248
- Advertisement -

Automobil koji kombinira praktičnost, stil, snagu… tjera na razmišljanje, zar ne? Iz nekog subjektivnog aspekta to bi mogao biti Audi RS3, Volkswagenov Golf R ili pak sjajni BMW M140i … tu je i cijeli niz ostalih hot hatcheva počevši od Fordovog Focusa do francuskog dvojca 308GTi – Megane RS ili pak istočnjačkih raketa u obliku i30N-a i Civic Type R-a no… nama u rukama našao se jedan od aduta iz sjene, zvijezda iz Affalterbacha koja opasno puše za vrat konkurenciji.

Na prvi pogled jednostavan i kompaktan automobil, dopadljivog dizajna u svojoj standardnoj AMG izvedbi dodatno je poboljšan sa aero dodatcima koji dodatno naglašavaju snagu ovog automobila i nazvan je Edition 1. No, nameće se pitanje je li A klasa još uvijek pravi AMG?

- Advertisement -

Downsizing je u velikoj mjeri obilježio smjer autoindustrije, stoga proizvođači sežu za motorima malog obujma i potpomažu ih turbopunjačima. U Mercedesu su još uvijek odlučili u nekoj mjeri zadržati pristojnu “litražu” stoga A klasa i u ovoj posebnoj seriji Edition1 iz dvije litre obujma i četiri cilindra, naravno, potpomognut turbom isporučuje hrpu snage i okretnog momenta.

Unutar interijera hrpa je detalja, i onako na prvu Mercedes A45 AMG Edition 1 vrlo je poseban automobil kako za vozača tako i za putnike, no još uvijek ima onih kojima se navedeno neće svidjeti.

Apsolutno svi će se složiti kako AMG Edition 1 nudi izvrstan par Recaro prednjih sjedala koja pružaju odličnu bočnu potporu i kod brzih prolazaka kroz zavoje, sjedi se nisko i sve što je potrebno vozaču nadohvat je ruke. Jednom riječju pravi sportski osjećaj za volanom čak i za najveće skeptike. Vrijedi pohvaliti i odličan upravljač koji je pravo zadovoljstvo držati u rukama. Ipak je to Mercedes, pa unutrašnjost nudi sportski i vrhunski osjećaj zahvaljujući korištenju visokokvalitetnih materijala i odlične završne obrade.

Kontrolna ploča ispred vozača već na prvu golica maštu, ponajprije zbog odlične analogne grafike, korištenih materijala od ugljičnih vlakana i crvenih umetaka ali i graviranih brojeva brzinomjera na visokih 320 km/h. Tu je i centralni infotainment sistem sa navigacijskim sustavom koji izgleda kao da je netom ubačen na armaturu bez nekog razmišljanja, karbonski detalji, hrpa kožnih obloga prošivenih crvenim koncem i odličan Harman Kardon audio sustav koji smo doduše isprobali samo na parkingu prije nego smo krenuli na vožnju.

Straga pak ima dovoljno mjesta za dvoje odraslih putnika, a najveća zamjerka ide na relativno mali otvor prtljažnika i skromnih 341 litru obujma. No, iskreno, koga briga za to, zar ne?

Ono najbitnije krije se ipak ispod poklopca motora, stoga su taj posao u AMG-u shvatili poprilično ozbiljno i stvorili najjači serijski četverocilindrični motor na svijetu koji se puni turbopunjačem s dvostrukim pomicanjem do 1,8 bara. Prema radnom principu AMG-a; “jedan čovjek, jedan motor” svaki motor sastavlja se ručno, a odgovorni čovjek za ugradnju koristi pritom kovanu radilicu i klipove prehodno hladeći raspršivaćem ulja klipne krune.

Tu je i odličan automatski mjenjač koji nudi sedam stupnjeva prijenosa putem dvostrukog kvačila ojačanog zupčastim kotačima i sinkronizacijskim prstenovima s  ugljikovim oblogama protiv trenja. Mjenjačkim sklopom upravlja se tipično za AMG – pomoću ručice na središnjoj konzoli koja pored programa brzina nudi i modove rada odnosno Comfort, Sport, Manual. Uz nekoliko trikova moguće je aktivirati i Race Start funkciju koja simulira launch control.

I da, konačno brojke i doživljaji u vožnji.. Dakle, četverocilindrični dvolitraš potpomognut turbom u serijskoj izvedbi AMG Edition1 isporučuje respektabilnih 360 KS pri 6000 okretaja i 450 Nm okretnog momenta već od 2250 okretaja. Dovoljno da iz mjesta do 100 km/h štoperica pokaže 4,6 sekunde što je brže nego kod npr. Porschea 911. Velika zahvala takvim brojkama usmjerena je ka spomenutom mjenjačkom sklopu ali i odličnom pogonu na sve kotače. U odnosu na serijski Edition1, model koji nam je ustupio Sports Car Selection dodatno je modificiran te je stavljena THP Stage1 mapa koja je snagu povećala za okruglih 70 KS te sada ova jurilica nudi rasnih 430 KS i 600 Nm okretnog momenta uz katapult do 100 km/h za samo 3,8 sekunde. Spomenimo i skinutu blokadu maksimalne brzine, pa se brzinomjer u ovom modelu zaustavlja tek na 281 km/h.

U praksi, ovaj automobil izrazito je pitom za svakodnevno korištenje i vožnju gradom, a tek kod prebacivanja u Sport mode pokazuje svu svoju raskoš. Reski zvuk kroz dvostruke ispušne cijevi dopire do ušiju vozača već na leru, izrazito primamljivo pucketanje naprosto traži vozača da se igra sa papučicom gasa, a rafalno pucanje kod promjene stupnjeva prijenosa toliko je zarazno da tražite još, još i još…

U svim režimima vožnje automobil je izrazito upravljiv, a svoju pravu sportsku narav pokazuje na otvorenoj cesti odnosno autocesti ili pak stazi. Bez imalo ustručavanja maksimalni potencijal ovog auta moguće je postići i na otvorenoj cesti, a straha od podupravljanja nema niti za manje iskusne vozače zahvaljujući hrpi sigurnosnih sistema i već spomenutog odličnog pogona na sve kotače. Za one odvažnije, kada se svi sustavi ugase, A45 AMG Edition 1 postaje prava igračka i tjera osmijeh od uha do uha.

Satima ćete tražiti dovoljno dobru cestu na kojoj bi mogli isprovocirati ovaj automobil do te mjere da se možete onako znalački zaigrati upravljačem, osjetiti nervozno čupanje istog iz ruku uz protestirajuća rafalna pucanja iz auspuha i škripu guma.

Kao zaključak nameće se činjenica kako je Mercedes A45 AMG Edition 1 izuzetno kvalitetan i brz automobili koji beskompromisno nudi odličnu upravljivost i fun factor vozaču.

Prethodno spomenutu jurilicu možete unajmiti, a sve informacije dostupne su na facebook i instagram stranici SportsCarsSelection. Uz navedeno ponosni vlasnik Siniša Baksa ima tvrtku BSTeam Consulting za konzalting (izradu poslovnih planova i investicijskih studija za privatni, javni i neprofitni sektor), poslovno savjetovanje i educiranje.

Naposljetku, ujedno je i predsjednik udruge autokluba BlackListed koji organizira TrackDay Evente na različitim stazama diljem lijepe naše. Riječ je o događajima ljubitelja automobilizma da svoje stečeno iskustvo u prometu prezentiraju na stazi u cilju promicanja prometne kulture i povećavanja sigurnosti u prometu. Krucijalni cilj projekta je poticanje edukacije mladih vezano za sigurnost u prometu kako bi se smanjio broj porasta prometnih nesreća na hrvatskim cestama.

TEHNIČKI PODACI – Mercedes-Benz A45 AMG Edition 1
Motor: turbobenzinski, 4 cyl.
Obujam: 1991 ccm
Snaga: 316 kW/430 KS pri 6250/min
Moment: 600 Nm pri 2000 – 4750/min
Mjenjač: 7-stupanjski automatski
Pogon: na sve kotače
Dimenzije (d/š/v): 4292 x 1780 x 1433 mm
Međuosovinski razmak: 2699 mm
Masa: 1555 kg
Gume: 234/40 R18
Ubrzanje: 3,8 s
Najveća brzina: 281 km/h
Potrošnja: 12,5/7,9/9,6 l
Potrošnja na testu: 13,7 l
Cijena testiranog modela: 259.000 kn (35.000 eura)

 

 

- Advertisement -