Vozili smo potomke Ford Transita i Raptora – ali ?iji geni prevladavaju?

0
444

Spajanje kombija s pravim SUV vozilom. Kombinacija koja je jednako zanimljiva koliko i neobi?na. Ali sila je korisna.

Ford Raptor je u Fordu postao sinonim za mo?na terenska vozila. A budu?i da je robustan izgled koji nudi Raptor iznimno popularan kod ve?ine današnjih proizvo?a?a i kupaca automobila, tako?er se koristi za automobile koje uop?e ne biste ni zamislili na cesti. A me?u njima je i ve? etablirani Ford Transit Custom kojemu je Ford u Trail izvedbi dao terenski izgled. Ovaj potpuno u stilu Raptora odbio je gostoprimstvo elegancije i kroma, a umjesto njega je crna plasti?na rešetka od šesterokuta i crni natpis FORD. Iako se radi o plasti?noj maski, ?ini se da ?e se nositi sa svim kamenjem i drugim preprekama koje joj se na?u na putu.

Isto se odnosi i na donji dio branika, rubove blatobrana i stepenice koje uvelike olakšavaju ulazak u kabinu. U crno su presvu?ene i felge automobila na koje su postavljene cjelogodišnje gume, a sve to na prvi pogled doista djeluje kao da je Trail doista namijenjen svladavanju terena kojih bi se mekši urbani crossover brzo bojao. nije za o?ekivati. Trail ne nudi ve?i odmak od tla, jer šasija nije pretrpjela nikakve promjene, niti je opremljen pogonom na sva ?etiri kota?a. No u terenskoj vožnji voza?u ?e pomo?i mehanika samoblokiraju?eg prednjeg diferencijala koja je zapravo ista kao u Fiesti i Focusu ST. Ovo pomaže na terenu s ograni?enim prianjanjem kota?a jer uvijek šalje dio okretnog momenta na kota? koji ima bolje prianjanje.

No, ovaj tehni?ki dodatak za ljubitelje vožnje u sportskim modelima naravno pomaže iu vožnji na cestama, gdje pridonosi stabilnosti vozila. No, testirao sam tester na makadamu i vrlo brzo primijetio da je, uz nešto slabije držanje pri spustu, njegova pozicija stabilnija. Vožnja doista zna biti prili?no agresivna – relativno gledano, budu?i da je ipak rije? o kombiniranom vozilu. Istodobno me iznenadio položaj na zavojitim seoskim cestama, gdje smo se nakon kratkog upoznavanja brzo upoznali i nije odoljela ni malo agresivnijoj vožnji kroz zavoje do ve?e stabilnosti vozila, posebice tijekom odlu?na ubrzanja kroz zavoj. Tamo gdje bi bez blokade vanjski kota? ve? izgubio prianjanje i samo ubrzao karakteristi?no podupravljanje, Trail dugo ostaje u zamišljenoj liniji, ?ak i uz minimalnu tendenciju zanošenja prema unutrašnjosti zavoja pri ubrzavanju. O?ekivano za sportaše, pomalo neobi?no, ali zato zabavno i zanimljivo za ovako velike i visoke kombije.

Najbolji je i naju?inkovitiji na cesti, baš tamo gdje treba

Ispod haube krije se najja?i dizelski agregat (koji radi po principu blagog hibrida) spojen na ru?ni mjenja? sa šest stupnjeva prijenosa. Prili?no idealna kombinacija, jer sam i dalje mišljenja da automatski mjenja?i nisu najbolji za ovaj tip automobila (i usput – blokada diferencijala je dostupna samo s ovim mjenja?em).

Oko 180 konjskih snaga, s druge strane, automobil lako vozi i prekora?uje ograni?enje brzine. Nešto lošiju stabilnost smjera pri ve?im brzinama svakako bih mogao zahvaliti ?injenici da su na Transit Custom Trailu stavljene gume nešto naglašenijeg profila. Na autocesti mi je, pak, nedostajao sustav pomo?i više od osnovnog tempomata, no u kabini ovog modela nema ozbiljnog luksuza – bokovi otkrivaju goli metal, pod je prekriven guma, samo (umjetna) sjedala pružaju ugodan osje?aj.koža. Ali razlog je jednostavan – ti se materijali lakše ?iste i održavaju, što je zgodno s obzirom na ležerni stav Traila. Ako želite prestižan izgled kabine, ovaj Transit ne?e biti za vas, stoga se okrenite modelu Tourneo. Štoviše – i sam bih radije izabrao jedno podesivo suvoza?evo sjedalo u prvom redu umjesto dva spojena u nepodesivu klupu.

Radno okruženje voza?a ina?e je transparentno i uredno. Zapravo je poput obi?nog Transita s devet sjedala (verzija s osam nudi veliki i vrlo koristan pretinac pored ru?ice mjenja?a), što zna?i da je prepun mjesta za odlaganje pi?a i USB utora za punjenje telefona ili spajanje na infotainment sustav. Zaslon potonjeg me je jako zasmetao, jer je postavljen previše prema sredini, zbog ?ega sam morao skidati pogled s ceste svaki put kad bih ga pogledao. Kad biste ga mogli barem malo okrenuti prema cesti… Testni Transit Custom Trail vrlo je zanimljiv kombi za pogledati i brzo sam vidio dosta prednosti koje bi mogle impresionirati aktivne obitelji, pojedince ili poduzetnike koji nude razne (adrenalin) aktivnosti na otvorenom . Me?u njima je i cijena. Ipak, za osobne potrebe više bih volio malo dora?eniji interijer.

Tekst: Jure Šuica
Foto: Uroš Modic

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com