Vozili smo: Renault Scenic

0
25

Prvi Renault Scenic iz 1996., baziran na Meganeu, u formatu MPV-a pokrenuo je revoluciju iznimnom prostranošću i funkcionalnošću. Vrline su to koje je zadržao i u slijedeće dvije generacije, a u četvrtoj, po uzoru na Espace začinjen je elementima crossovera. Prvi je proglašen europskim automobilom 1997. godine, a od druge generacije nudi se i u izvedbi sa sedam sjedala.

Većim udjelom visokočvrstog čelika novi Renault Scenic smanjio je masu za priličnih 250 kg, a atraktivnim izgledom i kvalitetom izrade te bogatom opremom na korak je do klase koju notiramo kao premium. Masivna rešetka hladnjaka postaje standard u svim modelima francuskog proizvođača pa nije zaobišla ni novi Scenic, a uspješan dizajn, osim vizualne privlačnosti, naglašava izvrsna aerodinamika. Koeficijent otpora zraka od 0,28 za svaku je pohvalu te, uz smanjenu masu, osjetno doprinosi smanjenju potrošnje.

Zanimljivo, 20-colni naplaci s gumama 195/55 bit će dostupni uz sve izvedbe. Premda, dobro izgledaju i istodobno povećavaju stabilnost, ali i udobnost (zbog velikog promjera). Svi koji se uplaše paprene cijene guma mogu odahnuti. Renault je tome doskočio ekskluzivnim ugovorom kojim su Michelin, Goodyear i Contitnental obvezani ponuditi gume za Scenic po cijeni koje ne prelaze cijene guma za 17-colne naplatke.


Izvrsna prostranost za model C-segmenta, atraktivan dizajn koji je koktel monovolumena i crossovera te napredna tehnika, glavni su tržišni aduti Renault Scenica četvrte generacije 

Novi Renault Scenic dostupan je uz dizelaše 1.5 dCi sa 95 i 110 KS te 1.6 dCi sa 130 i 160 KS, dok benzince predstavlja motor 1.2 u izvedbama sa 115 i 130 KS. Mi smo isprobali najsnažniju izvedbu, koja uz najveći okretni moment od 380 Nm vuče solidno, ali manje uvjerljivo od očekivanja. Uz ubrzanje do 100 km/h za 10,7 s i najveću brzinu od 200 km/h vlasnici neće ostati zakinuti, ali od 160 KS očekivali smo više. Automatski 7-stupanjski mjenjač EDC, koji nas nije oduševio u prvim serijama Clija R.S. napreduje iz godine u godinu pa mu se sad više nema što zamjeriti. Brzine šalta pravovremeno i glatko.

Bazni model dugačak je 440,6 cm, a obujam prtljažnika iznosi 506 litara, dok je izvedba Grand Scenic sa sedam sjedala rastegnuta na 464,4 cm. Armaturom dominira okomito postavljen ekran osjetljiv na dodir dijagonale 8,7 inča (22cm), kojim se putem multimedijalnog sustava R-LINK2 upravlja svim gadgetima. Velika pažnja posvećena je i sigurnosti tako da se po prvi puta u C-segmentu nudi sustav aktivne pomoći pri kočenju uz detekciju pješaka, a aktivan tempomat radi na brzinama do 160 km/h.

Osnovni benzinac nudi se za 134.900 kuna, bazni dizelaš košta 144.900 kn, a za prosječnog kupca najzanimljivija kombinacija dizelaša sa 110 KS i paketa opreme Zen (koji donosi sve bitno) stoji 159.900 kn.

TEHNIČKI PODACI – Renault Scenic Bose Energy dCi 160 EDC:
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Provrt i hod: 80,0 x 79,5 mm
Kompresija: 15,5:1
Snaga: 118 kW/160 KS pri 4000/min
Moment: 380 Nm pri 1750/min
Mjenjač: 7-stupanjski automatski
Pogon: prednji
Dimenzije: 4406 x 1866 x 1653 mm
Međuosovinski razmak: 2734 mm
Masa: 1644 kg
Prtljažnik: 506/1515 l
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 320 mm, straga puni 290 mm
Gume: 195/55 R20
Ubrzanje: 10,7 s
Najveća brzina: 200 km/h
Potrošnja: 5,3/4,4/4,7 l
Potrošnja na testu: 5,9 l
Cijena testiranog modela: 229.900 kn (30.653 eura)