Vožnja motocikla: priprema, pozor, start

0
721

Neka su putovanja posebna i po na?inu na koji se putuje: nadzvu?ni zrakoplovi, prekooceanski brodovi, luksuzni vlakovi, a jednako posebni doživljaj može nuditi i motocikl. Neposrednost koju motocikl nudi, od zvuka motora do izloženosti vjetru, suncu i kiši, ne mora biti zamorna nego osvježavaju?a stvar – dok god niste u žurbi.

Pogledajmo karakteristike i doživljaj nekoliko motocikala te osnove vožnje motora. U ovom, prvom nastavku teksta, opišimo Harley-Davidson Iron 883 i osnove kulture vožnje motora.

Harley-Davidson za svaki dan
Harley-Davidson Sportster Iron XL883N proizvodi novi model za 2020. S prakti?ne strane, radi se o relativno agilnom i kompaktnom motociklu kojim se lako da manevrirati po gradu, a udoban je i za otvorenu cestu. Sa strane doživljaja, radi se o klasi?nom motociklu s old school naslje?em karakteristi?nog V2 motora i izgleda. Iron se lagano vozi zbog pristojnong omjera snage i mase, kubikaže od skoro 900 cm3 te krivulje okretnog momenta koju daje V2 pa se dugi prijenosni omjeri mogu dobro iskoristiti. Zvuk motora i hod mjenja?a tipi?ni su za ovu marku, za 96.000,00 kn do registracije kupac dobiva motocikl sljede?ih karakteristika:
? Snaga: 38kW pri 6000 o/min
? Zapremina motora: 883 ccm
? Okretni moment: 68 Nm/pri 4750 o/min
? Visina sjedala: 760 mm
? Me?uosovinski razmak: 1515 mm
? Spremnik goriva: 12,5 lit
? Prosje?na potrošnja: 4,8 lit/100km
? Suha težina: 247 kg

Detaljnije informacije možete potražiti na mrežnim stranicama Harley-Davidsona (http://www.harley-davidson-zagreb.hr/). Motocikl se željama kupca može prilagoditi izborom opreme, a naj?eš?e se odlu?uju za suvoza?ki sic i fusrastere/oslonce za noge (zajedno 2.790,00 kn), zaštitu za motor, vjetrobran, naslon za suvoza?a i set za premještanje nožnih komandi prema naprijed (forward control kit). Prvi servis radi se na 1600 km, a zatim je interval 8000 km ili svakih godinu dana. Redovni servis košta oko 1.620,00 kn (ulje, filter, brtve, rad i potrošni materijali).

Prije starta

Prije same vožnje dobro je upoznati se s komandama – kontakt brava, alarm, žmigavci (Harley-Davidson ima prekida?e za pokaziva?e smjera razdvojene na lijevu i desnu ru?ku, a motocikli naj?eš?e komande za žmigavce imaju samo na jednoj strani), prekida? paljenja/gašenja, svjetla, žmigavci, razne funkcije putnog ra?unala ako ga motocikl ima.

Provjerite stanje guma te rade li svjetla i žmigavci; štop-svjetlo možete provjeriti npr. preko odraza ili postavljanjem dlana iza svjetla. Provjerite reagira li svjetlo i na prednju i na stražnju ko?nicu! Provjerite i ulje za ko?nice, obi?no vidljivo kod ru?ke.

Postavite retrovizore u položaj koji vam odgovara. Na motociklu se položaj tijela za potrebe vožnje može dosta mijenjati pa retrovizori ne?e biti iskoristivi u onoj mjeri u kojoj su na automobilu; uvijek provjeravajte okolinu i sigurnost prestrojavanja pogledom. Kao i u automobilu, potrebno je imati svijest o dinami?koj okolini, no rizik je nešto viši. Ne blokirajte si pogled vožnjom na repu drugih vozila, pazite na ošte?enja kolnika. Ne gledajte si u kota?, isto kako ne bi gledali u haubu auta.

Koristite motociklisti?ku opremu. Osim obavezne kacige, rukavica i jakne, za bilo kakve brzine iznad biciklisti?kih lako se pokaže korist nao?ala, duge odje?e, pojasa za bubrege, ?izma, hla?a, kišnog kombinezona itd. Kvalitetna oprema sigurno se isplati, a kupujte ju ovisno o namjeni. Npr. kacige za motocross bolje su ventilirane i pri nižim brzinama, a kacige za cestovne motore pružaju manji otpor zraka na višim itd.

Isprobajte osjetljivost ru?ke gasa, kada kuplung po?inje gristi te osjetljivost ko?nica. U autoškoli se polaže i poligon, ali svoj motor/skuter/moped nije loše isprobati na praznom parkiralištu.

Motori teže od sto i nešto kilograma (125 cm3) do preko 400 kg (veliki kruzeri/touring motori s puno opreme). Ne naginjite se na mjestu, pogotovo na teškim motorima. Motori iznad odre?ene težine imaju i rikverc, ali ina?e za manevre okretanja na sku?enom prostoru pazite kako se oslanjate na noge i da ne nagnete motor previše. Provjerite i na koji na?in možete podi?i motor za slu?aj da vas ipak iznenadi (npr. okrenuti se le?ima prema motoru i dizati ga odgurivanjem nogama, ili za lakše motore uspraviti ga iz polu?u?nja rukama itd.). Provjerite i kako se spušta nogica za oslonac za parking te ne zaboravite da noviji motocikli ?esto imaju zaštitu koja gasi motor ako ga stavite u brzinu dok je nogica spuštena.

Ne brinite kako ispadate pred drugima, nego sigurno izvedite manevar ili jednostavno vozite. Za vožnju sa suvoza?em/suvoza?icom ra?unajte na druga?ije težiste, što ?ete naglašeno osjetiti npr. na sporim skretanjima poput uskih raskrižja.

Možda ste primijetili da se motociklisti u prometu pozdravljaju, npr. mahnu ili kimnu glavom. Ne morate se poznavati, a lagani pozdrav motociklista (kada to prometne okolnosti dozvoljavaju) dio je voza?ke kulture, kao i npr. pozdrav u planini za planinarsku kulturu.

Foto: Tomislav Keglevi?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com