WRC u Zagrebu prvi i posljednji put u benzinskoj raskoši, ve? od 2022. stiže elektrifikacija i hibridi

0
536

Želite li uživati u “kraljici” automobilisti?kog sporta “WRC Rally Croatia 2021.” jedna je od posljednjih prilika za tako što. Stoga, tko rasne kompaktne benzince obožava ve? od ?etvrtka na brzince u okolici Zagreba, sa startom ispred ZG fontana! WRC ?e ve? dogodine zamijeniti trka?i automobili klase Rally1 opremljeni hibridnim pogonskim sustavima. Timovi zadovoljni kompromisima, odgo?en start testiranja, natjecatelji iz kraljevske WRC automobilisti?ke klase podijeljeni. Zagreb jedna od posljednih stanica na kojima ?e se voziti rasni rally, kakav ve? dugo znamo. Od sljede?e godine i za manje od 10 utrka zamijenit ?e ih hibridni pogon.

Elektrifikacija u moto-sportu ve? neko vrijeme nije nešto revolucionarno ili tabu. Takozvani KERS sustav za oporavak kineti?ke energije ušao je u Formulu 1 ve? 2009. godine, a od tada su uvedene neke isklju?ivo kategorije elektri?nog moto sporta, poput Extreme-E, Formule E i, posljednje, ali ne manje važno, elektri?nog putovanja e-TCR prvenstvo automobila. Me?utim, do sada nije bilo trka?ih automobila s (plug-in) hibridnim pogonskim sklopom na najvišoj razini.

To ?e se uskoro promijeniti. Kao što smo nedavno izvijestili u najavi skupa za WRC Svjetsko prvenstvo u Hrvatskojm koji ?e se održati ovog vikenda u okolici Zagreba, sljede?e godine na snagu stupa novi propis o trka?im automobilima vrhunske klase, koji tako?er predvi?a uvo?enje elektrificiranih pogonskih sklopova. Ovim ?e FIA ispuniti svoje obe?anje od 2019. godine, a sve tvorni?ke mom?adi koje se ve? natje?u u reliju tako?er se slažu s novim pravilima: Hyundai, M-Sport (Fordov polu tvorni?ki tim) i Toyota.

Nakon dugih pregovora, gdje je FIA djelomi?no sufinancirala razvoj hibridnog seta, njih troje službeno su potvrdili svoje sudjelovanje u sljede?oj (premijernoj) sezoni prvenstva ili u novoj najja?oj klasi Rally1 (i tada barem do 2024., ?ime se pove?ava šansa za uspjeh spomenute klase), s time što je Hyundai potvrdio da ?e se natjecati s automobilom temeljenim na nedavno predstavljenom i20 N. Toyota i Ford, s druge strane, još nisu progovorili o toj temi, ali od njih se o?ekuje zastupljenost u Yarisu i Ford Fiesti (ili Pumi).

U Fordu su prije nekoliko dana po?eli sakupljati prve testne kilometre, koje je trka? Matthew Wilson odradio na asfaltu i u šumi, a istodobno su rekli da je automobil “vrlo impresivan”. Njegov otac i vlasnik M-Sporta, Malcolm Wilson, rekao je da su testovi još u povojima, da su prešli samo nekoliko kilometara, ali da i dalje dobro napreduju s razvojem. Me?utim, vjerojatno ?e do?i do još nekih ko?nica u razvoju, jer su nedavno zatražili od dobavlja?a hibridnih sklopova, Compact Dynamics iz Njema?ke, da im vrati sve sklopove jer su pronašli kvar na jednoj od baterija. ?ak i ina?e, timovi su setove dobivali s odgodom od nekoliko tjedana. Compact Dynamics i austrijski Kreisel (baterijski dio) razvili su sustav prema zahtjevima FIA-e, jedan od uvjeta bio je da može vrijediti najviše 100.000 eura!

Kao što je prije nekog vremena otkrila Me?unarodna automobilska federacija (FIA), nove ?e trka?e automobile pokretati kombinacija 1,6-litrenog benzinskog motora (tj. GRE) i hibridnog pogonskog sklopa. Potonji bi trebao biti postavljen na stražnju osovinu ili odmah uz nju, a sastojat ?e se od 3,9-kilovatne baterije, pretvara?a i elektromotora snage 100 kilovata.

Savez još nije objasnio kada ?e i kako ?e novi trka?i koristiti elektri?ni pogon. Prema nekim neslužbenim informacijama, novi set koristit ?e se u gradovima, Yves Matton, a direktor natjecanja, s druge strane, dao je naslutiti da bi se u tu svrhu mogli uvesti pojedina?ni odjeljci, gdje bi si posade mogle pomo?i u iznimnim e- okretni moment motora, naravno, morat ?e se prona?i dobra strategija kada i kako, jer je opskrba energijom prili?no skromna.

Me?utim, nisu svi oduševljeni novitetom ili, to?nije, dvosmislenoš?u oko toga kada, kako i gdje ?e biti mogu?e koristiti elektri?ni sklop. Me?u glasnije protivnike noviteta ubraja se Hyundaijev trka? Thierry Neuville, koji je nedavno izrazio sumnju da bi dodatnu snagu mogao iskoristiti u nekim brzinskim ogledima (konkretno u Finskoj), jer staza to jednostavno ne dopušta.

S druge strane, trka? M-sporta Teemu Suninen rekao je da bi dodatna snaga dobro došla u Finskoj, a rezerve vidi i na drugim skupovima, poput onih u Turskoj i na Sardiniji. Dodaje da hibridizacija pomaže u smanjenju troškova razvoja novih trka?ih automobila, što bi dugoro?no moglo privu?i nove proizvo?a?e, ?ine?i reli još zanimljivijim.

Uvo?enje plug-in hibridnih pogonskih sklopova (usput, o?ekuje se da ?e hibridizacija utjecati i na ostale trka?e klase, prvo klasa Rally2, gdje ?e trka?i dobiti blage hibride, o?ekuje se 2023. godine) nije jedina promjena koja ?e pogoditi novu utrku automobili. Naime, u želji organizatora za ve?om sigurnoš?u dobit ?e i jedan sigurnosni kavez koji su razvili u FIA-i (izradio ga je svaki proizvo?a? sam).

Tako?er, novi trka?i automobili u želji za smanjenjem troškova (ciljana cijena automobila trebala bi biti 500.000 eura) bit ?e pojednostavljeni više od trenutnih automobila klase WRC, a cijena bi trebala ostati na istoj razini – unato? ugradnji hibridnog sklopa. Podvozje ?e biti manje snažno (kra?i hod amortizera i opruga) i manje izdržljivo, mjenja?i ?e biti petobrzinski, središnji diferencijal ?e biti eliminiran, aerodinamika pojednostavljena, ko?nice više ne?e biti hla?ene teku?inom. Zanimljivo, o?ito je Zagreb jedna od posljednih stanica na kojima ?e se voziti rasni rally, kakav ve? dugo znamo. Od sljede?e godine i za manje od 10 utrka zamijenit ?e ih hibridni pogon.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com