Zanimljivosti: Mitsubishi 3000 GT

0
223

Od 1990. do 2000., Mitsubishi je proizvodio model 3000 GT. Prodavan je pod više imena i u raznim varijantama, ali najzanimljivija je VR-4 s 3.0 V6 motorom s dva bregasta vratila, 24 ventila i dva turbopubjača, adaptivnim ovjesom, aktivnom aerodinamikom, pogonom na sve kotače i skretanjem stražnjih kotača.

Pisali smo i kako je Mitsubishi s godinama potpuno promijenio smjer i ciljanu publiku ( u tekstu o zamišljenom flagship nasljedniku, 4000 GT https://www.autopress.hr/ovo-je-pravi-nasljednik-za-mitsubishi-3000-gt/ ), ali moguće intenziviranje suradnje s Renaultom i Nissanom preko tvrtke-alijanse ta tri proizvođača možda otvori nove mogućnosti. I Nissan razmišlja o novim generacijama modela Z i Skyline/GT-R.

Tehnološki napredne sportske GT automobile u to su vrijeme proizvodili i drugi japanski proizvođači, a zbog raznih modela automobila i iz pristupačnijih klasa, to je ostalo zlatno doba. Na primjeru Mitsubishija, uz 3000 GT prodavali su se Lancer Evolution i Eclipse (pa i Galant VR-4), a desetljeće prije i Cordia, Starion i Sapporo, a pri svakom od tih modela mogla se naći zanimljivost, od digitalnih instrumentnih ploča do mjenjača s dva raspona prijenosnih omjera (kratke i duge brzine).