Živio još jednom Tipo, zauvijek zbogom Punto!

0
8214

Fiat odlučio umiroviti najpopularnijji mali model Putno i održati na životu legendarni hatchback Tipo.

Prava je umjetnost proizvesti mali auto, a Talijani su desetljećima bili najbolji u tome, no novo doba ih je jednostavno uništilo, u prvi plan izbacilo “koreance” i “francuze” i što im je preostalo nego da se prvo okrenu Amerikancima i Chrysleru, a na kraju su odlučili likvidirati legendu. Punta više neće biti, no zato dogodine stiže digitalizirani Tipo…

Živio još jednom Tipo, zauvijek zbogom Punto! U samo nekoliko dana Fiat je predstavio kakve su mu namjere u sljedećim godinama. Još pred koji dan obznanili su kako u ropotarnicu prošlosti odlazi legendarni maleni Punto, a jučer su iscurile, za sada samo špijunske, fotografije posve novog modela legendarnog Fiat Tipa. Punto je bio veliki teret za Tipo, jer u novoj kategorizaciji grubo je narušavao i tržišno mjesto Tipu, posebice onome limuzinskom što se radi u Turskoj. S ovim potezom Tipo će biti jedini Fiat koji će se proizvoditi i kao hatchback i kao limuzina i kao karavana. To je i razlog, zašto limuzinska i karavanska izvedenica i dalje ostaju u ponudi. Štoviše, Fiat sada priprema temeljitu obnovu svog vanjskog izgleda, nakon rujanske prezentacije sportskog paketa. Dakako da se očekuju i iznimno suštinske digitalizirajući promjene u unutrašnjosti vozila.

Obnova oba segmenta bit će značajna, barem sudeći prema prvim fotografijama koje su u javnost procurile. Prednji dio bit će potpuno nov, a najviše pozornosti privući će nova rešetka hladnjaka. U sredini je potpuno novi logo marke, veliki FIAT natpis i bez ikakvih obruba ili baze. Unutrašnjost automobila također će biti temeljito redizajnirana, jer će ovaj put prvi put biti na raspolaganju potpuno digitalna instrumentna ploča, što znači da se i Tipo pokrenuo.

Još je prerano sa sigurnošću govoriti o motorima, ali spominje se mogućnost da će Tipo nakon obnove, kao i Fiat 500, biti opremljen litrenim trocilindričnim turbo benzinskim motorom, koji će raditi na principu blagog hibrida, ali uz pomoć struje i 12-voltne tehnologije. Očekuje se dodatno smanjenje emisije štetnih plinova do 30 posto. Na cestama bi se trebao pojaviti početkom sljedeće godine.