20. Rođendan: Audi TT (1998.)

0
4

Audi TT, mali sportski dvosjed, na tržište je stigao 1998. godine, a temeljen na platformi A4 (PQ34) pa koristi site motore i dijelove ovjesa kao Volkswagen Golf IV, prvi Audi A3, Škoda Octavija…

Drugim riječima koncepcijski je gotovo identičan. Motor je ugrađen poprečno sprijeda, pogon je prednji ili 4×4 Quattro, neovisan je ovjes na svim kotačima, prednji MacPherson… No, to mu u biti niti nisu velike zamjerke. Kupcima u njegovom slučaju nije bila presudna konfekcija nego prilično neugledan dizajn, koji je drastično opravljen već drugom generacijom iz 2006. godine.

Ono što je društvu iz Ingolstadta nije smjelo dogoditi je opoziv već krajem 1999. godine, zbog utvrđenih nestabilnosti automobila pri brzinama većim od 180 km/h. Vlasnici su pozvani u servise, a na njihovim automobilima dodan je stražnji spojler, napravljena modifikacija ovjesa, a istodobno su reprogramirani sustavi ESP i ASR, ključni za stabilnost.

Audi TT prvotno je ponuđen uz dobro poznatog 1.8-litrenog 4-cilindarskog turbobenzinca s 20 ventila koji je razvijao 180 ili 225 KS. Isti motor s različitim turbopunjačima. Snažniji je koristio veći K04, a slabiji K03. Pogon na sve kotače Haldex 4×4, o kojem sve detalje možete pročitati na ovom linku, bio je opcija uz model sa 180 KS s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a standard uz 225 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili doplatni 6-stupanjski automatski mjenjač Tiptronic.

Od 2003. godine 1.8-litreni turbak sa 225 KS zamijenjen je atmosferskim 3.2-litrenim VR6, s 250 KS, istim kakav je koristio i Volkswagen Golf IV R32. Naravno, i Audi TT VR6 imao je standardan pogon 4×4, a 6-stupanjski Tiptronic zamijenjen je znatno naprednijom automatikom oznake DSG, koji je dvostrukom spojkom osjetno ubrzao vrijeme potrebno za izmjenu stupnja prijenosa. Stabilnost je poboljšana ugradnjom 10 posto tvrđeg ovjesa.

No, nabrijani 1.8-litreni turbak vratio se u ponudu 2005. godine u izvedbi Audi TT Club Sport, koja je raspolagala s 240 KS i 320 Nm, a istodobno je na vagu donosila 75 kilograma manje (ukupno 1390 kg). To je značajno utjecalo na performanse pa je stotku hvatao za 5,9 s, dok je najveća brzina bili elektronski ograničena na 250 km/h.

Povodom 30. Rođendana odjela Quattro GmbH proizveden je jedan žuti Audi TT. On je pod haubu dobio 2.7-litrenog bi-turbo benzinca iz Audija RS4 generacije B5. Proizveden je 2001. godine, nalazi se u muzeju u Ingolstadtu, a raspolaže sa 380 KS i 440 Nm.

Faceliftom iz 2003. godine Audi TT uspio je nakratko zategnuti bore, ali konkurencija je postala osjetno atraktivnija i poželjnija pa je model druge generacije koji je stigao 2006. morao napraviti značajniji iskorak u svakom pogledu. Ponajviše dizajnu…