50. Rođendan: Lamborghini Espada (1968.)

0
9

Premda nezgrapnim dizajnom neće osvojiti gotovo nikoga, Lamborghini Espada jedan je od najpopularnijih modela u povijesti talijanskog proizvođača.

Ultimativni GT automobil za sve one koji trebaju i prostor na stražnjoj klupi svojedobno je bio najprodavaniji model u povijesti tvrtke, ali visoki troškovi održavanja i već spomenut dizajn ‘krivi’ su što je danas jedan od najjeftinijih.

Dizajn je potpisao slavni Marcello Gandini iz Bertonea, ali se nije proslavio, jer Lamborghini Espada izgleda prilično nezgrapno. Inspiraciju je potražio u dva koncepta kuće Bertone iz 1967. godine. Lamborghini Marzal i Jaguar Pirana nisu se pokazali kao dobar temelj za GT model s četvero sjedala koji se prodavao istodobno kad i Lamborghini 400GT te slavna Miura, koja je proslavila središnje smješten motor.

Lamborghini Espada proizvedena je u 1217 primjeraka pa je bio najuspješniji model u povijesti tvrtke sve do sredine 80-ih kad ga je pretekao Countach. Ime Espada na Španjolskom znači mač, što je standardna poveznica s bikovima, koju Lamborghini koristi u gotovo svim modelima.

Tijekom 10 godina proizvodnje izmijenile su se tri serije. Prvi Lamborghini Espada oznake S1 predstavljen je 1968. godine na salonu automobila u Ženevi, drugi S2 stigao je na salonu u Brusselsu 1970., a S3 je lansiran 1972. godine.

Dužinom od 473, širinom od 186 te međuosovinskim razmakom od 265 cm jamčio je dobru prostranost, a visina od svega 118,5 cm zaslužna je za nisku sportsku siluetu. Neovisan ovjes na svim kotačima s dvostrukim poprečnim ramenima i hidrauličkim amortizerima nudili su vrhunsku stabilnost a kočnice su bile opremljene s diskovima na svim kotačima. Ispod dugačke haube smjestio se 3.9-litreni motor V12 sa šest dvostrukih rasplinjača Weber, koji je razvijao 345 KS.