Alternator: Koji su naj?eš?i kvarovi, kako ih uo?iti i koliko traje popravak?

0
1490

Kod današnjih vozila teško je popraviti kvar alternatora na licu mjesta i zbog toga ?ete naj?eš?e morati u servis, prenosi RevijaHAK.

Alternator ili generator je ure?aj koji puni bateriju vozila elektri?nom energijom za potrebe startanja motora i napajanja ostalih elektri?nih te elektroni?kih potroša?a na vozilu za vrijeme rada motora. Pogon alternatora je ostvaren putem remenskog prijenosa motora pa mehani?ka energija motora radom alternatora prelazi u elektri?nu energiju. O problemima s alternatorima i popravcima piše Marin Morava, HAK-ov tehni?ki savjetnik.

SIMPTOMI NEISPRAVNOSTI:

Nastupanje neispravnosti na alternatoru u pravilu je za vrijeme rada motora popra?eno uklju?ivanjem crvenog indikatora neispravnosti sa simbolom baterije na kontrolnoj plo?i vozila što nas upozorava da vozilo za daljnji rad crpi preostalu elektri?nu energiju iz baterije i da se baterija više ne puni. S obzirom na to da nam je boja uklju?enog indikatora crvene boje informacija je od prioritetne važnosti pa je potrebno zaustaviti vozilo na sigurno mjesto prije nego li bi se motor sam po sebi ugasio jer mu je za podržavanje daljnjeg rada potrebna elektri?na energija.

Prestankom punjenja baterije, ako ne možemo odmah zaustaviti vozilo na sigurno mjesto, za daljnju vožnju potrebno je isklju?iti sve potroša?e koji nisu prioritetni za rad motora kao što su radio ure?aj, klima ure?aj, ventilator putni?kog prostora, glavna svjetla (ako je dobra vdiljivost)… Nažalost prestanak punjenja alternatora nije uvijek popra?en s uklju?ivanjem upozorenja s crvenim indikatorom na kontrolnoj plo?i ve? nekim drugim simptomima kao što su prestanak rada radija u vozilu, smanjenje intenziteta osvijetljenosti kolnika od strane svjetala, tako?er ?esto je mogu?e i uklju?ivanje razli?itih indikatora za neispravnosti na kontrolnoj plo?i zbog preniskog napona zabilježenog naj?eš?e u sustavima koji održavaju aktivnu sigurnost vozila kao što su sustav protiv blokiranja kota?a prilikom ko?enja ili sustav održavanja stabilnosti vozila te sustav zra?nih jastuka. Ako imamo simptome jedne od navedenih kombinacija pred nama je možda neželjeno gašenje motora.

AKO PLANIRAMO NASTAVITI VOZITI ŠTO MOŽEMO ISPRATITI:

Ako ste se zaustavili na sigurnom mjestu, isklju?ite motor ako smatrate da ste blizu cilja ili odmorišta – prije nego što mislite nastaviti voziti trebali biste izvaditi klju? iz brave za paljenje i zadržiti ga kod sebe te podi?i poklopac motora i vizualno se uvjeriti da je remenski prijenosnik ispravan, da se ne osjete mirisi sli?ni elektri?nim paljevinama ili gumenim paljevinama. Ako vam nisu poznati dijelovi i sklopovi ispod poklopca motora bolje je ne istraživati ve? odmah isklju?iti motor te pozvati pomo? na cesti 1987 te odgoditi nastavak vožnje s vozilom.

Možemo pokušati ponovo pokrenuti motor i ako se motor ne pokre?e naj?eš?e je uzrok ispražnjen baterija – problem je vjerojatno nastao zbog neispravnosti na sustavu punjenja baterije pod ve? opisanim simptomima. U drugom slu?aju mogu?e je da se motor ponovo pokrene, a indikator ispravnosti punjenja ostane i dalje uklju?en ili ?ak isklju?en. U jednoj i drugoj varijanti nije sigurno nastaviti voziti, tako?er ako za vrijeme rada motora ?ujete neuobi?ajene mehani?ke zvukove koji bi dali naslutiti da se nešto mehani?ki raspada potrebno je odmah isklju?iti motor. Pozovite pomo? na cesti kako bi provjerili radi li sustav punjenja ispravno. Ako je u nekoj varijanti motor i upalio bez prisutnih ve? navedenih simptoma to je znak da se baterija još nije u potpunosti ispraznila. Ako alternator ne bi punio u ovoj varijanti prosje?no se još 30 min uspijeva održati rad motora na struji iz baterije. Naravno, ako se odvažite voziti potrebno je isklju?iti elektri?ne potroša?e, koji nisu primarni za rad motora kako bi održali što duži rad motora.

Nije sigurno i ne isplati se eksperimentirati s nastavkom vožnje ako je prethodno uo?ena neka od spomenutih neispravnosti, a koja bi mogla imati veze sa sustavom punjenja baterije jer gašenje motora ne možemo planirati i ono se može dogoditi neo?ekivano. Kad se vozilu isklju?i motor vrlo vjerojatno više nema ni elektri?ne energije u bateriji za uklju?iti sva ?etiri pokaziva?a smjera kako biste bili uo?ljivi na kolniku. Vozila s automatskim prijenosnikom mogu se zako?iti u parking i zategnuti elektri?nu parkirnu ko?nicu te vozilo može biti dodatno zako?eno i nepokretno na neželjenoj poziciji za ostati u kvaru.

ISHOD POMO?I NA CESTI:

Kod današnjih vozila teško je popraviti kvar alternatora na licu mjesta. Nastupanje neispravnosti je naj?eš?e tijekom znatno hladnijih dana kada se sama po sebi više prazni baterija, uklju?eni su razni grija?i od sjedala, stakala, ogledala, brisa?a i ventilacije. Tu su i svjetla pa je poja?ana aktivnost punjenja od alternatora. Današnja raskoš elektri?ne opreme može preopteretiti alternator pa nadzor punjenja kod novijih vozila može zaštititi alternator od preoptere?enja tako da vam na neko kra?e vrijeme ne dozvoli uklju?ivanje potroša?a kao što su grijanje sjedala, odmagljivanje stakala itd. Kvar alternatora zbog preoptere?enosti rijetko ?e nastupiti nakon 100.000 km, a ?eš?e ?epo?eti cca izme?u prije?enih 180.000 do 300.000 km. Kod neispravnosti alternatora ?esto je najbolje rješenje biti osiguran HAK-ovim ?lanstvom kako biste osigurali prijevoz vozila do servisa sa što manjim troškovima transporta vozila.

ISHOD SERVISA ZA POPRAVAK ALTERNATORA:

Kod popravka neispravnosti alternatora najbitnije je analizirati je li možda prisutan uzrok koji može vrlo brzo ponovo oštetiti popravljeni Ili novi alternator kao što su neispravna baterija ili stara baterija smanjenog kapaciteta, loši spojevi el. vodi?a od alternatora do baterije, kratke rute vožnje koje više isprazne bateriju nego li alternator stigne napuniti bateriju (jer nije osigurano dopunjavanje baterije minimalno s jednom tjednom vožnjom dužom od pola sata). Tako?er, nakon rastavljanja alternatora potrebno se konzultirati sa serviserom što je najbolje rješenje jer popravak alternatora može biti znatno jeftinije rješenje od novog alternatora.

Da bi bilo isplativo popravljali alternator poželjno je da ku?ište alternatora nisu nagrizle jaka korozija od utjecaja okoline, vlage i soli, važno je stanje vodi?a, namotaja statora i rotora te je poželjno da nije došlo do pregrijavanja, odnosno da nisu namotaji zapunjeni korozijom izme?u nosa?a namotaja i vodi?a. Ako su navedene stavke uredne, imamo dobar temelj za daljnji popravak koji ?e imati ekonomsku opravdanost.

Osnovni servis alternatora naj?eš?e sadrži zamjenu ugljenih ?etkica, s regulatorom napona ili odvojeno ovisno o izvedbi alternatora, zamjenu kliznih prstenova za ?etkice na rotoru, ugradnja novih ležaja rotora, zamjena diode s diodnim mostom i ugradnju remenice alternatora. Tu su i drugi dijelovi, prema procijeni servisa, ovisno o zahtjevima i modelu alternatora te ve? spomenutom stanju alternatora. U drugoj opciji popravka mogu?e je da servis na temelju iskustva zamijeni samo tipa regulator napona ako je alternator s malo prije?enih kilometara i procijeni da sve navedene druge komponente ne bi bilo opravdano zamijeniti jer su ispravne i još ?e dugo trajati prema procijeni utemeljenoj s iskustvom na toj marki alternatora.

Dobro je znati da nikad ne?ete pogriješiti ako zamijenite stari alternator s potpuno novim proizvodom koji je na razini s originalnim dijelom. Pripazite kod kupnje jeftinijih nadomjestaka, koji ?esto nisu na visokoj razini kvalitete. Prosje?no trajanje popravka u najboljim uvjetima i s dostupnim dijelovima za popravak traje naj?eš?e jedan dan kad je vozilo zaprimljeno u postupak popravaka, a kod nekih kompleksnijih pristupa alternatoru i potreba za ?ekanjem dijelova to može trajati pokoji dan duže.

ISPITIVANJE PUNJENJA ALTERNATORA:

Potrebno je pokrenuti motor i pustiti ga da radi cca. 5 min u praznom hodu i zatim uklju?iti svijetla duga ili kratka, unutrašnji ventilator putni?kog prostora ili ona trošila koja ve?inu vremena redovno imamo uklju?ena tijekom vožnje.

U osnovi da biste se uvjerili ima li alternator ima funkciju punjenja dovoljan nam je digitalni ili analogni voltmetar kojem je potrebno odabrati mjerenje istosmjerne struje, ako ure?aj ima poseban prekida? za ovu funkciju, i postaviti mjerno podru?je napona do 20V ako ure?aj ve? sam automatski ne raspoznaje mjerno podru?je.

Mjerne sonde je potrebno paralelno spojiti na priklju?ne stupi?e baterije i zatim podi?i okretaje motora do 2000 o/min – za ispravan rezultat poželjno bi bilo o?itati vrijednosti napona od 13,7 V – 14,7 V. Odre?eni modeli alternatora mogu pokazati i više napone do 16V, ali ne na duži period u prosjeku od 10 min. U suprotnom mogu?e je da je u pitanju prepunjavanje baterije što tako?er može ukazati na neispravnost alternatora, koja može biti štetna za bateriju vozila i elektriku te elektroniku vozila.

Izvo?enje nekih drugih metoda, kao odvajanje klema s baterije za vrijeme rada motora s uklju?enim svjetlima s ciljem uvjeravanja ho?e li se vozilo ugasiti ako ne puni alternator su stare te mogu biti opasne za današnja vozila puna raznih elektroni?kih komponenti.

Ako se sumnja da nešto nije ispravno sa sustavom punjenja ovu radnju treba prepustiti servisu jer tamo mogu dublje istražiti problem s prilago?enom opremom za ispitivanje baterija i alternatora te ispitati ispravnost navedenih komponenti.

U nekakvom opširnijem pregledu servis ?e provjeriti i stanje pogonskog remena alternatora te njegovu napetost, stanje spojeva na vodi?ima alternatora do baterije, i ne zaboravimo, servis koristi dijagnostiku koja putem DLC priklju?ka može iš?itati razne memorije grešaka na sustavu punjenja ako su prisutne.

Kod današnjih vozila za ispitivanje sustava punjenja ne treba nam ispitni alat, ako vozilo ima za opremu start-stop sustav te ako nije nešto ispravno na relaciji akumulator-alternator, jednostavno možemo uo?iti da se vozilo više ne želi samostalno ugasiti kad zadovoljimo preduvjete za gašenje motora. Preduvjeti za (start-top) gašenje su opisani u uputstvima vozila i za to je naj?eš?e potrebno: pojasom vezan voza?, mjenja? prilikom zaustavljenog vozila sa zagrijanim motorom mora biti u praznom hodu, a papu?ica kva?ila otpuštena i tada se motor gasi. Ako se u svim zadovoljenim uvjetima motor i dalje ne isklju?uje, a sustav je uklju?en jasno je da je nedostupan sustav i ?esto nam se pokaže ikonica s prekriženim slovom A. Tada zapravo možemo posumnjati da je nešto neispravno sa sustavom punjenja i potrebno se obratiti servisu. Naj?eš?e u praksi to bude smanjeni kapacitet baterije zbog njezine starosti, ali dugo odga?anje zamjene baterije može izazvati neispravnost alternatora.

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com