Audi revidira plan – posljednji novi automobil s benzinskim motorom možda neće stići 2026. godine

0
26

Njemački proizvođač premium automobila Audi najavio je da preispituje svoje ranije planove o lansiranju posljednjeg modela s motorom s unutarnjim sagorijevanjem (benzinskim ili dizelskim) u 2026. godini. Ova najava predstavlja značajan zaokret u strategiji marke, koja je još prije nekoliko godina jasno artikulirala ambiciju prelaska na potpuno električnu ponudu u nadolazećem desetljeću.

Promjenu kursa objavio je Audi CEO Gernot Döllner tijekom godišnje skupštine dioničara, gdje je istaknuo da kompanija sada namjerava fleksibilno upravljati proizvodnjom vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem ovisno o razvoju globalnih tržišta i potražnje.


Preispitivanje električnog zaokreta

Audi je još 2021. godine najavio ambiciozan plan prema kojem bi lansirao posljednji novi model s benzinskim ili dizelskim motorom upravo 2026. godine, nakon čega bi se fokus isključivo prebacio na električna vozila (EV) u većini zemalja. Tim planom predviđalo se da bi prodaja i proizvodnja vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem završila do oko 2033. godine.

No, sporija od očekivane adopcija električnih vozila među kupcima, kao i promjenjivi uvjeti na ključnim tržištima, natjerali su upravu na novu procjenu. “Planiramo upravljati proizvodnjom naših posljednjih vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem ovisno o razvoju na svjetskim tržištima”, izjavio je Döllner, ne navodeći točniji novi termin prestanka lansiranja novih benzinskih modela.

U osnovi, to znači da 2026. možda neće biti definitivna godina pojave posljednjeg Audijevog benzinskog modela, već je mogućnost da se taj plan odgodi kako bi se bolje prilagodio potražnji kupaca i uvjetima na tržištu.


Pad prodaje i izazovi s EV modelima

Promjena strategije dolazi u trenucima kada je Audi zabilježio znatan pad prodaje u 2024. godini, s padom od gotovo 12 % ukupno prodanih vozila globalno, završivši godinu s oko 1,67 milijuna isporuka. Također je zabilježen pad operativne dobiti za 38 %, na oko 3,9 milijardi eura, što je dio izazova s kojima se marka suočava u trenutačnom poslovnom okruženju.

Döllner je najavio da će Audi u naredne dvije godine lansirati više od 20 novih ili redizajniranih modela, uključujući nove generacije A6 i Q3 (2025.), kao i plug-in hibridne verzije modela poput A5 – što ukazuje da strategija preispitivanja ne znači povlačenje iz segmenta vozila s motorima na gorivo, već prilagodbu portfelja konkretnim tržišnim potrebama.