Naslovna Izbor uredništva Sve što trebaju znati vlasnici motora BMW N47

Sve što trebaju znati vlasnici motora BMW N47

0
467

1. Osnovne informacije o motoru N47

  • Proizvodnja: od 2007. do 2015. godine

  • Zapremnine:

    • 1.6 (N47D16) – rijedak, najčešće u manjim modelima

    • 2.0 (N47D20) – najčešći, ugrađivan u široki spektar modela

  • Primjena: BMW Serije 1 (E81, E87, F20), Serije 3 (E90, F30), Serije 5 (E60, F10), X1, X3, itd.

  • Snage:

    • 116 KS do 218 KS (ovisno o verziji, npr. 116d, 118d, 120d, 123d, itd.)

Motor N47 bio je revolucionaran zbog svoje učinkovitosti, odlične ekonomičnosti goriva i vrlo dobrih performansi za dizelske agregate srednje klase.
Ali, poznat je i po nekim vrlo ozbiljnim i skupim problemima.

2. Najčešći problemi motora N47

2.1 Problem s lancem razvoda

➡️ Najozbiljniji i najpoznatiji kvar!

Opis:
Lanac razvoda kod N47 motora često prerano otkazuje, dolazi do njegovog istezanja, a u najgorem slučaju i pucanja, što može dovesti do katastrofalnog uništenja motora.

Simptomi:

  • Metalno zveckanje iz prednjeg dijela motora (posebno pri hladnom startu)

  • Šumovi u leru

  • Paljenje lampice motora

  • Neravan rad ili slabije performanse

Zašto se događa:

  • Slabi napinjači lanca

  • Loša kvaliteta samog lanca

  • Nedovoljno podmazivanje gornjeg dijela motora

Rješenje:

  • Preventivna zamjena kompleta lanca (lanac, vodilice, napinjači)

  • BMW preporučuje zamjenu često već na 150.000 km, iako problemi mogu nastupiti već na 80.000–120.000 km.

Cijena zamjene:

  • Oko 1.000–2.500 € (ovisno o servisu i obimu radova)

2.2 Problemi s EGR ventilom i hladnjakom EGR-a

Opis:
Kao i kod mnogih dizela, i kod N47 EGR ventil i hladnjak često zaguše čađom.

Simptomi:

  • Trzanje motora

  • Gubitak snage

  • Upaljena lampica motora

  • Bijeli dim iz auspuha (kod kvara hladnjaka EGR-a)

Rješenje:

  • Čišćenje ili zamjena EGR ventila i hladnjaka

Napomena:
BMW je imao i veliku servisnu akciju (recall) zbog mogućeg požara zbog curenja rashladne tekućine iz hladnjaka EGR-a.

2.3 Začepljenje DPF filtra

Opis:
Kod vozila koja se voze najviše u gradu, DPF filter se brzo puni čađom i teško regenerira.

Simptomi:

  • Lampica DPF-a

  • Slabija snaga

  • Povećana potrošnja

Rješenje:

  • Prisilna regeneracija kod servisa

  • Profesionalno čišćenje DPF-a

  • Zamjena ako je filter previše začepljen

2.4 Turbopunjač (turbina)

Opis:
Kvarovi na turbini nisu toliko česti kao problemi s lancem, ali ipak mogu nastati, posebno kod neodržavanih motora.

Simptomi:

  • Šuštanje zraka

  • Dimljenje (plavi ili crni dim)

  • Slabije ubrzanje

Rješenje:

  • Reparacija ili zamjena turbine

2.5 Problemi s diznama (brizgaljkama)

Opis:
Brizgaljke znaju curiti ili se začepiti, pogotovo kod lošeg goriva.

Simptomi:

  • Teže paljenje

  • Neravnomjeran rad

  • Povećana potrošnja

Rješenje:

  • Provjera i čišćenje dizni

  • Zamjena oštećenih dizni

3. Preporuke za održavanje N47 motora


Redovita izmjena ulja svakih 10.000–15.000 km (ne čekati “longlife” intervale)
Kvalitetno ulje (BMW LL-04 norma, npr. 5W30, 5W40)
Kvalitetno gorivo (s pouzdanih pumpi)
Redovito praćenje zvukova motora – odmah reagirati na zveckanje
Povremeno duže vožnje (autocesta, regeneracija DPF-a)
Preventivna kontrola lanca (specijalnim sondama ili mjerenjem napetosti)

4. Prednosti N47 motora (ako je pravilno održavan)


⭐ Izuzetno niska potrošnja goriva
⭐ Dobar omjer snage i ekonomičnosti
⭐ Visoka kultura rada (za dizel motor)
⭐ Velika mogućnost tuniranja (čipiranje) bez velikog rizika (ali samo uz ojačanje lanca!)

5. Zaključak – isplati li se N47 motor?

Motor N47 može biti odličan izbor ako je:

  • Redovito održavan

  • Ima dokumentirane servise (posebno zamjenu lanca!)

  • Ima provjerenu kilometražu

  • I ako ste spremni na ulaganje u lanac (ako već nije zamijenjen)

Bez pravilnog održavanja, N47 je jedan od najskupljih BMW motora za popravak zbog potencijalnih teških oštećenja!

📋 Brza tablica problema i rješenja za N47

Problem Simptomi Rješenje
Istezanje lanca razvoda Zveckanje, šumovi, lampica motora Zamjena kompleta lanca
EGR problemi Trzanje, slabija snaga, dim Čišćenje ili zamjena EGR sustava
Začepljenje DPF-a Lampica DPF-a, slab motor Regeneracija ili čišćenje DPF-a
Kvar turbine Šuštanje, dimljenje, slabost Reparacija ili zamjena turbine
Kvar dizni Teško paljenje, vibracije Čišćenje ili zamjena dizni

BEZ KOMENTARA