Auti i ra?unalne igre

0
1314

?esto automobile koji nam se svi?aju možemo doživjeti tek posredno, u muzejima, na slikama, ili pak interaktivno: u ra?unalnim igrama. Vjerojatno prva igra s automobilima bila je Atarijeva, Gran Trak 10 iz 1974. Od onda do danas, tisu?e varijacija arkadnih, simulacijskih, akcijskih, trka?ih i raznih drugih omogu?ile su “vožnju” zanimljivih stvarnih ili fikcijskih modela automobila. Osvrnimo se na neke poznate i manje poznate igre koje bi mogle biti zanimljive ljubiteljima automobila.

Street Rod (1989.)

Ova nostalgi?na igra retro grafike i 8-bitnog zvuka igra?u daje priliku da jedno ljeto 1963. u Kaliforniji pokuša postati Kralj asfalta. Iz svoje garaže i novinskog oglasnika, igra? kupuje automobil, dijelove, rastavlja, sastavlja i frizira svoj hot rod i zatim krstari u potrazi za dvobojem. Naravno, centar društvenog okupljanja je drive-in kafi?, kao iz Lucasovog American Graffiti. Konobarica dugih nogu i kratke suknje, puno automobila i naravno, kla?enje na pobjednika drag utrka. Jedna od zanimljivijih opcija je kla?enje u prometnu dozvolu, odnosno, pobjednik utrke ubrzanja osvaja protivnikov automobil. Pazite, dijelovi s Fordovih, Chryslerovih i GM-ovih modela obi?no nisu me?usobno kompatibilni!

Nastavak iz 1990. donio je prošireni obujam dijelova, automobila, cesta i izazova, a zajednica ljubitelja i entuzijasta pokušala je stvoriti i tre?i nastavak. U me?uvremenu, nastalo je još sli?nih igara na suvremenijim temeljima, poput idu?eg naslova ovog popisa.

Street Legal Racing: Redline (2003.)

U jeku prvih Fast & Furious filmova, ova je igra igra?ima stavila na raspolaganje veliki grad, tj. otvoreni svijet na raspolaganje za pronalazak trka?ih protivnika, ali i veliki izbor automobila po uzoru na stvarne koje igra? može kupovati, frizirati, razbiti, popraviti i unaprijediti. Posljednja velika revizija igre izišla je 2016., a uklju?uje nove automobile i dijelove, što omogu?uje nove kombinacije ovjesa, guma, aerodinami?kih dodataka, motora itd. Igra? može fino podešavati brojne komponente automobila poput tlaka turba, tvrdo?e ovjesa ili smjese goriva, a to je i glavna razlika i prednost u odnosu na istovremeno popularne nastavke serijala Need for Speed. NFS Underground i Underground 2 bili su vizualno i zvukovno bolje razvijeni, ali modifikacije automobila obavljale su se klikom na ikonu, a sama vožnja i model štete bili su zabavnog, a ne simulacijskog tipa.

Premda je u igri ostalo bug-ova i nezavršenih komponenti, te je simuliranje aerodinami?kog ponašanja i vožnje op?enito nebalansirano, SLRR nudi zanimljivu zabavu slaganja, isprobavanja, friziranja i akcije utrke automobila. No, jedan drugi naslov vjerojatno najbolje zahva?a akcijsku vožnju.

Driver (1999.)

Ni jedna druga igra nije toliko oživjela filmske automobilisti?ke potjere kao Driver. Otpadanje ratkapa u zavojima, policijske sirene, V8 motori i škripa guma proteže se kroz gotovo svaku misiju igre, naglašena akcijskom glazbom po uzoru na glazbu 1970-ih. Film Bullitt je prva asocijacija, uz to je San Francisco jedna od lokacija u igri, a detektivska i kriminalisti?ka radnja ?esto se pozivaju na druge filmske potjere; jedna od prvih mogu?ih misija je posveta filmu The Driver. Driver 2 dao je igra?u mogu?nost i izlaska iz automobila, odnosno ulaska u druge aute u svijetu igre, a zadržana je i dobra fizika ponašanja vozila.

Bitna odlika ove igre je i mogu?nost vožnje bez igranja misija koja jednostavno i mo?no iga?u daje jednu uputu: samo vozi (Just drive). Driver serijal je zaživio na Play Stationu (dostupan i za PC), a nastavak iz 2011., Driver: San Francisco, donio je novi šus potjere uz mogu?nost pogleda iz kabine automobila. Ali još jedna igra zahva?a automobilisti?ki akcijski štih 1970-ih.

Interstate 76 (1997.)

Interstate se odvija negdje na jugozapadu SAD-a, savršenim pustinjskim, western lokacijama za ovu igru smještenu u alternativnu prošlost, u 1970-e u kojima je naftna kriza rezultirala raspadom država, nastankom odmetnika koji ?uvaju pravdu (vigilante) i bandi koje plja?kaju postapokalipsnim krajolikom. Na jedan na?in, igra se može opisati sli?nostima s principima igara Pirates! i Diablo, jer igra? luta asfaltom i pustinjom dok prati pri?u, rješava misije, i pronalazi dijelove za unaprje?enje svog auta, kao i na ratne igre koje omogu?uju biranje vojnih vozila kojima ?e se pristupiti postizanju cilja (npr. kasniji Operation Flashpoint).

Automobili su jedini na?in preživljavanja ceste, a snaga motora, oklop i naoružanje su jedine mjerne jedinice uspjeha. Soundtrack po uzoru na funky glazbu 1970-ih zaokružuje dojam dok igra? pogledom iz kabine automobila pazi na instrumente, stanje oklopa, municije i radara traži slabosti protivni?kog automobila; uspješnim manevrom poravnava mitraljeze prema protivniku poput lova?kog aviona, kriti?no mu ošteti oklop i priprema pištolj kako bi bandita dokraj?io bez da mu uništi auto jer su upravo pobije?eni automobili glavni izvor novih resursa, oružja i mehanike za igra?ev auto. Groovy element je i poziv jednom od igra?evih saveznika, koji ?e preko radija recitirati poeziju inspiriranu automobilima. Dostupan je bio i multiplayer, a serijal je uklju?ivao izme?u ostalog ekspanziju Nitro pack i nastavak.

Naravno, jedna o?ita inspiracija ovoj igri je jedan filmski serijal, a o njemu ?e biti rije?i u komentaru sljede?e igre.

Mad Max (2015.)

Maestralni serijal Mad Max je uz nastavak Fury Road dobio i ra?unalnu igru. Postapokalipsni, deformirani i uništeni pejsaž, kao i fizi?ki i mentalno uništeni ljudi, i pri?a o borbi, osveti, smislu, postojanju i naravno, riganju vatre na auspuhe ispod hr?ave karoserije koja dijeli Maxa i V8 motor od nemilosrdnog svijeta.

Ova je igra zapravo akcijska igra iz tre?eg lica, ali kao i u filmu, cesta, automobil i brzina igraju veliku ulogu u doživljaju igre. Po?evši iz olupine broda, uz pom? drugih likova, igra? sastavlja i razvija svoj (Maxov) automobil, a vozilima, utrkama i borbi vozilima posve?en je znatni dio igre.

Još je jedna igra koja nije primarno automobilisti?ka stavila automobil i vožnju u centar svog identiteta, i to u svijetu igre koji odražava jednu povijesnu eru.

Mafia (2002.)

Monumentalna glazba, prekrasno napisana pri?a i odli?na gluma likova dovoljan su razlog za isprobati igru, a uz to Mafia donosi i duh 1930-ih godina u SAD-u, duh art deco ere. Remake iz 2020. izgubio je nit i nema isti šarm, makar nudi proširenja sadržaja. Osim dramati?nih gangsterskih okršaja, Mafia se u velikoj mjeri oslanja na vožnju. Automobili i vožnja su realisti?no simulirani, uz hod ovjesa, snagu motora i gubljenje benzina ako je rezervoar propucan, a automobil u igri koji je napravljen po uzoru na Model T ?ak nema ru?nu ko?nicu, baš kao i pravi Model T.

Igra?u je na raspolaganju i Carcyclopedia, svojevrsna enciklopedija u obliku automobilskog salona s podacima o automobilima iz igre. Idu?a igra s popisa može se pohvaliti sli?nim, ali daleko detaljnijim enciklopedijskim, kolekcionarskim pristupom popunjavanja virtualne garaže.

Gran Turismo (1997.)

Ovaj je serijal postavio nove standarde za trka?e igre, a uz dobru simulaciju vožnje (no bez modeliranja štete) po razli?itim podlogama poznat je i po stotinama automobila koje igra? može voziti i modificirati, od Toyote AE86 do Ferrarija 512 BB. Stvarne piste, stvarni auti i stvarna zabava, kao i specifi?ni na?in otklju?avanja pristupa pistama i automobilima polaganjem licenci ?ine Gran Turismo posebnom automobilisti?kom igrom. Igra? polaže licence tako da vožnjom dokazuje vještinu, odnosno, savladava izazove poput vožnje slaloma, vožnje razli?itih tipova automobila, ili prolaska dionice piste za manje od zadanog vremena. Od sli?nih igri postoje npr. GT Legends, koja tako?er nudi stvarne piste i stvarne klasi?ne automobile (isto nude i F1 igre, no ipak s naglaskom na GP bolide), ili pak Test Drive serijal, koji je zapravo sli?niji akcijskoj vožnji kao i Need for Speed, nego simulacijskoj vožnji kojoj teži Gran Turismo. 

Zvuk paljenja Play Stationa ?esto je slijedila pjesma My Favorite Game u špici Gran Turisma 2, a društvo se lako okupilo i za odvesti višesatne utrke izdržljivosti, pa su se voza?i izmjenjivali i dogovarali strategije trošenja guma i goriva. Idu?a igra na popisu posebnu je pažnju poklonila realnom simuliranju automobila na pisti, uklju?uju?i i trošenje guma.

Live for Speed

Prva verzija ove trka?e simulacije izišla je 2002., a trenutna verzija izišla je u travnju 2022. Igru razvija i vodi mali tim, a podržava ju baza zainteresiranih igra?a jer se puni doživljaj ostvaruje umreženim igranjem i utrkivanjem sa stvarnim protivnicima. Simulirani su aerodinamika, mogu?nost proklizavanja lamele radi nepravilnog korištenja, ponašanje diferencijala i ovjesa, pa i nastajanje izlizanog komada gume radi zaklju?avanja kota?a pri ko?enju. LFS je mogu?e igrati i uz VR nao?ale.

Igra? može fino poštimavati karakteristike amortizera i federa, tlak i tip guma, kut spojlera itd., a premda je ve?ina pista asfaltna, postoji i par autocross varijanti koje uklju?uju zemljane dionice. A što se ti?e offroad vožnje, ona je zanimljivo simulirana u idu?oj igri s popisa.

Spintires (2014.)

Jedna od igara pomalo nesretnog razvojnog puta, Spintires igra?a stavlja u kabinu raznih starih isto?noblokovskih kamiona; glasnih, jakih, sirovih strojeva za borbu s blatnim putevima kojima treba dostavljati trupce. Za razliku od drugih truck simulatora, posebnost ove offroad igre je simulacija ponašanja guma i deformacije blatnog terena, uz mogu?nost korištenja vitla i šlepanja vozila.

U ovoj se igri igra?/voza? fokusira na uklju?ivanje i isklju?ivanje pogona na sve kota?e, zaklju?avanje i otklju?avanje diferencijala, planiranje rute kako bi mogao popraviti kamion ili nato?iti gorivo, i potragu za prianjanjem guma i to?kama za kop?anje sajle vitla u borbi s nepristupa?nom divljinom u kojoj se naziru kamionski putevi. Zanimljiva je i vožnja s više igra?a, pri kojoj se zajedni?ki mogu razvijati taktike postizanja cilja.

Popis zaklju?ujemo spregom dvije igre koje još nisu završene, ali su ve? nekoliko godina tema razgovora i digitalnih sadržaja oko mogu?nosti i budu?nosti automobilisti?kih igri.

Automation i BeamNG.drive

Ako postoji ekvivalent Minecrafta za automobilske igre, onda je to Automation. Ta je igra u prvoj varijanti objavljena 2015., ali je i dalje u razvoju, a krajnji cilj je stvaranje tycoon igre na temu automobilskog proizvo?a?a. Prili?no realni algoritmi u pozadini igre omogu?uju projektiranje motora s realnim karakteristikama, ali osim motora, igra? može dizajnirati kompletni automobil; karoseriju, interijer, aero dodatke, izbor motora i prijenosa, paketa opreme itd.

Godine 2015. je objavljena i BeamNG.drive, koja je tako?er još u razvoju; ona pak simulira fiziku i plasti?ne deformacije vozila. Proizvo?a?i ove dvije igre su se udružili tako da su omogu?ili izvoz automobila iz Automationa u BeamNG.drive, gdje igra? može “isprobati” automobil koji je projektirao.

O mogu?nostima koje tako nastaju zbilja se može raspravljati, od ?iste zabave do ozbiljnijih testiranja idejnih prototipa ili proof-of-concept modela, budu?i da u nekim aspektima ove dvije igre pragmati?no dovoljno dobro simuliraju realne karakteristike automobila. Možda ?e neki budu?i tekst na Autopressu biti baš na tu temu?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com