BMW Serije 3 – TOP 5 izvedbi za pamćenje koji nisu M3

0
563

Pune 43 godine već je na tržištu proveo BMW Serije 3, a u tom periodu bilo je zaista zanimljivih verzija pa smo izabrali najboljih pet.

Odmah je važno napomenuti kako je na ovoj listi svjesno zaobiđena najsnažnija izvedba oznake M3. Naime, M3 u svakoj generaciji toliko je poseban da je neprikosnoven. Ova lista posvećena je modelima koji su pomalo nezasluženo pali u drugi plan, upravo zbog činjenice da bi velika većina fanova bavarskog proizvođača na upit koja je najzanimljivija izvedba BMW-a Serije 3 kao iz topa ispalila – BMW M3!

Koliko se BMW Serije 3 promijenio u povijesti najbolje ilustrira ovaj video, a sve modele koji zaslužuju pažnju, a nisu M3, pronađite u listi TOP 5. Komentare na listu i svoje prijedloge ostavite nam na Facebook stranici Autopress.hr.

Pa krenimo redom u pregled TOP 5 izvedbi BMW-a Serije 3, koji nisu M3:

1. BMW Serije 3 E30 320is – 1987.
Stvoren je isključivo za tržišta Italije i Španjolske koje su po tadašnjem modelu trošarina jako oporezivale automobila s motorima obujma većeg od dvije litre. Pod haubom se stoga nalazio atmosferski benzinac S14 sa smanjenim provrtom pa je obujam iznosio 1990 ccm, a snagu je prenosio na stražnje kotače mjenjačem Getrag. Uz najveću snagu od 192 KS i 210 Nm bio je neznatno slabiji od BMW-a M3 E30, koji je raspolagao sa 200 KS i 238 Nm. Mnogi smatraju kako je BMW E30 320is uvjerljiviji sportaš, jer ima masu 109 kilograma manju od E30 M3.

2. BMW Serije 3 E36 325is M-Technic – 1994.
Model koji je nastao prvenstveno za tržište SAD-a trebao je popuniti rupu između civilnih izvedbi i E36 M3. Pod haubom je donosio isti motor kao i izvedba 325i, dakle, 2.5-litrenog atmosferskog rednog 6-cilindarskog benzinca sa 192 KS i 245 Nm. Mjenjač je bio ručni 5-stupanjski, a vanjskim izgledom potpuno se ugledao na E36 M3. U SAD-u ih je prodano 200, a Europljani su dobili alternativu u obliku izvedbe E36 Clubsport.

3. BMW Serije 3 E46 330Ci Clubsport – 2002.
Generacija E46 bila je tržišnim hitom diljem svijeta, a model BMW Serije 3 E46 330Ci Clubsport ponuđen je u Europi kako bi se popunila rupa između izvedbi 330Ci Sport i M3. Dodatno dorađen ovjes, spojler na poklopcu prtljažnika, novi dizajn 18-colnih naplataka i 20 kilograma manja masa smjestili su E46 330Ci Clubsport iznad izvedbe 330Ci Sport. Motor i prijenos snage bili su identični. Dakle, 3-litreni redni 6-cilindarski atmosferski benzinac sa 231 KS i 300 Nm te 6-stupanjski ručni mjenjač.

4. BMW Serije 3 E90 335d – 2007.
Jedini dizelaš na listi zaslužio je svoje mjesto izvrsnim koktelom performansi i potrošnje. Po pitanju međuubrzanja mogao je potpuno ravnopravno parirati čak i izvedbi M3. Osim u limuzinskoj dolazio je i u karavanskoj formi. Ispod haube se nalazio 3-litreni redni 6-cilindarski dizelaš s dva turbopunjača koji je prvotno razvijao 272 KS, a nakon redizajna je raspolagao sa 286 KS i 580 Nm. Najveći okretni moment bio je na raspolaganju već od 1750/min pa je putnicima nudio impresivan potisak u sjedalo. Nije se nudio u kombinaciji s ručnim mjenjačem, ali automatici se nije imalo što prigovoriti. Ljubitelji benzinaca morali su priznati da je u svakodnevnoj vožnji BMW Serije 3 E90 335d uvjerljiviji od izvedbe 335i, a pritom i neusporedivo manje rastrošan.

5. BMW Serije 3 F30 340i M Power Kit – 2016.
Osim modela M3 jedini 6-cilindarski benzinac u generaciji F30 nalazio se pod haubom modela 340i, radi se o motoru B58 sa 320 KS, koji je stigao s redizajnom, a izvedba 335i s motorom N55, koji je razvijao 306 KS, poslana je u mirovinu. U standardnom fotmatu stotku hvata za 5,2 s, dok u izvedbi M Power Kit ili M Performance, ovisno o tržištu, ispaljuje 355 KS te 500 Nm, umjesto standardnih 450 Nm, pa do 100 km/h sprinta za okruglo pet sekundi.