Pa kako to? U bateriju od 64 kWh nerijetko “stane” i 78 kWh! Gubici struje prilikom punjenjenja su ogromni, a proizvo?a?i o tome mudro šute i lažu o pravoj potrošnji

0
3856

Kakva samo podvala autoindustrije! Jeste li znali koliki postotak elektri?ne energije ne završi u bateriji tijekom punjenja? Kad to?ite benzin ili dizel u prazan spremnik od 50 litara to?no znate da ?e baš toliko i stati u njega, no s baterijima je posve druk?ije! Najve?i gubici od 10 do 30 posto nastaju na ku?noj uti?nici!

Baterija od 100 kWh zna “progutati” na punjenju i 120 kWh! Gubici su ogromni i posljedica su hla?enja, predugih kablova, mrzlog vremena… “To?ite” li struju nakon što ste jurili i brže od 150 km/h znajte da ?ete prilikom punjenja samo na hla?enje vru?ih baterija potrošiti “u vjetar” i 30 posto!

Proizvo?a?i elektri?nih automobila ne obavještavaju kupce o gubicima u pojedinim na?inima punjenja i što na njih sve utje?e, a utje?e mnogo toga.

Tijekom punjenja elektri?ni automobili crpe više energije iz mreže nego što je pohranjeno u bateriji, a gubici su i do 30 posto, pokazalo je posebno ispitivanje njema?kog automobilskog kluba ADAC. Usporedili su punjenje na ku?noj uti?nici s punjenjem na zidnom ormari?u u automobilima Renault Zoe, Tesla Model 3, VW ID 3 i Fiat 500e. Najve?i gubici od 10 do 30 posto nastaju na ku?noj uti?nici. Renaultov elektri?ni debi posebno je prošao loše, s gubitkom od gotovo 30%.

Kod ove vrste punjenja smetaju?i faktor je i oži?enje do uti?nice, gdje kablovi mogu uzrokovati i do 4 posto dodatnih gubitaka. Kod punjenja na zidnom ormari?u gubici su smanjeni na 5 do 10 posto zbog znatno kra?eg vremena punjenja. Naju?inkovitiji je bio Fiat 500e koji je izgubio tek nešto više od 5 posto, no pri vrlo niskim temperaturama pojedini elektri?ni automobili u iznimnim slu?ajevima crpe i energiju iz mreže za grijanje baterije, poput VW ID 3. U tim slu?ajevima, gubitak se može pove?ati i do jedne petine.

I ku?ne uti?nice i kutije za punjenje daju izmjeni?nu struju koja se mora pretvoriti u istosmjernu za baterije. To radi ugra?eni punja? u automobilu, a prema nalazima ispitivanja, samo to rezultira gubitkom konverzije od oko 5-10% u obliku topline. Bez obzira na punjenje iz ku?ne uti?nice ili punja?a, zidne kutije, treba imati na umu da su elektroni?ke i neke upravlja?ke jedinice vozila aktivne tijekom cijelog procesa punjenja i stoga troše elektri?nu energiju. Kod punjenja izmjeni?nom strujom vrijedi sljede?e: što je ve?a snage punjenja, kra?i je proces punjenja, a time i vrijeme u kojem dolazi do gubitka, stoga se, kako bi se izbjegli ve?i gubici, preporu?a puniti barem s 11 ili 22 kilovata ili na zidnu kutiju umjesto na uti?nicu. Njema?ki automobilski klub tako?er preporu?uje punjenje zimi što je prije mogu?e nakon putovanja, dok je akumulator još topao. Ljeti posve druk?ije. Baterije nakon brze i duge vožnje znaju biti “usijane” i prigodom “punjenja” na punionicama dosta elektri?ne energije ode na hla?enje baterije.

Tekst: Matjaž Gregori?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com