Dizajn gazećeg sloja gume ključan je za stabilnost automobila

0
7

Možda niste o tome razmišljali na takav način, ali gume su poput modnih dodataka, kao dragulji koji nadopunjuju i podižu dizajn vašeg vozila. Od pneumatika se ne očekuje da samo osigurava dobro držanje ceste, trakciju, prianjanje i da bude sastavni dio ovjesa, već i da dobro izgleda. Prilikom dizajniranja vozila. profil gazećeg sloja ključan je faktor koji se može isticati na podu salona.

Svi gazeći slojevi mi izgledaju isto…!
Teško je, ako ne i nemoguće, znati ponaša li se neki gazeći sloj pneumatika bolje od drugog samo na jedan pogled. Jednostavno rečeno, jedino što vas povezuje s cestom s ta četiri gumena gazeća sloja veličine ljudske ruke. Dakle, kao što i sami možete pretpostaviti, oni su izuzetno važni za osiguranje visoke razine držanja ceste, sposobnosti zaustavljanja, performansi i sigurnosti. Osobito u nepogodnim vremenskim uvjetima.

Struktura, materijali i dizajn gazećeg sloja
To su elementi koji pneumatiku osiguravaju visoku razinu kvalitete i sigurnosti i niske troškove za korisnika. Dok je struktura nevidljiva, dizajn gazećeg sloja od crne gume prilično je vidljiv. Pogledajmo kako to utječe na dvije ključne performanse:
Sigurnost (razina prianjanja na tlo)
Kontrolu nad vozilom (razina upravljivosti na suhom tlu)

DRŽANJE CESTE NA MOKRIM POVRŠINAMA
Kako biste razumjeli ulogu gazećeg profila pneumatika na mokrim cestama, pokušajte zamisliti vodenu pumpu. Što je veći broj kanala u gazećem sloju vašeg pneumatika, to više može pumpati vodu i izbacivati je iz utora dodirne površine s tlom. Tako je držanje ceste bolje. On na zapanjujući način sakuplja vodu i izbacuje je iz utora dodirne površine s tlom u samo nekoliko milisekundi. Na primjer, pneumatici dimenzija 195/65 R 15, mogu izbaciti gotovo 15 litara vode u sekundi.

Broj utora
Što je veći broj utora, to je veća sposobnost gazećeg sloja da “pohranjuje i pumpa” vodu.

Oblik i raspored
Kao i kod sustava za odvod vode, oblik utora gazećeg sloja (simetričan, usmjeren, asimetričan) određuje koliko brzo će se izbacivati voda s dodirne površine s tlom.

Lamele
To su tanke niti duž cijele površine gume koje poboljšavaju trakciju na mokrim i ledom prekrivenim cestama. Djelujući kao brisači vjetrobranskog stakla, lamele pomažu pri izbacivanju vode s rubova i iz utora pneumatika.

RAZINA UPRAVLJIVOSTI NA SUHIM CESTAMA
Krutost gazećeg sloja jedan je od ključnih elemenata koji uvelike utječe na preciznost kontrole i odaziv upravljača.

Krutost gazećeg sloja postiže se putem:
Profila pneumatika
Ravan profil s kvadratnim ramenima osigurava dobre performanse prilikom skretanja.
Broja lamela
Što je manji broj utora na gazećem sloju, to je više gume u direktnom kontaktu s tlom i to je bolje držanje ceste.
Velikih gumenih blokova na gazećem sloju
Veliki gumeni blokovi na gazećem sloju ograničavaju mobilnost gazećeg sloja svojom debljinom.

Samoblokirajuće ripne
Gumeni blokovi gazećeg sloja s puno poprečnih ripni smanjit će krutost gazećeg sloja. Protiv takvog učinka uveli smo složene, trodimenzionalne ripne koje se međusobno blokiraju pod opterećenjem.
Kako se pneumatici troše, tako se troši i gazeći sloj, što ograničava njegovu učinkovitost pri osiguravanju držanja na mokrom Zato redovito provjeravajte dubinu gazećeg sloja, najmanje jednom mjesečno. Pneumatici se moraju zamijeniti kad se gazeći sloj istroši do 1,6 mm. To je zbog toga što se možda više nećete voziti uz potpunu sigurnost i možda će te kršiti zakon. Pneumatik s istrošenim gazećim slojem može biti opasan stoga ga treba zamijeniti. Mjerači dubine profila gume mogu se kupiti u specijaliziranim trgovinama.

Izvor: Michelin