Ekskluzivno: Kre?u poticaji za elektri?ne automobile, evo kako ostvariti uštedu od 80.000 kn

0
388

Fond za zaštitu okoliša za koji ?e dan po?eti prikupljti zahtjeve za subvencioniranje ekovozila. Tako ?e ubudu?e elektro Smart umjesto 176.300 kuna stajati, 105.820 kn, za Renault Zoe više ne?ete morati platiti 233.900 ve? samo 153.900 kn

Država je za 2018. odobrila 20 milijuna kuna za ekološka vozila! I dok su se eterom širile informacije kako ?e se poticati kupovina isklju?ivo elektrovozila i kako ?e se dokinuti sa subvencioniranjem hibrida koji katkada proizvode i ve?u koli?inu CO2 od klasi?nih fosilnih agregata, dogodio se kompromis. Kako je navedeno na pripremi sastanka struke, kojeg 24. travnja organizira Ameri?ka gospodarska komora, potvr?eno je sufinaciranje nabavke elektrovozila, ali jednako tako i hibrida i plug in hibrida ?ija emisija ne premašuje 50 g/km CO2! Subvencijama se mogu nadati kupci hibrida, plug-ina te elektri?nih auta, skutera i motora. Sredstva su ograni?ena, a bingo je samo za kupce alternativnih auta koji ispuštaju manje od 50 g/km CO2. Za hibride država je predvidjela po 40.000, a za elektri?ne aute po 80.000 kuna.

Bez obzira na europska stremljenja i jednako takve europske preporuke u Hrvatskoj su poticaji bili kratkog daha. Država je bila izdašna prema kupcima ?istih automobila u dva navrata kada je na godišnjoj razini rezervirala za tu namjenu po 15 milijuna kuna. U me?uvremenu prvo su odlukom Ministarstva zaštite okoliša i prirode ograni?ili nabavu navedenih alternativnih vozila koja ispuštaju manje od 90 g/km CO2. Po?etkom  2015. kada su se poticaji prvi put pojavili povlasticama su se mogla kupiti alternativna vozila s ispuhom do 110! Sve do pred koji dan država nije imala namjeru poticati hibride, no nekako je na?en kompromis. Cenzus za takve poticaje smanjen je sad na samo 50 g/km CO2, a takvih je hibrida, ponaprije plug ina relativno malo na tržištu. Zanimljivo je kako ?e se povlastice mo?i koristiti na hibridna, da li i na elektrovozila, ?ija ukupna cijene na premašuje 400.000 kuna. Kako ?e modeli Tesle i još skupocjeniji elektri?ari?

S takvim cenzusom teško ?e se mo?i kupiti hibridi poput Yarisa (75 g/km CO2), Aurisa (79), Aurisa TS (81), Priusa (79), možda tek Prius+ Plug-in Hybrid (49 g/km CO2). A i to je upitno kad zaživi WLTP novi sustav mjerenja, baš kao i korektivnoi faktori prema kojima ?e udio CO2 vozima donijeti i do 25 posto ve?i udio uglji?nog dioksida.

Nakon gotovo dvije godie šutnje Plenkovi?eva je administracija tako nagovijestila kako ?e podupirati kupovinu ekološki upristojenih vozila. Ništa neobi?no, jer novac za nabavu hibrida, plug-ina i elektri?nih automobila je osiguran i dio je programa ?iju provedbu Europska komisija sugerira svim državama u EU. Prema kalkulacijama i ove ?e se godine u nas za tu namjenu izdvojiti oko 20 milijuna kuna, dostatno za kupovinu najviše 300 osobnih vozila. Stoga se valja na vrijeme pripremiti, jer po objavi natje?aja u pravilu je ve? kasno. U dosadašnja tri navrata poticaji su znali planuti u manje od 24 sata. Stoga svi koji kanite kupiti alternativno vozilo i uštedjeti novac  – naoštrite olovku!

Koliko je inicijativa Ministarstva zaštite okoliša i prirode uspješna najbolje kazuju brojke – od prvoga poticaja do danas gra?ani i tvrtke nabavili nešto malo više od 1000 ekoloških vozila. Ne o?ajavajte ako niste uspjeli, jer Hrvatska, kao i druge zemlje EU, mora do 2020. imati najmanje 20 posto obnovljivih izvora energije, a to zna?i da ?e biti i dodatnih poticaja.

Što napraviti da bi došli do poticaja za kupovinu novih elektro i plug in hibridnih vozila? Dovoljno je ispuniti obrazac Fonda za zaštitu okoliša, vlastoru?no ga potpisati. Obrazac možete preuzeti s njihove internetske stranice www.fzoeu.hr. No prije toga morate imati ponudu trgovca za kupovinu ekoautomobila i to za najviše jedan komad. Uz sve to morate priložiti i presliku osobne iskaznice te ponudu upotpuniti i tehni?kim karakteristikama vozila iz same ponude koju ste ishodovali prethodno kod trgovca. Uz sve to važno je znati kako se morate obavezati da ?ete tako subvencionirani automobil posjedovati najmanje godinu dana. Fond izdaje rezervaciju a kupovina se mora obaviti u periodu od šest mjeseci. Ono što je važno znati, kad dobijete rezervaciju za subvencionirana sredstava još uvijek postoji mogu?nost da se predomislite i recimo umjesto Renault Zoea kupite nadolaze?i Nissan Leaf. Jednako tako, automobile koji udovaljavaju uvjetima natje?aja ne morate neminovno kupiti u Hrvatskoj. Bez imalo poteško?a možete po ponudu i u bilo koju drugu zemlju EU. Ona je jednakopravana onima iz doma?ih salona.

ŠTO SE MOŽE KUPITI

  1. Smart cijena        sada 176.300 kn      ubudu?e 105.820 kn
  2. Renault Zoe                 233.000 kn                      153.900 kn
  3. BMW i3                        307.912 kn                      227.912 kn
  4. Hyundai Ionic               271.990 kn                      191.990 kn
  5. VW GOLF                    301.659 kn                      221.659 kn

HYUNDAI KONA I NISSAN LEAF, veliki elektro aduti na tržište stižu ve? za koji dan. Stoga ako vas zanimaju oni više onda obavezno uzmite ponudu za bilo koji od trenutno mogu?ih i dostupnih elektroautomobila. Pravila dozvoljavaju da se predomislite u periodu od pola godina u kojima morate realizirati odabranu kupnju.

POTICAJI NA ELEKTROBICIKLE

do 5000 kuna za one koji razvijaju do 0,25 kW i koji postižu maksimalno 25 km/h

ELEKTRI?NI SKUTERI I TROKOLICE

do 20.000 kuna za one koji ne razvijaju ve?e brzine od 45 km/h

do 20.000 kuna

PLUG IN HIBRIDI

do 40.000 kuna ali samo za one koji imaju emisiju C02 ne višu od 50 g/km CO2

Tekst: Borut ?erneli? i Igor Staži?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com