Naslovna Izbor uredništva Najčešće greške Opel Astra K, preporuke za održavanje i preporuke za kupnju

Najčešće greške Opel Astra K, preporuke za održavanje i preporuke za kupnju

0
167

Opel Astra K, peta generacija popularnog kompaktnog modela, predstavljena je 2015. godine i od tada je stekla značajnu popularnost zbog svoje efikasnosti, udobnosti i razumnog omjera cijene i kvalitete. Međutim, kao i svaki automobil, ni Astra K nije bez svojih mana. U ovom tekstu obrađujemo najčešće greške ovog modela, preporuke za njegovo održavanje te savjete za potencijalne kupce.

I. Najčešće greške Opel Astra K

  1. Problemi s motorima
  • 1.4 Turbo benzinski motor (B14XFT): česta je pojava prekomjerne potrošnje ulja, posebno kod vozila s većom kilometražom. Ovo može dovesti do oštećenja motora ako se ne reagira pravovremeno. Ovaj motor koristi lanac razvoda, koji može postati bučan ili se rastegnuti nakon već 100.000 km, osobito ako se ne koristi kvalitetno ulje i ne mijenja redovito. Rastegnut lanac može uzrokovati probleme s fazom motora i upaliti lampicu motora (check engine).
  • 1.0 Turbo benzinski motor (B10XFL): također koristi lanac razvoda, a poznato je da isti može stvarati škripave zvukove pri hladnom startu. Preporučuje se zamjena lanca već nakon 120.000 km kao preventivna mjera.
  • 1.6 CDTI dizelski motori: koriste lanac razvoda. Kod ovih motora problemi se najčešće odnose na EGR ventil, DPF filter i usisne kolektore. Kod nekih primjeraka javlja se i curenje rashladne tekućine zbog neispravne vodene pumpe. Remen se preporučuje mijenjati svakih 150.000 km ili 6 godina.
  1. Elektronika
  • Infotainment sustav ponekad “zamrzne” ili se resetira tijekom vožnje.
  • Senzori za parkiranje i sustavi pomoći u vožnji ponekad znaju dati lažne alarme ili prestati raditi.
  1. Ovjes i upravljanje
  • Zabilježeno je prerano trošenje prednjih spona i ležajeva kotača, osobito kod vožnje po lošijim cestama.
  • Amortizeri, posebno stražnji, mogu izgubiti učinkovitost već nakon 60.000-80.000 km.
  1. Karoserija i unutrašnjost
  • Kod nekih modela dolazi do rđe na spojevima vrata i pragovima, osobito ako vozilo nije redovito prano zimi.
  • Unutrašnji materijali, poput plastike na središnjoj konzoli, lako se grebu i pokazuju znakove trošenja.

II. Preporuke za održavanje Opel Astra K

  1. Redovito servisiranje
  • Preporučuje se promjena ulja i filtera svakih 10.000-15.000 km, unatoč tvornički preporučenom intervalu od 30.000 km, osobito za turbo benzince.
  • Redovita provjera razine ulja, osobito kod motora sklonom potrošnji ulja.
  1. Sustav hlađenja
  • Provjeravati razinu rashladne tekućine svakih nekoliko tjedana, pogotovo kod dizelskih motora.
  • Preporuča se izmjena rashladne tekućine svakih 4-5 godina.
  1. Kočni sustav
  • Provjera stanja diskova i pločica svakih 20.000 km. Česta vožnja u gradskoj sredini može ubrzati njihovo trošenje.
  1. Ovjes i geometrija
  • Provjera geometrije ovjesa svakih 20.000 km ili nakon udarca u rubnjak/uleknuće.
  • Amortizeri i opruge trebaju se pregledavati tijekom svakog servisa.
  1. Elektronika i softverske nadogradnje
  • Preporučuje se povremeno provjeriti dostupnost softverskih nadogradnji u ovlaštenom servisu.
  • Kod problema s infotainment sustavom često pomaže reset sustava ili ažuriranje firmwarea.

III. Preporuke za kupnju Opel Astra K

  1. Godina proizvodnje i motorizacija
  • Preporučuje se izbor modela proizvedenih nakon 2017. godine kada su riješeni neki dječji problemi ranih primjeraka.
  • Među pouzdanijim motorima ističu se 1.6 CDTI (110 KS) i 1.4 Turbo (125 KS) nakon 2018. godine s poboljšanjima u konstrukciji, posebice na sustavu lanca razvoda.
  1. Povijest servisiranja
  • Kupovati vozila s urednom servisnom knjižicom i evidentiranom kilometražom.
  • Prednost dati vozilima koja su održavana u ovlaštenim servisima.
  1. Provjera stanja vozila
  • Obaviti detaljan pregled vozila, uključujući dijagnostiku putem OBD uređaja.
  • Pregledati stanje ovjesa, kočnica, guma te tražiti tragove hrđe.
  1. Probna vožnja
  • Tijekom probne vožnje obratiti pažnju na neobične zvukove iz ovjesa, kočnica i motora.
  • Provjeriti ispravnost elektronike i svih komandi unutar vozila.
  1. Cijena i usporedba
  • Usporediti više ponuda na tržištu kako bi se dobio realan dojam o tržišnoj vrijednosti.
  • Ne odlučivati se isključivo na temelju niske cijene – ona često skriva potencijalne troškove.

Zaključak

Opel Astra K je dobar izbor za vozače koji traže praktičan, udoban i štedljiv automobil. No, kao i svaki rabljeni automobil, zahtijeva pažljiv odabir i redovito održavanje kako bi se izbjegli skupi popravci. Poznavanjem najčešćih problema i praćenjem preporučenih koraka za održavanje i kupnju, budući vlasnici mogu značajno povećati šanse za dugotrajno zadovoljstvo ovim modelom.

Slike: Netcarshow.com