Evo što je zapravo WLTP protokol za mjerenje potrošnje goriva i zašto ga se proizvo?a?i boje

0
348

Novi protokol za mjerenje potrošnje goriva u automobilima WLTP na snagu je deklarativno stupio 1. rujna 2017. godine, a od 1. rujna 2018. godine dosadašnji protokol NDEC definitivno ide u povijest, a WLTP postaje relevantan za izra?un poreza i davanja.

Da je stvar ozbiljna, najbolje dokazuju sve ?eš?e najave o obustavi proizvodnje pojedinih modela ili smanjenju snage motora. Seat Leon Cupra i Volkswagen Golf R ostali su bez 10 konjskih snaga, s tržišta je na ?etiri mjeseca povu?en Peugeot 308 GTi, proizvodnju pojedinih modela obustavio je i Porsche

No, mnogi i dalje ne znaju što je zapravo WLTP protokol? Po ?emu se WLTP razlikuje od dosadašnjeg protokola NDEC?

Pa, krenimo redom… Inicijativa brojnih institucija za modernizacijom postoje?eg protokola NEDC postoji ve? više od 10 godina, ali ju je tek skandalozna afera Dieselgate uspjela gurnuti u prvi plan. Mnogi se plaše WLTP protokola. I to s razlogom. Stru?njaci predvi?aju kako ?e pojedinim modelima tvorni?ki deklarirana potrošnja narasti za više od 50 posto. To?no za iznos za koji su kupci na neki na?in bili prevareni. I dobro je da je tako. Dobro je da se kona?no realni podaci istjeraju na vidjelo.

Naime, postoje?i protokol NEDC (New European Driving Cycle) nastao je još 1970. te se u osnovi bazira na dva zasebna testa. Gradski traje 13 minuta i simulira vožnju u urbanom podru?ju, uz tri zaustavljanja i najve?u brzinu od 50 km/h, a izvangradski uklju?uje ?etiri faze nježnih ubrzavanja do brzine od 120 km/h, a traje šest minuta i 40 sekundi. Vrijednost potrošnje u kombiniranom ciklusu dobije se ?istom matematikom. Ve? letimi?nim pogledom jasno je kako su ti kriteriji zastarjeli te da je nužna brza i temeljita promjena.

Osim metode mjerenja stare gotovo pola stolje?a, krivci za nerealno dobre rezultate su i sami proizvo?a?i, koji tijekom testa koriste razne trikove. Sve usisnike i procjepe na karoseriji prekriju trakama, preklope retrovizore, gume napušu na nerealno visoku vrijednost, koriste rje?e ulje u motoru, ugase sve potroša?e elektri?ne energije…

WLTP protokol otkrit ?e sve mane downsizing turbobenzinaca, koji u brošurama troše na kapaljku, a u realnom životu od 30 do 50 posto više. Tako?er, novi protokol mjerenja mogao bi biti posljednji ?avao u lijesu automobila s dizelskim motorom, kojima ugledni stru?njaci predvi?aju kona?an pad u roku od najviše pet godina. Pojedinim ?e osjetno narasti cijena, jer ?e se ispostaviti da emitiraju puno više CO2 od deklariranih brojki, dok ?e drugima presuditi Euro 6 norma. Naime, prema novom WLTP protokolu ne?e zadovoljavati Euro 6 te ?e morati biti povu?eni iz prodaje.

Proizvo?a?i su dobili godinu dana vremena za prilagodbu pa razdoblje deklarativne primjene traje od 1. rujna 2017. do 1. rujna 2018. godine, kad ?e svi rezultati dobiveni mjerenjima po protokolu WLTP postati relevantni i uzimat ?e se kao osnova za izra?un poreza i davanja.

Potpun prelazak na protokol WLTP mogao bi uistinu biti krajem dizelskih motora kakve poznajemo. Na površinu ?e isplivati sve njihove mane, a porastom izmjerene potrošnje goriva osjetno ?e im narasti cijene, jer ?e pripadati skupljim poreznim razredima. Hajka na dizelaše ve? je odavno po?ela…

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com