Ferrari SF90 Stradale je hibridna raketa sa 1000 KS

0
582

Nova perjanica ponude proizvođača iz Maranella u nekoliko kategorija probija led. Prvi je plug-in hibrid u povijesti Ferrarija, ujedno i najsnažniji cestovni model, a sklopu hibridnog pogona nalazi se najsnažniji V8 motor u povijesti talijanskog proizvođača.

No, krenimo redom… Još 2013. godine predstavljen je Ferrari LaFerrari koji je svijetu dokazao kako hibridna tehnologija može biti u funkciji performansi, a ne samo ekologije. Uz LaFerrari svijetom hipersportaša u to doba vladali su McLaren P1 i Porsche 918 Spyder. Uspješna implementacija F1 tehnologije u cestovni model oduševila je struku i publiku pa se LaFerrari već sad smatra legendarnim modelom, premda po starosti još nije niti nadomak kategorije ‘Youngtimer’.

Za razliku od LaFerrarija koji je koristio atmosferskog benzinca 6.5 V12 i klasičnu hibridnu tehnologiju bez mogućnosti punjenja baterijskog paketa izvorom električne energije, SF90 Stradale je plug-in hibrid kojeg je moguće puniti na kućnoj utičnici. Baterijski paket kapaciteta 7,9 kWh omogućava vožnju samo na struju, no, tada se snaga prenosi samo na prednje kotače.

Naime, od tri elektromotora ugrađena u automobil jedan se nalazi između turbobenzinca i 8-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, a od preostalih dva po jedan je zadužen za svaki prednji kotač. Dakle, ovaj model je specifičan i po tome što u električnom režimu rada snagu prenosi na prednje kotače. Pritom već spomenuti baterijski paket omogućava doseg od 25 kilometara, a najveća brzina ograničena je na 135 km/h.

No, koliko zgodno zvučao podatak da je perjanicu proizvođača iz Maranella moguće voziti samo na struju, ta funkcija mu je potpuno sporedna. Premda je riječ o plug-in hibridu u fokusu svega su performanse. Turbobenzinac 4.0 V8 samostalno razvija 780 KS i 800 Nm, a tri elektromotora razvijaju dodatnih 162 kW (220 KS). Dakle, ukupna raspoloživa snaga iznosi okruglo 1000 KS, a podatak za najveći okretni moment nije objavljen, premda je obzirom na karakteristike elektromotora za očekivati kako iznosi oko 1200 Nm.

Kad se tome pridoda i ukupna masa od 1570 kilograma, od čeka 270 kilograma otpada na hibridni pogonski sklop, dolazi se do računice prema kojoj je svaka konjska snaga zadužena za pokretanje tek 1,57 kilograma. Upravo u toj bilanci ležu ključ spektakularnih performansi. Do stotke se katapultira za manje od 2,5 sekunde, brzinu od 200 km/h postigne za svega 6,7 sekundi, a najveća brzina premašuje 340 km/h.

Suvremeni sustavi za kontrolu stabilnosti zaslužni su za činjenicu da ‘leži kao na tračnicama’. Sustav Side Slip Control omoguvaća kontrolirano driftanje, a sustav Electronic cornering set-up regulator zadužen je za vektoriranje snage kako bi prijenos snage na podlogu u svakom trenutku bio na visokoj razini.

Napredna aerodinamička rješenja, dokazana na F1 bolidima Ferrarija, zaslužna su za 390 kilograma downforcea pri brzini od 250 km/h. Kad se tome pridodaju 20 posto čvršća šasija u usporedbi s modelom LaFerrari, koja je istodobno i 40 posto otpornija na torzijsko uvijanje, te 20-colni naplaci s gumama Michelin Pilot Sport Cup 2, jasno je da ga rijetko koja situacija može izbaciti iz balansa.

Tehnologiju F1 bolida otkriva i arhitektura armature po principu Human-Machine Interface koja se svodi na ideju da vozač kontinuirano mora gledati na cestu te obije ruke držati na volanu. Dakle, okolni prekidači svedeni su na minimum, a svim važnim funkcijama upravlja se preko volana.

Za razliku od prijašnjih perjanica koje su se proizvodile u strogo ograničenim količinama Ferrari SF90 Stradale najkasnije do kraja ove godine kreće sa serijskom proizvodnjom pa ugled u društvu i vjernost brendu padaju u sjenu debljine novčanika.