Frankfurt 2019.: Volkswagen ID.3

0
91

Njemački proizvođač predstavio je proizvodnu izvedbu dugo očekivanog električnog modela Volkswagen ID.3.

Pompoznim predstavljanjem na salonu automobila u Frankfurtu Volkswagen ID.3, pripadnik nove generacije električnih modela iz Wolfsburga, jasno daje do znanja kako želi postati Golfom među električnim automobilima. Brojni mediji već su ga proglasili predvodnikom nove revolucije u Volkswagenu pa je nakon Bube i Golfa Volkswagen ID.3 uvjerljivo najvažniji model u povijesti.

Izvana je novi električni model velik kao Golf, no u unutrašnjosti ima mjesta kao u Passatu. ID.3 bit će dostupan s tri različita baterijska sklopa, jačine 45, 58 i 75 kilovat sati. Namjera im je u prvo vrijeme najviše prodavati inačicu sa srednjom baterijom. Najslabija baterija po WLTP-u osigurava autonomiju od 300 km, a ona najveće i 550 kilometara! Izvedbe s jačim baterijskim sklopovima moći će se puniti sa 100, a i jačim 125-kilovatnim brzim punionicama.

Na slijepo, u prvom danu 9. svibnja, rezervirano je već 10.000 modela ID.3 1ST. Po dimenzijama i obliku sličan Golfu, s početnom cijenom od 23.000 eura! VW ulaže 9 milijardi eura, a u 10 godina izradit će 10 milijuna električnih I.D. auta. Kad bi ga uspoređivali s konvencionalnim modelima, najsličniji je 110 kilovatnom dizelskom Golfu, koji je i najomiljeniji i koji stoji s DSG mjenjačem u EU približno 26.000 eura. Onaj s istom automatskom mjenjačkom kutijom, ali s usporedivim benzincem stoji 24.000 eura.

Svoj strelovit rast proizvodnjom za poznatog kupca započeo je na sličan način i Tesla, a manje je znano kako je to način na koji su se nekada davno naručivali i prodavali automobili iza Željezne zavjese, a tako i u nekadašnjoj Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji. Volkswagen još uvijek nije precizirao točne datume isporuke, no sve je izvjesnije kako će prvi primjerci modela ID.3 1ST početi silaziti s tvorničke trake već sredinom 2020. Još je značajnija vijest iz Wolfsburga kako će Volkswagen većinu svojih modela elektrificirati već do 2025. godine. Sasvim je sigurno kako se scenariji prodaje automobila u nekadašnjem socijalističkom lageru neće i ne može ponoviti, jer u ovom slučaju radi se o bitno drukčijem pristupu, no patent takve prodaje teško je osporiti Crvenoj Zastavi, Wartburgu, Škodi, Polonezu, Ladi…

U Volkswagenu su bitno oprezniji i kad je riječ o usporedbama s Teslom, za čije se je modele u pretprodaji čekalo u redovima. Kompanija Elona Muska znala je prodati i nekoliko stotina tisuća Tesli “na đendo”, no kasnije su imali problema s poštivanjem rokova uplate. Zanimljivo i oni su u pretplati tražili sličan iznos kao što to čini danas Volkswagen.

Model ID.3 isporučivat će se kupcima s nultom stopom emisijom ugljičnog dioksida. Proizvodnja baterijskih ćelija te proizvodnja modela ID. usmjerene su prema tomu cilju, primjerice dosljednom upotrebom energije iz obnovljivih resursa. Neizbježne emisije u okviru proizvodnog procesa nadoknadit će se podržavanjem certificiranih klimatskih projekata. Proizvodnja modela ID.3 1ST trebala bi prema planu započeti krajem 2019. godine, a prva bi se vozila kupcima trebala isporučiti sredinom 2020.

Temelji se na novoj modularnoj platformi MEB koja je razvijena isključivo za potrebe modela s potpuno električnim pogonskim sklopom. Volkswagen ID.3 s najmanjim baterijskim paketom ima elektromotor sa 150 KS, dok srednji i snažniji raspolažu s već sportskih 200 konjskih snaga. Glavna prednost u usporedbi s Golfom je da što Volkswagen ID.3 u gotovo istim gabaritima donosi čak 14,5 centimetara veći međuosovinski razmak, odnosno ukupno 276,5 cm, što značajno povećava komfor u unutrašnjosti, a na toj prostranosti najzahvalniji će biti putnici straga. Dobar dojam upotpunjuje prtljažnik obujma od 380 litara.