Dvije godine prije VW Golfa, Honda je na tržište plasirala kompaktni hatchback s prednjim pogonom i malim, efikasnim motorom. Issigonisov Mini i njegove brojne derivacije, zatim Renault 12 pa Zastava 101 neki su od prethodnika ove uspješne formule, no ipak je Honda te 1972. godine stvorila automobil na temeljima trka?ih iskustava i principima kvalitetne izrade ?iji nasljednici i danas odražavaju te vrijednosti.
Prva generacija Civica (1972.-1979.) zamijenila je sofisticiranu, ali skupu varijantu zra?nog hla?enja uz kratka rebra i kanale (kako bi se smanjila buka karakteristi?na za takve motore) vodenim hla?enjem i ponudila prostranost ve?u od prethodnih Hondinih automobila. Standardna oprema uklju?ivala je prednje servo disk ko?nice, prednji i stražnji neovisni ovjes, obaranje sjedala, drveni paneli u interijeru itd., a me?u dodatnom opremom dostupni su bili klima i Hondamatic automatski mjenja?.
Automobil je, ovisno o varijanti, težio oko 700 kg pa je uz kvalitetne benzice malog obujma postizao dobre vrijednosti potrošnje goriva. Od 1975. je u Civicu bio dostupan i 1.5 CVCC motor (Compound Vortex Controlled Combustion), koji je uz rasplinja? i bez uporabe katalizatora ili recirkulacije ispušnih plinova (u po?etnoj verziji) pove?ao kvalitetu izgaranja i tako smanjio koli?inu štetnih ispušnih plinova. Radilo se o korištenju perforirane pregrade u komori za izgaranje; blizu svje?ice se malim dodatnim usisnim ventilom dovodila relativno bogata smjesa, a iza pregrade standardnim usisnim ventilom dovodila se relativno siromašna smjesa; pri paljenju svje?ice, plamena fronta širila se na ?itavu komoru kroz perforacije na pregradi, što je omogu?ilo dobar rad i potpunije izgaranje smjese.
Osim po?etnih problema s korozijom, na što je Honda temeljito odgovorila opozivima i servisima, Civic je postajao poznat i po malo ja?im verzijama, poput 1200 RS dostupne u Japanu, s 1.2 motorom s dvostrukim Keihin rasplinja?ima i 76 KS.
Druga generacija Civica (1979.-1983.) je osim nastavka ponude raznih karoserijskih izvedbi, ponudila mjenja? s pet brzina, ja?e motore i više prostora. Osim prošlog Hondamatic mjenja?a, koji ne koristi planetarne zup?anike nego zup?anike na osovinama kao tipi?ni ru?ni mjenja?, ali uz pretvara? momenta, razvijeni su i novi automatici. Me?u brojnim varijantama ovog modela bila je i Honda Ballade koju je British Leyland pod licencom proizvodio kao model Triumph Acclaim.
Ja?e verzije, S i CX-S, koristile su nekoliko motora, izlazna snaga je i dalje bila oko 70 KS, a zadržan je i 1.2 uz revizije usisa. Na nekoliko motora je, zbog postroženih eko-normi, dodan i katalizator.
Civic prve i druge generacije s fotografija trenutno se prodaju i oglasi su dostupni na poveznicama: Civic 1 i Civic 2.
Tre?a generacija donijela je novi dizajn, a kasnih 1980-ih s ?etvrtom generacijom stigle su duple vilice na svim kota?ima i izbor VTEC motora. Uz razvoj ove formule u obliku modela CRX i Integra, Honda se zacementirala kao proizvo?a? kvalitetnih, ali pristupa?nih i voza?ki orijentiranih automobila. Odli?an napredak tvrtke koja je tek 1963., nakon motocikala, proizvela svoj prvi automobil (kamionet kei klase).