Honda Civic: početak

0
764

Dvije godine prije VW Golfa, Honda je na tržište plasirala kompaktni hatchback s prednjim pogonom i malim, efikasnim motorom. Issigonisov Mini i njegove brojne derivacije, zatim Renault 12 pa Zastava 101 neki su od prethodnika ove uspješne formule, no ipak je Honda te 1972. godine stvorila automobil na temeljima trka?ih iskustava i principima kvalitetne izrade čiji nasljednici i danas odražavaju te vrijednosti.

Prva generacija Civica (1972.-1979.)  zamijenila je sofisticiranu, ali skupu varijantu zračnog hlađenja uz kratka rebra i kanale (kako bi se smanjila buka karakteristična za takve motore) vodenim hlađenjem i ponudila prostranost veću od prethodnih Hondinih automobila. Standardna oprema uključivala je prednje servo disk kočnice, prednji i stražnji neovisni ovjes, obaranje sjedala, drveni paneli u interijeru itd., a među dodatnom opremom dostupni su bili klima i Hondamatic automatski mjenjač. 

Automobil je, ovisno o varijanti, težio oko 700 kg pa je uz kvalitetne benzice malog obujma postizao dobre vrijednosti potrošnje goriva. Od 1975. je u Civicu bio dostupan i 1.5 CVCC motor (Compound Vortex Controlled Combustion), koji je uz rasplinjač i bez uporabe katalizatora ili recirkulacije ispušnih plinova (u početnoj verziji)  povećao kvalitetu izgaranja i tako smanjio količinu štetnih ispušnih plinova. Radilo se o korištenju perforirane pregrade u komori za izgaranje; blizu svjećice se malim dodatnim usisnim ventilom dovodila relativno bogata smjesa, a iza pregrade standardnim usisnim ventilom dovodila se relativno siromašna smjesa; pri paljenju svjećice, plamena fronta širila se na čitavu komoru kroz perforacije na pregradi, što je omogućilo dobar rad i potpunije izgaranje smjese.

Osim po?etnih problema s korozijom, na što je Honda temeljito odgovorila opozivima i servisima, Civic je postajao poznat i po malo jačim verzijama, poput 1200 RS dostupne u Japanu, s 1.2 motorom s dvostrukim Keihin rasplinjačima i 76 KS.

Druga generacija Civica (1979.-1983.) je osim nastavka ponude raznih karoserijskih izvedbi, ponudila mjenjač s pet brzina, jače motore i više prostora. Osim prošlog Hondamatic mjenjača, koji ne koristi planetarne zupčanike nego zupčanike na osovinama kao tipični ručni mjenjač, ali uz pretvarač momenta, razvijeni su i novi automatici. Među brojnim varijantama ovog modela bila je i Honda Ballade koju je British Leyland pod licencom proizvodio kao model Triumph Acclaim.

Ja?e verzije, S i CX-S, koristile su nekoliko motora, izlazna snaga je i dalje bila oko 70 KS, a zadržan je i 1.2 uz revizije usisa. Na nekoliko motora je, zbog postroženih eko-normi, dodan i katalizator.

Civic prve i druge generacije s fotografija trenutno se prodaju i oglasi su dostupni na poveznicama: Civic 1 i Civic 2.

Treća generacija donijela je novi dizajn, a kasnih 1980-ih s četvrtom generacijom stigle su duple vilice na svim kotačima i izbor VTEC motora. Uz razvoj ove formule u obliku modela CRX i Integra, Honda se zacementirala kao proizvođač kvalitetnih, ali pristupačnih i vozački orijentiranih automobila. Odličan napredak tvrtke koja je tek 1963., nakon motocikala, proizvela svoj prvi automobil (kamionet kei klase).

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com