Honda Integra Type R DC2 – visokoturažna legenda

0
2464

Soichiro Honda bavio se utrkama pa je Stari, kako su ga zaposlenici iz poštovanja i od milja znali između sebe zvati, dirigirao razvojem modela tako da pružaju i vozački užitak.

Devedesetih godina kupac je mogao ušetati u Hondin salon i kupiti auto težak oko tonu, s dvostrukim poprečnim ramenima za sva četiri kotača i visokoturažnim motorom. Do kraja desetljeća Honda je razvijala ovu formulu relativno pristupačnog, kvalitetnog automobila s vrhunskim inženjeringom, a među najcjenjenijim prednjepogonašima nalazi se i Integra Type R.

Integra je razvijena iz Civica kao luksuznije i sportskije orijentirani model, a Daliborova DC2 Integra je primjerak najjače Integre, modela razvijenog za utrke s visokom tehnologijom: Type R.

Osim što u retrovizoru pokazuje rep i spojler, pod haubom ima ugrađen B18 motor sa 190 KS i crvenim poljem koje počinje na oko 8500 okretaja u minuti (ovisno o varijanti motora za pojedina tržišta). Uz varijabilnu usisnu granu (dugi kanali za niske i kratki za visoke okretaje), koristi i VTEC sustav upravljanja tajminga ventila.

U motorima s unutarnjim izgaranjem, sustavi varijabilnog upravljanja ventilima u upotrebi su više od stoljeća, a variraju timing ventila, hod i trajanje faze. Pri velikoserijskim automobilskim motorima, Honda je 1989. prva ponudila sustav koji varira ta tri navedena parametra: i usisni i ispušni ventili na DOHC motoru bili su elektronički regulirani preko hidrauličkih klipova koji su uključivali ili isključivali drugi komplet brijegova za aktuaciju ventila. Tako se pri nižim okretajima bolje vrtloži smjesa i atomizira gorivo, a na višim se tajming i hod ventila mijenjaju tako da se optimizira rad motora u tom režimu, smanje otpori, iskoristi inercija plinova itd.

Rezultat je visoka izlazna snaga zbog odličnog “disanja” motora u sprezi s preciznom mehaničkom izradom komponenti. Kod starijih VTEC motora aktivacija režima za visoke okretaje primjetno se čuje pa i ta karakteristična promjena zvuka dodaje čar vožnji. Suvremeni sustavi kontinuirano variraju fazu ventila, a razvijaju se (Koenigsegg/Freevalve) camless tehnologije (izbacivanje bregastih vratila iz uporabe): korištenjem elektromagnetskih ili hidropneumatskih aktuatora, upravljanje ventilima može biti programirano tako da bude gotovo indiskretno i optimizirano sukladno uvjetima i zahtjevima vožnje. Uz to, izbjegavanje upotrebe bregastih vratila smanjuje masu, broj pokretnih dijelova i mehaničke gubitke.

DC2 Integra proizvodila se od 1993. do 2001., a od onda su se automobili, uključujući i Honde, izmijenili: postali su sigurniji, ali zbog eko normi i marži izgubili su vozačku oštrinu. Teži su, koriste jednostavnije ovjese, motore ugođene za niske okretaje i ergonomiju podređenu udobnosti i prigušivanju dinamike vožnje. Taj nastali kontrast pojačava nostalgiju za oldschool automobilima koji se koriste kada se ne mora probijati po gradskoj gužvi ili iskoristiti svaki kubični centimetar gepeka, nego upravo za doživljaj, npr. neopterećenog putovanja panoramskom cestom.

Od drugih zanimljivosti možemo navesti kratku getribu sa šper diferencijalom, manje zvučne izolacije, pojačanja šasije i tanje, lakše vjetrobransko staklo. Uz dvostruke vilice za ovjes, konstruirane prema iskustvima iz F1, rezultat je lagani, upravljivi i snažni automobil koji se s razlogom upisao među legende s ceste i piste.