Istraživanje dokazalo kako klasična ručna kočnica odlazi u povijest

0
113
ručna kočnica

Potezanje ručice kako bi se automobil osigurao od pokretanja uskoro će biti samo sjećanje, jer je nedavno provedeno istraživanje koje je obuhvatilo 32 proizvođača automobila dokazalo kako klasična ručna kočnica odlazi u povijest.

Danas svega 37 posto novih modela automobila ima klasičnu ručnu kočnicu, a samo dva proizvođača ugrađuje ih u doslovno svaki model u ponudi – Dacia i Suzuki. Svi ostali klasičnu ručnu kočnicu najčešće ugrađuju samo u bazne modele, koji su najjeftiniji, dok skuplji i opremljeniji imaju električnu parkirnu kočnicu.

S druge strane, Audi, Jaguar, Land rover, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche u svojoj ponudi uopće više nemaju modele s klasičnom ručnom kočnicom. Takva odluka je prilično logična, jer električna parkirna kočnica nudi bolju prostranost i ergonomiju, obzirom da se prilično glomazna ručica zamjenjuje malim prekidačem.

Ugradnja električnih parkirnih kočnica krenula je prije točno 15 godina u Lanciji Thesis i Renaultu Vel Satis, a uskoro se proširila, jer osim lakšeg kretanja na uzbrdici smanjuje rizik od krađe, obzirom da je automobil zakočen kad je zaključan. Jedini realan nedostatak električne parkirne kočnice je nemogućnost pomicanja automobila kad ostane bez električne energije.

Koncepcijski električna parkirna kočnica može biti izvedena pomoću elektromehaničkih aktuatora koji djeluju na kočna kliješta ili elektromotorom koji nateže čeličnu užad na jednak način na koji to radi klasična ručna kočnica upotrebom sile ruke na ručicu ručne kočnice.