Lanzante Porsche 930 TAG Turbo ima motor iz F1 bolida

0
909
- Advertisement -

Tuning kuća Lanzante odlučila je u Porsche 911 Turbo, serije 930, ugraditi 1.5-litreni motor direktno iz bolida Formule 1.

Naime, Porsche 911 Turbo, serije 930, koji se proizvodio od 1975. do 1989. godine standardno je dolazio s 3-litrenim motorom u prve dvije godine proizvodnje, a od 1978. godine obujam motor povećan je na 3,3 litre. U oba slučaja radi se o bokserskom turbobenzinskom 6-cilindrašu, koji je ovisno o izvedbi razvijao između 260 i 335 KS, a bio je hlađen zrakom. Koliko je bio moćan najbolje ilustrira podatak da je Porsche 930 do 100 km/h ubrzavao za 5,2 sekunde u najslabijoj, odnosno 4,8 sekundi u najsnažnijoj izvedbi. Brojke su to koje bi i prema današnjim standardima izazivale respekt.

- Advertisement -

No, tuning kuća Lanzante odlučila je napraviti korak više. Iza imena Porsche 930 TAG Turbo krije se modificiran Porsche 911 serije 930 u koji je ugrađen Turbo V6 motor iz bolida Formule 1, kakav se koristio u 80-im godinama. Zahvaljujući izvrsnim odnosima s McLarenom stručnjaci iz tvrtke Lanzante osigurali su čak 11 takvih motora, a svaki od njih uistinu je bio ugrađen u F1 bolid. Čak devet tih motora utrke je završavalo na podiju, a s jednim je Niki Lauda osvojio VN Velike Britanije 1984. godine, na stazi Brands Hatch.

Za potrebu ugradnje u Porsche 930 pretlak turbopunjača smanjen je za 25 posto pa će 1.5-litreni V6 motori razvijati 510 KS i 420 Nm. Maksimalna brzina vrtnje motora od 9000/min, 6-stupanjski ručni mjenjač i zatvarač zadnjeg diferencijala te izostanak bilo kakvih elektronskih pomagala jasno daju do znanja kako će Porsche 930 TAG Turbo trebati krotiti u maniri najvećih znalaca.

Ukupna masa automobila spremnog za vožnju bit će manja od 1100 kilograma, a na 17-colnim naplacima nalazit će se gume širine 225 mm sprijeda i 255 straga. Premda još nije definirana točna cijena, prema prvotnim najavama Lanzante Porsche 930 TAG Turbo koštat će najmanje 1,2 milijuna eura bez davanja.

- Advertisement -