Marka Renault je vodeća u prodaji električnih vozila u Europi

0
71

S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault doživjela je pad prodaje od 21,3 % na 2.949.849 prodanih primjeraka na tržištu koje bilježi pad od 14,2 %. Na pad prodaje najviše su utjecali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromjesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromjesečju, ponajviše u Francuskoj. Valja napomenuti kako je Grupa provodi prodajnu politiku usmjerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obujma prodaje.

Električna vozila: Renault, vodeća marka u Europi
Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na europskom tržištu električnih automobila s ukupno 115.888 prodanih vozila, što je rast prodaje od 101,4 % u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primjeraka, što je rast od 114 %. Najveću prodaju u klasi električnih gospodarskih vozila ostvario je Kangoo Z.E.
Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatit će Grupinu ponudu električnih vozila za 2021. godinu.

Uz električna vozila, Renault od prošlog ljeta nudi hibridne i punjive hibridne inačice E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila s više od 30.000 prodanih primjeraka u Europi, što čini 25 % ukupnih narudžbi na tržištu hibrida.
Obitelji E-TECH u prvoj polovici 2021. godine pridružit će se Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.

U Europi
Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8 % na tržištu koje bilježi pad od 23,6 %.
Renault je blago povećao tržišni udjel na 7,7 % rastom od 0,1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspješnom predstavljanju ponude E-TECH.
Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Europi s ukupno 227.079 prodanih primjeraka. Zahvaljujući tomu, Renault je povećao tržišni udjel na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod.
Dacia je zabilježila pad prodaje od 31,7 % na 385.674 prodanih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, te ih predstavila krajem 2020. godine.
Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25 % ukupno prodanih vozila marke u Europi.

Grupa je na neeuropskom tržištu zabilježila pad od 16,5 %, ponajviše zbog pada prodaje od 45 % u Brazilu kao posljedice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje.

U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodanih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj s ostvarenih 30,1 % tržišnog udjela, što je povećanje od 1,2 postotna boda. Prodaja je pala za 5,5 % na tržištu koje bilježi pad od 9,2 %.
LADA i dalje zauzima vodeće mjesto na ruskom tržištu s tržišnim udjelom od 21,5 %. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji.
Renaultov tržišni udjel smanjen je za 0,2 postotna boda na 8 % u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovici 2021.

Prodaja u Indiji pala je za 9,4 % na tržištu koje bilježi pad od 18,8 %. Renault je tako ostvario tržišni udjel od 2,8 % (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspjehu modela Triber. U prvoj polovici 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) proširit će se potpuno novim SUV-om Kiger.

Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja.

Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2 % na tržištu koje bilježi rast od 5,5 %, i to zahvaljujući uspjehu novog modela XMR koji je predstavljen u ožujku 2020.