Mercedes-Benz GLE Coupé i Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

0
101

Novi GLE Coupé modeli iz Mercedes-Benza i model Mercedes-AMG bit će javnosti prvi put predstavljeni na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (12.-22.9.2019). U salonima će se pojaviti u proljeće 2020.

• Vanjski dizajn stavlja snažan naglasak na specifičnu eleganciju i sportsku notu jednog coupé modela.
• Poboljšana aerodinamika smanjuje koeficijent otpora zraka za devet posto u odnosu na prethodnika, uz jednaku frontalnu površinu.
• Šasija s opcijskim AIRMATIC zračnim ovjesom i E-ACTIVE BODY CONTROL aktivni ovjes koji radi preko 48V sustava zadovoljava najstrože zahtjeve u svezi dinamike i udobnosti vozila na i izvan ceste. Ovjes je specijalno namješten za dinamičnost vozila, preko više direktnog prijenosnog odnosa u odnosu na druge automobile iz ove serije modela.
• Unutrašnjost s modernim luksuzom sportskog duha nudi više udobnosti i prostora u odnosu na prethodnika.
• Ugrađena je najnovija generacija MBUX (Mercedes-Benz User Experience) informacijsko-zabavnog sustava, s njegovom intuitivnom strukturom uporabe i briljantnom grafikom s visokom vizualnom kvalitetom.
• Novi šest-cilindrični redni dizelski motori iz Mercedes-Benza nude snagu i udobnost vožnje.

Istaknute značajke modela Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé
• AMG šest-cilindrični redni motor s dvostrukim turbo punjačima i EQ-Boost funkcijom razvija snagu od 320 kW (435 KS) i privremeno dodatnih 16 kW (22 KS) električne snage. Također nudi hibridne funkcije kao što je overrun režim.
• AMG specifična prednja maska s 15 okomitih prečki osigurava individualan izgled.
• AMG RIDE CONTROL+ zračni ovjes s AMG ACTIVE RIDE CONTROL elektro-mehaničkom stabilizacijom naginjanja i kontinuiranom, promjenjivom kontrolom tvrdoće.
• AMG DYNAMIC SELECT sa sedam programa vožnje: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail i Sand.
• Prijenos snage i ovjes modela Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé su rješenja koja su posebno konfigurirana za poznate AMG performanse i dinamičnost vozila iz Affalterbacha.

Novi Mercedes-Benz GLE Coupé
Novi GLE Coupé je još jedan primjer Mercedes-Benzove strategije ciljanog zadovoljavanja svih zahtjeva klijenata u segmentu premium SUV modela. Iz relativno male niše, segment SUC, odnosno SUV coupéa, u kratkom vremenu se razvio u trend. S obnovom obitelji premium SUV modela, Mercedes-Benz također stavlja model GLE Coupé na novu tehničku osnovu.

„GLE Coupé spaja nametljivu snagu jednog terenskog vozila s emotivno privlačnom sportskom notom i elegancijom jednog coupéa”, kaže Gorden Wagener, šef dizajna kompanije Daimler AG. „Senzualni, skraćeni dizajnerski izričaj u kombinaciji s ekstremnim proporcijama kreira jedinstvenu dizajnersku pojavu.”
Kao i modeli GLE i GLS, kao članovi obitelji velikih premium SUV modela, GLE Coupé se također proizvodi u gradu Tuscaloosa, Alabama. Mercedes-Benz sada ukupno nudi osam SUV modela u obliku izvedbi GLA, GLC, GLC Coupé, G-klasa i novi GLB. Uz trenutačno jednu trećinu prodaje, SUV modeli su veliki strukturni stup Mercedes-Benzovog portfelja proizvoda, i uvelike doprinose rastu ove marke. Do danas, preko šest milijuna klijenata u svijetu odabralo je neki Mercedes-Benz SUV model.

Vanjski dizajn: snažna pojava
Novi GLE Coupé dugačak je 4939 mm i širok 2010 mm (39 mm duži i 7 mm širi od prethodnika). Međuosovinski razmak je narastao za 20 mm u usporedbi s prethodnikom, ali ostaje 60 mm kraći u odnosu na model GLE, što doprinosi sportskom upravljanju kao i pojavi. Time proporcije naglašavaju dinamiku modela GLE Coupé.
Pogled sprijeda kombinira karakteristike Mercedes-Benz SUV obitelji s jasnim coupéovskim atributima: prednja maska u obliku dijamanta s jednom vodoravnom prečkom referencira se na druge coupé modele iz Mercedes-Benz ponude. S druge strane, otvori u prečki odražavaju SUV karakter, kao i sjajni kromirani štitnik podvozja prednjeg donjeg spojlera. Kod AMG line izvedbe, prednja maska se proširuje prema dolje u obliku slova A, a klinovi prednje maske u obliku dijamanta su kromirani.

Prednja svjetla standardno koriste LED tehnologiju.
Više položen vjetrobran ne samo da čini da vozilo izgleda više dinamično, nego također se bolje poklapa sa stražnjom linijom krova i doprinosi harmoničnoj eleganciji. Rub ispod njega je svjesno mekano stiliziran i površinski naglašen i učinkovito ističe velike, s karoserijom poravnate kotače (19 do 22 inča). Crne plastične obloge otvora kotača (kod AMG Line izvedbe u boji karoserije) i opcijska ploča između njih, ističu SUV karakter ovog modela.

Dinamičnost ove coupéovske linije je posebno očita na dizajnu stražnjeg dijela. Ispod C-nosača, iz bočne strane vozila izlazi široka mišićava površina, počevši od stražnjih vrata i okružujući stražnja svjetla. Ovi mišići modelu GLE Coupé osiguravaju snažan izgled kao da je spreman za skok. Zajedno s tankim i izduženim stražnjim svjetlima ističe širinu stražnjeg kraja vozila. Autonomna, dvodijelna stražnja svjetla odgovaraju karakterističnom dan i noć dizajnu Mercedes-Benz SUV stražnjih svjetala s njihovim poznatim zaokruženim blokovima i tankim dizajnom. Neprekinuti prijelaz sa stražnjih vrata na branik, registarska pločica u braniku iznad kromiranog štitnika podvozja i integrirani ukrasni elementi ispušnih cijevi kompletiraju sintezu coupé i SUV modela.

Unutrašnji dizajn: coupé bez ograničenja
Unutrašnjost novog modela GLE Coupé dijeli razne zajedničke značajke s drugim modelima u novoj premium-SUV obitelji s jasnim naglaskom na sportski aspekt. Moderni kokpit s dva velika zaslona dijagonale 12,3 inča / 31,2 cm i istaknuta oblikovana prednja ploča, vodoravno podijeljena ukrasnim elementom, koja se stapa s oblogama vrata, izgleda poznato. Gornja površina presvučena je ARTICO umjetnom kožom, koja je standardna za GLE Coupé. Sportski naglasak osiguran je standardnim sportskim sjedalima, koja nude posebno dobro poprečno držanje, s presvlakama od ARTICO kože i novim sportskim upravljačem presvučenim nappa kožom, koji je također standardni dio opreme za ovaj coupé.

S druge strane, SUV dojam je osiguran visokom središnjom konzolom s dominantnim rukohvatima. Stil visoke kvalitete i obrada svih površina i značajki te impresivna ergonomija, odišu luksuzom. Naravno, tu su iscrpne mogućnosti za individualizaciju u odabiru dekorativnih značajki i materijala, koji sportsku temu u modelu GLE Coupé mogu podići na potpuno novu razinu i demonstrirati kvalitetu ručne izrade originalnih luksuznih proizvoda. Presvlake sjedala u kombinaciji kože/nappa kože i obloga vrata u kombinaciji boja klasična crvena/crna, ekskluzivno su dostupni za ovaj coupé.

Prostrani koliko mogu biti: individualni kroj sportskog odjela
Linija karoserije ovog coupéa s četiri vrata je namjerno uže skrojena u odnosu na model GLE i nudi osjetno više prostora u odnosu na prethodnika, pružajući prostranost za pet putnika. To je stoga što je međuosovinski razmak 60 mm kraći nego kod GLE SUV modela, ali 20 mm duži nego u slučaju prethodnog coupé modela, a to doprinosi prostoru za sjedenje i noge putnika. Dimenzije ulaza su povećane za 35 mm. Na mnogim mjestima, ovaj novi član obitelji nudi veće unutrašnje dimenzije što značajno doprinosi osjećaju prostranosti. Kapacitet pretinaca u unutrašnjosti je povećan na ukupno 40 litara. Ovo sportsko odijelo je skrojeno prema figuri, ali je udobno. Sveobuhvatni pogled uokolo također je poboljšan, a opcijski klizni krovni otvor također je veći.

Prtljažnik je i u standardnom stanju sa svojih 655 litara velik, a u tom položaju svoj teret skriva ispod visokokvalitetnog, sklopivog i uklonjivog pokrova koji se učvršćuje magnetima. Naslon stražnjih sjedala koji se preklapa u omjeru 40:20:40 povećava kapacitet prtljažnika na 1790 litara – 70 litara više nego kod prethodnika, te je po tome najbolji u segmentu. Po potrebi osigurava teretni prostor ravne podnice do dužine od dva metra i širine do 1080 mm što je redom povećanje od 87 i 72 mm u odnosu na prethodnika. Prag utovara je standardno viši nego kod konvencionalnih SUV modela, ali i u ovom pogledu je novi GLE Coupé oko 60 mm bolji nego u slučaju prethodnog modela, a ako je opremljen s AIRMATIC ovjesom, stražnji kraj se može pritiskom na tipku čak spustiti za dodatnih 50 mm.

Mora se iskusiti: Mercedes-Benz User Experience
GLE Coupé nudi najnoviju generaciju MBUX (Mercedes-Benz User Experience) informacijsko-zabavnog sustava. Informacije na ploči s instrumentima i medijskom zaslonu lako su čitljive na velikim zaslonima visoke razlučivosti. Emotivna prezentacija s briljantnom grafikom ističe sveobuhvatnost ove intuitivne kontrolne strukture.
Naravno, tu su poznata LINGUATRONIC online glasovna kontrola i MBUX-ova mogućnost učenja, kao i veliki raspon opcija udobnosti i aplikacija, koje mogu biti uključene u MBUX ili biti kontrolirane preko njega.

Strujanje glazbe i preko Amazona
Tijekom 2020., Mercedes-Benz će integrirati strujanje glazbe preko Amazon Music aplikacije u nove SUV modele. Ako klijent ima Amazon Music račun, može svoju glazbu prenijeti u vozilo preko Mercedes me „Online Music” usluge. Pojedinačne pjesme, popisi pjesama ili glazba željenog žanra, mogu se reproducirati preko dodira ili glasovne naredbe. Amazon prime članovi mogu birati između dva milijuna pjesama, s 50 milijuna za „Amazon Music Unlimited”. TIDAL usluga strujanja glazbe i dalje će biti dostupna.

Snažni šest-cilindrični dizel za Europu
Usmjereni na vozača, sportski standardi novog modela Mercedes-Benz GLE Coupé na sličan način su jasno vidljivi i u ponudi motora. Osnovni motori u ponudi na početku prodaje su šest-cilindrični redni turbo dizelski motori visokog okretnog momenta.
Oba dizelska GLE Coupé modela pokreće OM 656, šest cilindrični redni motor iz trenutačne ponude motora. Dostupan je u dvije izvedbe različitih snaga, kao GLE Coupé 350 d 4MATIC snage 200 kW (272 KS) i okretnog momenta od 600 Nm (kombinirana potrošnja goriva: 8.0-7,5 l/100 km; kombinirane CO2 emisije: 211-197 g/km) i kao GLE Coupé 400 d 4MATIC snage 243 kW (330 KS) i okretnog momenta od 700 Nm (kombinirana potrošnja goriva: 8.0-7.5 l/100 km; kombinirane CO2 emisije: 212-198 g/km)1. U obje izvedbe, ovaj snažni motor već zadovoljava s Euro 6d normom (RDE/Real Driving Emissions Step 2) čak i u zahtjevnim uvjetima vožnje.

Između ostalog to je postignuto s dodatnim selektivnim katalizatorom (SCR) s kliznim katalizatorom na bazi amonijaka (ASC) u ispušnoj grani modela GLE Coupé. To omogućuje doziranje ubrizgavanja AdBlue® aditiva za smanjenje emisija koje je bolje usklađeno s individualnim karakteristikama vožnje jer se višak produkata amonijaka dodatno razgrađuje u SCR konverteru.

Sportska nota kao dio standardne opreme: izvedba pogona
Snaga na zahtjev, odnosno moment prema potrebi moto je ovog pogonskog sklopa, jer sve izvedbe novog GLE Coupé imaju prijenosni sklop s elektronički kontroliranom višeslojnom spojkom iza 9G-TRONIC automatskog mjenjača. To omogućuje promjenjivi prijenos pogonskog momenta od 0-100 posto (moment na zahtjev) između osovina. Tijekom vožnje kroz zavoje na ciljani način utječe na moment naginjanja smanjujući efekt nad i podupravljanja i zajedno s kraćim međuosovinskim razmakom povećava agilnost novog GLE Coupé.

Ovjes: AIRMATIC ili E-ACTIVE BODY CONTROL na zahtjev
Novi GLE Coupé se standardno oprema čeličnom šasijom ovjesa sa sportskom i krućom postavom. U usporedbi s prethodnom generacijom, može se pohvaliti krućim točkama učvršćenja i poboljšanom geometrijom i nudi još preciznije postavljanje kotača i bolju zaštitu od vibracija uzrokovanih neravnom površinom ceste. Kao opcija, dostupan je sustav zračnog ovjesa AIRMATIC sa sportskom postavom. Njegov sustav prilagodljive i podesive tvrdoće koristi jako kompleksan sustav senzora i algoritama kako bi tvrdoću ovjesa prilagodio uvjetima na cesti i situaciji u vožnji u stvarnom vremenu. Bez obzira na opterećenje, zračni ovjes također održava vozilo na istoj visini i može namjestiti udaljenost od tla automatski ili pritiskom na tipku, ovisno o brzini vožnje i situaciji.

Dodatno poboljšanje nudi se s opcijskim E-ACTIVE BODY CONTROL ovjesom, koji se kombinira s AIRMATIC sustavom zračnog ovjesa. To je jedini sustav na tržištu koji može pojedinačno kontrolirati opruge i sile prigušenja svakog kotača. To znači da ne samo da kompenzira naginjanje karoserije u stranu, nego i naprijed-nazad kao i poniranje. Zajedno s ROAD SURFACE SCAN i funkcijom nagiba zavoja CURVE, E-ACTIVE BODY CONTROL ovjes omogućuje sintezu držanja ceste i udobnosti, te podržava izjavu da je Mercedes-Benz izradio najinteligentniji SUV ovjes na svijetu.

E-ACTIVE BODY CONTROL ovjes koristi 48 V sustav napajanja i dostupan je kao opcija. Na cestama loših površina čak je u mogućnosti obnavljati energiju te približno prepoloviti potrebe za energijom u usporedbi s prethodnim sustavom u S-klasi. Hidro-pneumatski sustav generira dinamične sile koje kompenziraju sile zračnog ovjesa i aktivno podržavaju i prigušuju karoseriju vozila, npr. tijekom linearnih i poprečnih ubrzanja ili tijekom vožnje po neravnim cestama.

Sustavi pomoći u vožnji: superiorna podrška u kolonama i drugim situacijama
Novi GLE Coupé uključuje najnoviju generaciju Mercedes-Benzovih sustava pomoći u vožnji koji vozaču pružaju kooperativnu podršku. To rezultira posebno visokom razinom aktivne sigurnosti. Standardno se novi GLE Coupé može pohvaliti Active Braking Assist funkcijom, koja može pomoći u sprečavanju naleta na vozilo i sudare s pješacima koji prelaze cestu i vozilima.

Kao dodatna opcija, mogu se naručiti neke Intelligent Drive funkcije koje postoje na tržištu, a nadilaze razinu SUV segmenta. To uključuje Active Distance Assist DISTRONIC tempomat s namještanjem brzine na bazi rute. Ako ga vozač uključi, GLE Coupé može reagirati na informacije iz Live Traffic usluge, a u idealnom scenariju može reagirati čak i prije nego vozač ili radarski senzori i kamera detektiraju prepreku na cesti. Kada se detektira kolona vozila, brzina se smanji na približno 100 km/h kao mjera opreza osim ako vozač ne odluči drugačije.

Tijekom stvarne vožnje u koloni na autocesti, Active Stop-and-Go Assist funkcija je u značajnoj mjeri u mogućnosti održavati vozilo u voznoj traci i udaljenost između vozila uz visoku razinu dostupnosti pri brzinama oko 60 km/h. Kretanje može biti automatsko do jedne minute nakon zaustavljanja. Na cestama s više voznih traka, Active Steering Assist je u mogućnosti pružiti podršku vozaču s funkcijom koridora u nuždi. Na autocestama, pri brzinama ispod 60 km/h vozilo se referira na detektirane oznake vozne trake i primjenjuje inteligenciju roja kako bi izračunao smjer u odnosu na okolna vozila. Ako se ne detektiraju takva vozila ili oznake, GLE Coupé će smjer odrediti prema vozilu ispred, kao i ranije.

Novi Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé
Novi Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé (kombinirana potrošnja goriva:
9,3 l/100 km; kombinirane CO2 emisije: 212 g/km) jedinstveno kombinira sportsku eleganciju i snažne performanse s dobrim terenskim sposobnostima. Impresivna agilnost je zajamčena s 320 kW (435 KS) 3.0-litrenim šest-cilindričnim rednim motorom s 48 voltnom tehnologijom, potpuno podesivim AMG Performance 4MATIC+ pogonom na sve kotače, AMG SPEEDSHIFT TCT 9G 9-stupanjskim automatskim mjenjačem i 60 mm kraćim međuosovinskim razmakom u usporedbi sa standardnom SUV izvedbom.

Unaprijeđena dinamika vožnje također dolazi zbog AMG-specifičnih programa vožnje i AMG RIDE CONTROL+ zračnog ovjesa sa stabilizirajućom, elektro-mehaničkom AMG ACTIVE RIDE CONTROL. AMG-specifična prednja maska vizualno naglašava pripadnost ovog Coupéa obitelji AMG modela. Uz to, ovaj Coupé visokih performansi nudi sve prednosti Mercedes SUV modela: mnoštvo prostora za putnike i prtljagu, iscrpne sigurnosne značajke i superiorno prianjanje na mokrim i pjeskovitim površinama te u zimskim uvjetima vožnje.
„Novi GLE 53 4MATIC+ Coupé donosi još više stila i elegancije u našu SUV obitelj, zajedno s poznatim AMG značajkama kao što je za marku specifična prednja maska. Atraktivne coupéovske linije zaokružuju sofisticiranu tehnologiju ovjesa i snažan, učinkovit šest-cilindrični redni motor s 48-voltnom tehnologijom. Oboje jamče uzbudljivo iskustvo vožnje u smislu uzdužne i poprečne dinamike,” kaže Tobias Moers, izvršni direktor tvrtke Mercedes-AMG GmbH.

Vanjski dizajn – izražajan, mišićav i dinamičan
Dizajnerski izričaj vanjštine predstavlja utjelovljenje poznate izreke AMG Driving Performance. Pripadnost obitelji AMG modela vidljivo je na prvi pogled zahvaljujući AMG-specifičnoj prednjoj maski. Stilski oblikovana i privlačna coupéovska silueta omogućuje samouvjerenu pojavu, s dizajnerskim linijama koje odišu strašću za performansama. To je također potvrđeno istaknutim bubrezima na poklopcu motora. Elegantni detalji, kao što su Mercedesova zvijezda u dvostrukom prstenu, tanka prednja svjetla i privlačno „A-krilo” u prednjem, donjem spojleru, ističu sveobuhvatno oštriji dizajn.

AMG prednji, donji spojler ima za model specifične značajke, kao što su sportski vanjski otvori za zrak, svaki s dvije bočne srebrne kromirane prečke, i crnim krilcima. Kao i prečke otvora za zrak i ukrasni element A-krila, prednji razdjelnik je izveden u srebrnoj kromiranoj boji. AMG bočni pragovi i rub spojlera na poklopcu prtljažnika izvedeni su u boji karoserije. Izvučeni lukovi kotača omogućuju prostor za velike kotače – 20 inčni aluminijski kotači s AMG natpisom dio su standardne opreme. Na zahtjev je moguće ugraditi kotače iz ponude šest drugih varijanti promjera od 20 do 22 inča.

Novo dizajnirani stražnji donji spojler s AMG-specifičnim detaljima, kao što su istaknuti difuzor i ukrasna srebrna kromirana traka, vizualno naglašavaju širinu vozila. Sportski, dominantan izgled zaokružuju specijalni AMG ispušni sustav s dva okrugla dvostruka ukrasna elementa ispušnih cijevi od kroma visokog sjaja. Dodatne opcije individualizacije dostupne su s AMG Night paketom. To uključuje toplinski izolirajuća, zatamnjena stakla i također prednji razdjelnik, ukrasni element prednjeg donjeg spojlera, difuzor i vanjske otvore za zrak, pokrove vanjskih zrcala, okvire prozora i ukrasne elemente ispušnih cijevi u dostojanstvenoj crnoj boji.

Unutrašnji dizajn – progresivna elegancija i robusni ambijent
Izgled i osjećaj, koji su tipični za ovu marku, nastavljaju se i u visokokvalitetnoj unutrašnjosti. Karakteristične istaknute značajke u boji kao što su crveni kontrastni gornji šavovi na presvlakama i crveni sigurnosni pojasevi osiguravaju temeljito sportski ambijent s dinamičnim i ekskluzivnim detaljima. AMG sjedala presvučena crnom ARTICO umjetnom kožom / DINAMICA mikro vlaknima pružaju optimalnu bočnu podršku i imaju AMG-specifični uzorak s „AMG” oznakama na prednjim naslonima sjedala.
AMG-specifične unutarnje značajke i kontrole osiguravaju tipičnu AMG atmosferu kokpita i podržavaju sportsko, precizno upravljanje. Zadnja generacija, trokrakog AMG upravljača s aluminijskim polugama mjenjača impresionira sa svojom optimalnom, prema vozaču usmjerenom ergonomijom. Zajedno s AMG sportskim papučicama od brušenog nehrđajućeg čelika s gumenim čepovima, pragovi vrata i crne podne prostirke s „AMG” natpisom, ističu sportski izgled.

Za dodatnu individualizaciju unutrašnjosti, dostupan je niz izvedbi kožnih presvlaka i široki raspon visokokvalitetnih unutrašnjih ukrasnih elemenata. AMG ukrasni elementi od karbonskih vlakana unutrašnjosti osiguravaju posebno sportski dojam.
Agilan i precizan: AMG ACTIVE RIDE CONTROL stabilizacija naginjanja
U Affalterbachu novo razvijeni AMG RIDE CONTROL+ zračni ovjes pruža iskustvo vožnje koje karakterizira udobnost na duge pruge i visoka agilnost, neutralno ponašanje u zavojima i maksimalno držanje podloge.

Jedna nova značajka čini odlučujući doprinos AMG-specifičnoj postavi visoke dinamičnosti vožnje: sustav aktivne stabilizacije naginjanja AMG ACTIVE RIDE CONTROL s dva neovisna elektro-mehanička aktivatora na prednjoj i stražnjoj osovini. Ovaj sustav ne samo da smanjuje naginjanje karoserije u zavojima, nego također omogućuje puno precizniju kontrolu u zavojima i karakteristike promjene opterećenja. Uz to, povećava udobnost tijekom pravocrtne vožnje, zbog toga što se na primjer uravnotežuju sile zbog jednostranih izbočina na cesti. Kretnje karoserije mogu se aktivno i optimalno prilagoditi statusu vožnje, čime se intenzivira iskustvo vožnje.

Druga prednost u usporedbi s uobičajenim na hidraulici baziranim sustavima je značajno brži odziv. AMG kontrola može prilagoditi status vožnje do 1000 puta u sekundi. Time je vrijeme uzorkovanja jedva jedna tisućinka sekunde. Tu je također i mala masa komponenata u usporedbi s običnim rješenjima.

Za višu sportsku notu: zračni ovjes s kontinuirano prilagodljivom tvrdoćom
AMG RIDE CONTROL+ zračni ovjes s posebno sportskom postavom opruga/amortizera i prilagodljivo podesivi ADS+ (Adaptive Damping System) osiguravaju kombinaciju izvanredne dinamičnosti vožnje i visoke razine udobnosti. Karakteristika tvrdoće može se odabrati u tri režima rada, „Comfort”, „Sport” i „Sport+”, omogućujući značajno uočljiviju diferencijaciju između izvrsne udobnosti na duge pruge i sportske vozne dinamike. Uz to, tu su dva nova režima rada za terensku vožnju – „Trail” i „Sand”.

Zahvaljujući sveobuhvatnoj pneumatskoj kontroli razine, GLE 53 4MATIC+ Coupé održava konstantnu razinu vozila bez obzira na prevoženi teret. Općenito, visina vozila se spušta za 15 mm u AMG DYNAMIC SELECT programima vožnje „Sport” i „Sport+”. U programu vožnje „Comfort”, vozilo se spušta za 15 mm pri brzinama iznad 120 km/h. To smanjuje otpor zraka i time potrošnju goriva. Uz to, stabilnost upravljanja je poboljšana zahvaljujući nižem središtu ravnoteže. Za povećanje udaljenosti od tla na lošim površinama ili rampama, ovjes se može pritiskom na tipku i s upaljenim motorom podignuti za 55 mm – kada vozilo stoji ili pri brzini do 70 km/h.

Optimalno upravljanje: sportski sustav upravljanja i sustav kočenja visokih performansi
Elektromehanički, na brzinu osjetljivi, servo upravljač ima promjenjivi prijenosni odnos. Impresionira svojim direktnim djelovanjem i preciznim povratnim informacijama. Uz to, servo pomoć se namješta u dva stupnja „Comfort” ili „Sport”. Konfiguracija se automatski aktivira na osnovi odabranog AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje. Postavke se mogu opcijski u svakom trenutku personalizirati s programom vožnje „Individual”.

Čak i kod ekstremnih opterećenja, sustav kočenja visokih performansi pouzdano usporava ovaj Coupé visokih performansi s kratkim putem kočenja. Prednje kočnice imaju interno ventilirane i perforirane integralne diskove promjera 400 mm, s fiksnim čeljustima s 2 klipa, obojenim u srebrnu boju s natpisom AMG. Straga, interno ventilirani integralni diskovi imaju promjer od 345 mm i obuhvaćaju ih plutajuće čeljusti s jednim klipom.

Šest-cilindrični motor s dvostrukim turbo prednabijanjem
Osnovu za poznatu i priznatu AMG dinamiku vozila osigurava elektrificirani 3.0-litreni motor s dvostrukim turbo prednabijanjem i električnim pomoćnim kompresorom. Ovaj 6-cilindrični redni motor razvija snagu od 320 kW (435 KS) i maksimalni okretni moment od 520 Nm. Njegov EQ Boost starter-alternator na kratko razvija dodatnih 16 kW (22 KS) i 250 Nm okretnog momenta te također napaja 48-voltni električni sustav.

EQ Boost starter-alternator kombinira starter motor i alternator u jednom snažnom električnom motoru i ugrađen je između motora i mjenjača. Ova inovacija, kao i inteligentno punjenje preko električnog pomoćnog kompresora i turbo prednabijanje na ispušne plinove imaju zajednički cilj: unaprjeđenje poznatih MG performansi i dinamiku vožnje, ali također i smanjiti potrošnju goriva i emisije. GLE 53 4MATIC+ Coupé ubrzava od nula do 100 km/h za samo 5,3 sekundi, te dostiže elektronički ograničenu brzinu od 250 km/h.

Dodatna snaga zahvaljujući električnom pomoćnom kompresoru i 48-voltnoj mreži
Ovaj električni pomoćni kompresor razvija visoku razinu tlaka prednabijanja bez ikakvih kašnjenja dok se ne aktivira veliki turbo punjač pokretan ispušnim plinovima. Kao rezultat, ovaj 3.0-litreni motor reagira ekstremno spontano i osigurava dinamični odziv bez turbo rupe. Dodatni bonus je visoka razina profinjenosti ovog šest-cilindričnog rednog motora.

Ali EQ Boost starter-alternator može učiniti i još više. Također napaja ugrađeni 48 V električni sustav. Iz ove mreže se na sličan način napaja konvencionalni 12 V električni sustav – uz pomoć DC/DC pretvarača. 48 V akumulator povećava ukupni kapacitet akumulatora u vozilu, što povećava dostupnost električne energije. Dodana prednost: jednaka snaga zahtijeva samo četvrtinu struje konvencionalnog sustava. Rezultat toga je što električni vodiči mogu biti tanji, a time i lakši, što indirektno doprinosi uštedi goriva. Postojeći 12 V sustav napaja potrošače kao što su svjetla, kokpit, zasloni informacijsko-zabavnog sustava i kontrolne jedinice.

Jako učinkovit: EQ Boost starter-alternator
EQ Boost starter-alternator je ključna komponenta 48 V sustava i ne služi samo kao alternator, nego je također odgovoran za hibridne funkcije. To omogućuje uštede goriva koje su prethodno bile rezervirane za visokonaponsku hibridnu tehnologiju. Po prvi put, EQ Boost starter-alternator također je odgovoran za kontrolu broja okretaja u praznom hodu.
Hibridne funkcije uključuju prednabijanje, obnavljanje energije, namještanje točke opterećenja, krstarenje i praktično neuočljivo ponovno pokretanje motora sa start/stop funkcijom.

Zbog toga što je uklonjen remenski pogon sekundarnih komponenata na prednjem dijelu motora, dužina ugradnje novog šest-cilindričnog motora je također značajno smanjenja u odnosu na konvencionalne šest-cilindrične motore. To stvara prostor za sustav naknadnog tretmana ispušnih plinova koji je ugrađen u blizini motora, koji je time posebno učinkovit. Filtar čestica je jedini dio sustava kontrole emisija koje se nalazi u podnici vozila.

Specijalno akustično iskustvo osigurano je zahvaljujući opcijskom, podesivom AMG Performance ispušnom sustavu. Promjenjive, podesive zaklopke ispuha pružaju opciju promjene zvuka vozila pritiskom na tipku. Ovisno o programu vožnje, karakteristike zvuka se mijenjaju između diskretnih i emotivnih.

Maksimalno držanje podloge: potpuno promjenjivi 4MATIC+ pogon na sve kotače
Novi GLE 53 4MATIC+ Coupé opremljen je s potpuno promjenjivim AMG Performance 4MATIC+ pogonom na sve kotače za maksimalno prianjanje i dinamiku. Inteligentno upravljanje promjenjivo povezuje stalno pokretanu stražnju osovinu s prednjom osovinom i kontinuirano proračunava optimalnu raspodjelu okretnog momenta – ovisno o situaciji u vožnji i željama vozača. Time ovaj pogon na sve kotače poboljšava uzdužnu dinamiku kao i držanje podloge i poprečnu dinamiku. Rezultat su još snažnija ubrzanja iz mirovanja i optimalno prianjanje u zavojima ili na skliskim površinama.

Još više dinamike i emocija: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
AMG SPEEDSHIFT TCT 9-stupanjski automatski mjenjač (TCT = Torque-Clutch Transmission) osigurava emocionalne promjene stupnjeva s ekstremno kratkim vremenima prebacivanja. Optimalno je podešen za motor i obećava agilno kretanje koje je tipično za AMG, zajedno s brzim promjenama stupnjeva – bilo automatski, ili ručno preko poluga na upravljaču. Prebacivanja stupnjeva prema gore ili dolje provode se trenutno. Pogotovo u „Sport+” programu vožnje i ručnom režimu rada, mjenjač ima brzi odziv. Višestruka prebacivanja u niže stupnjeve omogućuju brza među ubrzanja.

Inteligentna kontrolna elektronika: AMG DYNAMIC SELECT
GLE 53 4MATIC+ Coupé ima sedam programa vožnje: razine „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual” nadopunjene su s dvije specifične terenske postavke: „Trail” i „Sand”. AMG DYNAMIC SELECT prilagođava važne parametre, kao što su odziv motora i mjenjača, karakteristike pritiskanja papučice gasa i upravljača, tvrdoću ovjesa ili čak zvuk vozila. Uz odabir preko prekidača na središnjoj konzoli ili opcijski AMG tipki na upravljaču, programi se prikazuju na ploči s instrumentima i multimedijskom zaslonu.

• „Slippery”: optimiziran za skliske uvjete na cesti, sa smanjenom snagom i ravnom krivuljom okretnog momenta za dojam vožnje koji je usmjeren prema stabilnosti.
• „Comfort”: udobna i štedljiva vožnja, npr. zahvaljujući ranijem prebacivanju u više stupnjeve prijenosa. Ovjes i upravljanje su postavljeni s naglaskom na udobnost.
• „Sport”: sportske karakteristike zahvaljujući agilnijem odzivu na pritisak papučice gasa, kraćim vremenima prebacivanja stupnjeva, ranijim prebacivanjima u niže stupnjeve i značajno emotivnijim promjenama stupnjeva zahvaljujući funkciji dvostrukog aktiviranja spojke. Dinamičnija postava upravljača i ovjesa.
• „Sport+”: ekstremne sportske karakteristike zahvaljujući još agilnijem odzivu na gas, višem akustičnom naglasku na dvostruko aktiviranje spojke kod prebacivanja u niže stupnjeve kao i selektivne kontrole momenta od prebacivanja u više stupnjeve s prigušenjem cilindara za optimalna vremena prebacivanja. Viši broj okretaja u praznom hodu za brže kretanje iz mirovanja. Još dinamičnija postava ovjesa, upravljača i pogona.
• „Individual”: individualno namještanje pogonskog sustava, mjenjača, AMG DYNAMICS sustava, ovjesa i ispušnog sustava.
• „Trail”: sigurna vožnja s maksimalnim performansama na mekanim, blatnjavima ili skliskim podlogama.
• „Sand”: sportska postava za najbolje moguće držanje i upravljivost na pješčanim padinama i pustinjskim dinama.

AMG DYNAMICS sustav kontrole dinamike vozila integriran je u AMG DYNAMIC SELECT programe vožnje. U razinama „Basic”, „Advanced” i „Pro”, na primjer utječe na kontrolnu strategiju ESP® (Electronic Stability Program) sustava ili pogona na sve kotače. Inteligentna pilotska kontrola predviđa željeno ponašanje vozila na osnovi akcija vozača i podataka sa senzora. Spektar se kreće od ekstremno stabilnog do jako dinamičnog. Dodatno, tu su „Traction” i „Slide” razine u terenskim programima vožnje „Trail” i „Sand” kada je ESP® deaktiviran.

S AMG specifičnim prikazima: MBUX informacijsko zabavni sustav

MBUX inovativna kontrola i koncept prikaza je standardna oprema u modelu GLE 53 4MATIC+ Coupé te uključuje razne AMG specifične funkcije. Sa širokim zaslonom kokpita, ploča s instrumentima i dodirni zaslon multimedije optički su spojeni u jednu jedinicu. Razne funkcije mogu se također aktivirati preko inteligentne glasom upravljane kontrole „Hej Mercedes”.
Ploča s instrumentima ima svoje vlastite specifične detalje kao što su AMG početni izbornik i četiri podesiva stila prikaza: „Classic”, „Sport”, AMG ekskluzivni „Supersport” i „Discreet”. Kada se odaberu AMG specifični DYNAMIC SELECT programi vožnje „Trail” i „Sand”, na ploči s instrumentima mogu se odabrati i prikazati terenske specifične postavke kao što su nagib i visina. Prekidači su integrirani u središnju konzolu za prikaz i kontrolu programa vožnje, mjenjača, ovjesa, ESP® i ispušnog sustava.

Nema puštanja: AMG Performance upravljač
AMG Performance upravljač presvučen crnom nappa kožom sa crvenim kontrastnim gornjim šavovima i crvenom oznakom na 12 sati, kombinira maksimalnu funkcionalnost, visoku kvalitetu držanja i savršenu ergonomiju. Osim s aluminijskim polugama mjenjača, također impresionira svojim na dodir osjetljivim tipkama koje se intuitivno koriste. Cijeli informacijsko zabavni sustav može se kontrolirati klizanjem prstima.
Inovativne tipke upravljača opcijski unaprjeđuju upravljač s okruglim kontrolerom s integriranim zaslonom ispod desne prečke upravljača, plus dvije okomito pozicionirane tipke sa zaslonom u boji s prekidačima ispod lijeve prečke upravljača. To omogućuje direktno aktiviranje AMG programa vožnje, s drugim AMG funkcijama koje se direktno kontroliraju preko upravljača.

Vaš osobni trkaći inženjer: AMG TRACK PACE
Uz opcijski dodatak AMG TRACK PACE, MBUX je unaprijeđen s virtualnim inženjerom koji omogućuje snimanje i detaljnu analizu do 80 za vozilo specifičnih podataka kao i vremena krugova na zatvorenim stazama izvan javnih cesta. Mnoge od ovih vrijednosti mogu se po želji u stvarnom vremenu prikazati na široko zaslonu kokpita ili na opcijskom head-up zaslonu. Nakon nekoliko odvezenih brzih krugova vozač može koristiti ove podatke za analizu, te po potrebi, poboljšanje svojih vještina vožnje. Dodatno, mogu se izmjeriti i spremiti vrijednosti ubrzanja i usporavanja (npr. 0-100 km/h, ¼ milje, 100-0 km/h).

Vozač može snimiti bilo koje zatvorene i otvorene staze te ih spremiti za kasnije snimanje podataka vozila. Zahvaljujući novo razvijenom algoritmu koji određuje položaj vozila što je preciznije moguće, AMG TRACK PACE čak može detektirati kada vozač izađe sa staze ili ako je staza skraćena. To se provodi uporabom GPS podataka kao i senzora vozila (ubrzanje, žiroskop, kut upravljanja, brzine kotača).

Dodatna aplikacija za pametne telefone unaprjeđuje AMG TRACK PACE na ovim stazama s funkcijama kao što su video snimanje vožnje, opcije individualizacije za snimljene video zapise i fotografije kao i dijeljenje iskustva na društvenim mrežama.

Kratki pregled tehničkih podataka:

  Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé
Broj cilindara/raspored 6/redni
Zapremina (cm3) 2999
Snaga motora s unutarnjim sagorijevanjem (kW/KS) 320/435
Pri o/min 6100
Snaga EQ Boost (kW/KS) 16/22 KS
Maksimalni okretni moment motora s unutarnjim sagorijevanjem (Nm) 520
Pri o/min 1800-5800
Maks. EQ Boost moment (Nm) 250
Kombinirana potrošnja goriva (l/100 km) 9.3*
Kombinirane CO2 emisije (g/km) 212*
Klasa učinkovitosti C
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 5.3
Maksimalna brzina (km/h) 250**